T-Systems introduceert IoT service button op Hannover Messe

Kant-en-klare IoT knop voor het automatisch opstarten van industriële processen

Tijdens de grootste industriële vakbeurs ter wereld introduceert T-Systems de Internet-of-Things (IoT) service button. Deze slimme oplossing start automatisch processen op met een eenvoudige druk-op-de-knop. Het ophalen van een afvalcontainer, storingsmelding of het bestellen van nieuwe machineonderdelen zijn voorbeelden voor de inzet van deze IoT service button. De door T-Systems en het wetenschappelijke Fraunhofer instituut ontwikkelde IoT-button biedt de industrie legio mogelijkheden om snel en eenvoudig op maat gemaakte processen op te starten.

Eén van de eerste gebruikers van de IoT-knop is Krone AG. Deze grote Duitse frisdrank- en voedselverpakkingsfabrikant heeft 28 distributiepunten uitgerust met de IoT-knop. Zodra een machineonderdeel moet worden vervangen, wordt met één druk op de knop automatisch een bericht gestuurd naar de logistieke afdeling. Die zorgt vervolgens voor aflevering van het onderdeel op de gewenste plek. Krone verstuurt op deze manier zo’n honderd logistieke berichten per dag. Dat scheelt veel tijd en geld in de logistieke keten van de fabrikant.

“Internet-of-Things oplossingen bieden veel nieuwe mogelijkheden voor het digitaliseren van machine-onderhoud, systemen en processen. Handmatige processen worden ingeruild voor slimme digitalisering. T-Systems is één van de eerste ICT-dienstverleners die met deze IoT button een kant-en-klare IoT-oplossing biedt voor diverse toepassingen,” vertelt Sake Algra, Managing Director van T-Systems in Nederland.

Dankzij het plug & play ontwerp is de IoT service button van T-Systems snel en eenvoudig te programmeren voor opstartprocessen. De knop werkt snoerloos op een standaard batterij en is voorzien van een low-power display. Het apparaatje communiceert via het NarrowBand IoT-netwerk. Daarmee werkt de IoT-knop overal en altijd, ook op plekken waar traditionele netwerken niet toereikend zijn.

Over T-Systems
T-Systems levert wereldwijd geïntegreerde ICT-diensten en oplossingen aan zakelijke klanten en overheden. De focus van de dienstverlening ligt op managed services op het gebied van IT- en netwerk infrastructuur, cloud, cloudtransformatie, security en Internet of Things. De diensten worden geleverd vanuit sterk beveiligde datacenters, waarbij continu de zeer strenge Europese regelgeving omtrent dataprotectie wordt nageleefd. Met een footprint in meer dan 20 landen, 37.900 werknemers en inkomsten van circa 6.9 miljard euro (boekjaar 2017), is T-Systems de ideale partner voor digitale transformatie. Voor meer informatie:  www.t-systems.nl en iot.t-systems.nl

T-Systems Nederland B.V.
Marit Verdam