www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Firelay start samenwerking met Red Hat om Liferay DXP te leveren via het Red Hat OpenShift Container Platform

Den Haag, 25 april 2018 – Firelay, een leverancier van managed services, begint een samenwerking met Red Hat, leverancier van opensourceoplossingen, om het Liferay Digital Experience Platform (DXP) te leveren op het Red Hat OpenShift Container Platform. De beschikbaarheid van Red Hat OpenShift Container Platform stelt Firelay in staat de volledige levenscyclus van Liferay DXP-projecten, die gebaseerd zijn op containertechnologie, te ondersteunen, zowel voor cloud- als on-premises installaties.

Firelay is sinds 2011 Certified Hosting Partner van Liferay. Het beheren van opensourcesoftware is de specialiteit van het in Den Haag gevestigde bedrijf, dat daarnaast kantoren heeft in Frankrijk en de Verenigde Staten. De beschikbaarheid van het innovatieve Liferay Digital Experience Platform (DXP) op het Red Hat OpenShift Container Platform was voor Firelay een logische keuze.

“Wij zijn razend enthousiast over de samenwerking met Red Hat om Liferay DXP te gaan leveren op het Red Hat OpenShift Container Platform,” zegt Lex van Sonderen, algemeen directeur van Firelay. “Door deze geavanceerde en complete containertechnologie te gebruiken kunnen we onze klanten nu nog robuuster Liferay hosting bieden en kunnen onze klanten nog sneller innoveren.”

Liferay DXP
Het Liferay Digital Experience Platform is een innovatief platform voor het creëren van de beste online klantervaring en het moderniseren van bedrijfsprocessen. Het platform is de sleutel in de digitale transformatie van organisaties en verbindt mensen en systemen met elkaar.

Gartner riep Liferay DXP onlangs uit tot ‘Leader’ in zijn Magic Quadrant for Digital Experience Platforms 2018.1  Volgens het rapport, “willen organisaties DXP’s gebruiken als ze overstappen van webcentrische naar meer wijdverbreide, multichannel digitale ervaringen.” Firelay’s integratie van Liferay met Docker en Kubernetes kan een multichannel-ervaring makkelijk realiseerbeer maken.

Containers veranderen de manier waarop applicaties worden ontwikkeld en ingezet in rap tempo. Echter omdat het opensourceprojecten zijn, kan de installatie omslachtig zijn en ondersteuning onderbreken. Red Hat lost dit met Red Hat OpenShift Container Platform op en biedt Linux-containers en Kubernetes voor grootzakelijke bedrijven. Firelay helpt nu dit mogelijk te maken door het aanbiedend van Liferay DXP voor Red Hat OpenShift Container Platform, het meest uitgebreide Kubernetes-platform. Als een gecertificeerde ISV, kan Firelay gebruikmaken van de award winnende ondersteuning van Red Hat.

“De samenwerking tussen Firelay en Red Hat is geweldig nieuws voor onze Liferay DXP-klanten,” zegt Ruud Kluivers, algemeen directeur van Liferay Benelux. “Door de expertise van beide partijen te combineren kunnen klanten sneller ‘Time to Value’ realiseren voor hun Liferay DXP-projecten. Klanten hebben nu nog meer opties met betrekking tot het hosten van hun Liferay-omgeving en kunnen zich volledig richten op het creëren van geweldige klantervaringen en het moderniseren van hun bedrijfsvoering.”

Beschikbaarheid
Liferay DXP op Red Hat OpenShift Container Platform is naar verwachting vanaf de lente leverbaar via Firelay en is inclusief enterprise support van Liferay en Red Hat. Daarmee biedt Firelay complete ondersteuning voor digital experience-projecten gedurende de hele levenscyclus. Ga voor meer informatie naar: www.firelay.com.

Over Firelay
Firelay is Certified Liferay Hosting Partner. Het bedrijf is gevestigd in Den Haag, en heeft kantoren in Frankrijk en de Verenigde Staten. Firelay werkt voor klanten van Liferay en met servicepartners van Liferay en levert Liferay Cloud Hosting en Liferay Managed Services voor on-premises implementaties.

Voor meer informatie voor de pers

Firelay
Lex van Sonderen
lex@firelay.com

Liferay and Liferay Digital Experience Platform are trademarks, etc.

Red Hat, the Shadowman logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries.

1 Gartner, “Magic Quadrant for Digital Experience Platforms,” Jim Murphy, Gene Phifer, et al., 17 January 2018.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.
Laatste van Firelay

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl