Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 85 dagen geleden)
PR: Yellow Communications

Citrix Analytics service pakt security threats proactief aan

Citrix Analytics gebruikt machine learning en AI als verdediging tegen externe en interne bedreigingen zoals phishing en data diefstal

Amsterdam, 23 april 2018 - Citrix kondigt de nieuwe Citrix Analytics service aan, waarmee het bedrijf inzicht biedt in het gedrag van gebruikers en andere entiteiten in de hele organisatie. De dienst vereenvoudigt de beveiliging, het beheer en het gebruik van de gehele IT-infrastructuur. Machine learning en kunstmatige intelligentie detecteren afwijkend gedrag en potentiële bedreigingen, zodat Citrix nu bruikbare informatie kan leveren uit de data die via de clouddiensten en on premises-producten worden verzameld. Dit stelt klanten in staat proactief interne en externe bedreigingen te identificeren en aan te pakken. Citrix Analytics maakt het mogelijk een op risico-analyses gebaseerd beveiligingsmodel toe te passen, waarin de behoefte van gebruikers aan snelle toegang tot gegevens dynamisch wordt afgestemd op de noodzaak vanuit IT om de bedrijfsomgeving actief te beveiligen.

De nieuwe Citrix service zoekt actief en veilig naar samenhang tussen de interacties van gebruikers met de applicaties, apparaten, netwerken en gegevens in onze productreeks en clouddiensten, om verdachte activiteiten tijdig te detecteren en het ongeautoriseerd vrijgeven van gegevens te voorkomen. Door de locatie van en de toegang tot gegevens volledig inzichtelijk te maken, stelt Citrix Analytics organisaties in staat data te bewaken en te beheren terwijl het zich verplaatst door eindpunten, datacenters, mobiele apparaten en hybride en multi-clouds. Het overzicht van datalogs en toegangsverzoeken geeft klanten inzicht in gegevensstromen, waarmee ze kunnen voldoen aan de beveiligings- en toezichtsverplichtingen die worden gesteld door verschillende beveiligingsstandaarden en -voorschriften, zoals de AVG, HIPAA en Sarbanes-Oxley (SOX).

"Met nog slechts een maand te gaan tot de AVG, moeten bedrijven zorgen dat ze weten waar hun gegevens zijn, wie er toegang toe heeft, en de juiste technische en organisatorische beveiligingscontroles uitvoeren. De Citrix Analytics service helpt onze klanten hun systemen veilig te ontwerpen en de beveiliging van hun gegevens permanent te bewaken", aldus Peter Lefkowitz, hoofd privacy en digital risk officer bij Citrix.

De service gebruikt een gesloten systeem voor analyse van gegevens over de toegang tot applicaties en documenten, het gebruik van apparaten en het netwerkverkeer. Dit geeft uitgebreid inzicht in het gedrag van gebruikers, entiteiten of "dingen" en maakt context gebaseerde beveiligingsopties mogelijk. De gedragsinzichten die deze service biedt, geven organisaties de mogelijkheid gedrag proactief te controleren en het tijdig te detecteren als dat gedrag buiten de norm valt. Daarmee kunnen bijvoorbeeld phishing en ransomware aanvallen tijdig worden opgevangen.

"Citrix stelt klanten in staat een betrouwbaar beveiligingsmodel op te leggen dat is ontworpen om kwaadwillenden weg te houden van bedrijfsapplicaties en gegevens, waar ze zich ook bevinden. De Citrix Analytics service maakt gebruik van machine learning en AI om elke klant een uniek inzicht te geven in zijn organisatie, inclusief waar zijn gegevens zich bevinden en wie er toegang toe probeert te krijgen. Klanten kunnen dit inzicht gebruiken om zich proactief te verdedigen tegen aanvallen en abnormaal gedrag te signaleren om hun gegevens te beschermen", zegt Stan Black, chief security and information officer bij Citrix.

Citrix Analytics is momenteel beschikbaar in een gelimiteerde preview-versie. De productie-release komt naar verwachting beschikbaar in het tweede kwartaal van dit jaar.

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) streeft naar een wereld waarin mensen, organisaties en dingen veilig verbonden en beschikbaar zijn, zodat het buitengewone mogelijk wordt. Citrix helpt klanten de toekomst van werk opnieuw uit te vinden door de meest uitgebreide beveiligde digitale werkplek te bieden, waarin alle apps, data en diensten die mensen nodig hebben om productief te zijn verbonden worden en waar IT eenvoudig complexe cloud-omgevingen kan opzetten en beheren. Citrix-oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties, waaronder 99 procent van de Fortune 100 en 98 procent van de Fortune 500. Meer informatie vindt u op http://www.citrix.nl of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

For Citrix Investors
This release contains forward-looking statements which are made pursuant to the safe harbor provisions of Section 27A of the Securities Act of 1933 and of Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934. The forward-looking statements in this release do not constitute guarantees of future performance. Those statements involve a number of factors that could cause actual results to differ materially, including risks associated with the impact of the global economy and uncertainty in the IT spending environment, revenue growth and recognition of revenue, products and services, their development and distribution, product demand and pipeline, economic and competitive factors, the Company's key strategic relationships, acquisition and related integration risks as well as other risks detailed in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission. Citrix assumes no obligation to update any forward-looking information contained in this press release or with respect to the announcements described herein.

###

© 2018 Citrix Systems, Inc. All rights reserved. Citrix is a trademark of Citrix Systems, Inc. and/or one or more of its subsidiaries, and may be registered in the U.S. Patent and Trademark Office and in other countries. All other trademarks and registered trademarks are property of their respective owners.

Citrix Persdesk
Volkert Deen
Citrix@yellow-communications.com
www.citrix.nl

Citrix
Alexandre Le Coq
alexandre.lecoq@citrix.com
Laatste van Citrix
Citrix en Microsoft werken samen om de toekomst van het werk te verbeteren

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Citrix levert Back-to-Office Solution
Vertiv introduceert nieuwe suite producten voor de edge-infrastructuur en verbeterd partnerprogramma in Europa, het Midden-Oosten en Afrika

Schneider Electric ontvangt op Hannover Messe de Industrial Energy Efficiency Award voor SF6-vrije middenspanningschakelinstallatie

Omzet Shippeo verdrievoudigd in de eerste helft 2020

Financiële dienstverlening balanceert tussen innovatie en security

KnowBe4 ziet piek in het gebruik van corona-gerelateerde phishing-e-mails in Q2 2020

Twitter-hack laat zien dat cybercriminelen zich blijven focussen op mensen

Nieuwe bluebot maakt gebouwbeheer slimmer en efficiënter

Corona zorgt voor wisselende online consumentenbestedingen in eerste kwartaal 2020
Data Matters levert digitaal archief voor de zorg als hoogwaardige cloudoplossing

Zoom lanceert Zoom for Home

Auth0 krijgt Serie F-financiering van 120 miljoen dollar

Databricks levert verbeteringen op het gebied van beveiliging en schaalbaarheid om de implementatie van ondernemingen te versnellen

PayIBAN introduceert Upload-en-Onderteken met iDIN

94% van de securityteams erkent, maar investeert onvoldoende in de inzet voor dreigingsonderzoek

Sint-Sixtusabdij werkt samen met Ingenico om click & collect aanbod van hun veelgeprezen bier te versterken

Zorg voor extra hygiëne met Actief Wit schakelmateriaal van Schneider Electric

Citrix en Microsoft werken samen om de toekomst van het werk te verbeteren

Aantal IT-vacatures trekt na korte dip tijdens coronacrisis weer aan

Siemens en SAP werken samen aan het versnellen van industriële transformatie

Trend Micro ontdekt botnet-battle voor consumentenrouters

Nieuw IoT-ontwikkelproject voor monitoren in- en opname sondevoeding

Wyzetalk benoemt Bart Berende tot Head of Sales voor Europa

Autodeelplatform WeGo klaar voor Apple Car Keys

LANCOM juicht voorstel ACM over vrije routerkeuze toe

Viadesk doet nieuwe merkbelofte met Fellow Digitals

ICT ACQUIRES ESPRIT MANAGEMENT & IT SERVICES

TIE KINETIX: Q3 Trading Update
Verstreken tijd: 2 jaar en 85 dagen

Logo Yellow Communications
Citrix contact

Logo Citrix

info@citrix.nl
  www.citrix.nl
Citrix sociaal

Citrix tweets

Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Vertiv
Logo Schneider Electric
Logo Shippeo