Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (3 jaar en 64 dagen geleden)
PR: LVTPR

Ctac ondersteunt groeistrategie Action met doorontwikkeling van point-of-sale-systeem

Vergemakkelijkt openen nieuwe filialen van internationale discountretailer

’s-Hertogenbosch – Business & Cloud Integrator Ctac heeft het contract met Action uitgebreid. De internationale retailer neemt al sinds 2008 naar volle tevredenheid Ctac’s point-of-sale-systeem (POS) XV Retail af en maakt tevens gebruik van het Omni Customer Loyalty-programma (OCL) van Ctac. Om de groeistrategie van Action nog beter te ondersteunen, werd de XV Retail-oplossing verder verrijkt met functionaliteiten en de implementatietijd sterk verminderd. Het laatste geeft de groeistrategie van Action aanzienlijke – Total Cost of Ownership – voordelen. Daarmee is een nog steviger fundament gelegd voor verdere (inter)nationale uitbreiding en innovaties in retail.

Dat Action van ‘eenvoudig en verrassend’ houdt, is goed te zien. Eenvoudig, omdat alle Action-filialen in Europa er in grote lijnen hetzelfde uitzien. Verrassend, omdat Action twee derde van het assortiment in de winkels voortdurend verandert en wekelijks meer dan 150 nieuwe producten introduceert. Deze zienswijze vereist een POS-systeem dat in rap tempo heel grote volumes aan kan. Bovendien moet flexibel op- en afschalen makkelijk zijn en is high performance nodig.

Bij Action draait er geen server in elk filiaal, maar is de architectuur zo ingericht, dat de kassa’s vanuit alle landen rechtstreeks in verbinding staan met de XV Retail Online Server; mocht er onverhoopt geen verbinding zijn, dan werkt de kassa en gaan de verkopen dus gewoon door. Dankzij de realtime verbinding met het achterliggende SAP ERP & CAR-systeem is Action op het hoofdkantoor volledig in control. Groot voordeel hiervan is, dat de kassa’s altijd up-to-date zijn. Prijswijzigingen, nieuwe artikelen of andere correcties kunnen 24/7 centraal worden doorgevoerd en zijn direct actief op de kassa’s, net als updates van de software. Bovendien heeft Action door de centrale omgeving een ‘single point of truth’ en daardoor is realtime de juiste voorraad- en omzetinformatie beschikbaar.

Ctac levert met de nieuwe generatie software van XV Retail aan Action een platform voor de toekomst. De retailer besteedt het 24/7-beheer van zowel XV Retail als OCL uit aan Ctac. OCL is het onlineloyaltyplatform van Ctac en wordt door Action gebruikt om personeelskorting te verstrekken en dit te registreren in alle landen waar Action actief is.

Jens Burgers, IT Director bij Action: “We zijn altijd erg tevreden geweest over XV Retail en OCL van Ctac. Maar we breiden continu uit, en Ctac adviseerde ons daarom over een doorontwikkeling van de XV Retail-oplossing. Hiermee zijn we optimaal voorbereid op de toekomst en zijn we klaar voor verdere groei.”

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac: “Dat Action met een vijfjarencontract opnieuw een langdurige verbinding met ons is aangegaan, laat zien dat er veel vertrouwen is in de toekomst met Ctac. Dit is een mooi voorbeeld van een meerjarenpartnership dat we graag met onze klanten opbouwen. Ik kijk uit naar onze verdere samenwerking met Action, te beginnen met de uitrol van XV Retail 5 van Ctac.”

Over Action
Action is de snelst groeiende internationale non-fooddiscounter met meer dan 1.100 winkels in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen. Bij Action werken ruim 40.000 medewerkers. In 2017 was de omzet van Action 3,4 miljard euro. Van de meer dan 6.000 artikelen die Action biedt, behoort ongeveer een derde tot het vaste aanbod. De rest van het assortiment is variabel en wisselt snel. Wekelijks introduceert Action meer dan 150 nieuwe artikelen. Het assortiment bestaat uit 14 productcategorieën: decoratie, doe het zelf, spel & ontspanning, kantoor & hobby, multimedia, was & reiniging, tuin & outdoor, huishoud & inventaris, eten & drinken, persoonlijke verzorging, dieren, sport, kleding en linnengoed. Action verkoopt een groot aantal A-merken en huismerken. Action is in staat zeer lage prijzen te hanteren door grootschalige en efficiënte inkoop, een optimale distributie en een kostenbewuste bedrijfscultuur. Action doet geen concessies aan de kwaliteit, veiligheid of condities waaronder de producten worden geproduceerd. Action’s Ethical Sourcing Policy zorgt ervoor dat op een verantwoorde manier wordt omgegaan met mens, milieu en de lokale gemeenschap. Website: www.action.com.

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren, creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’, en levert diensten op het gebied van businessconsultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten, waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel-gedreven Point-of-Sale & Loyalty-platform. Ctac bestaat meer dan vijfentwintig jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate. De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken, staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken per ultimo december 2017 455 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.

Voor meer informatie:
Ctac N.V.
Meerendonkweg 11
5216 TZ ’s-Hertogenbosch

5201 AT ’s-Hertogenbosch
www.ctac.nl

Henny Hilgerdenaar – CEO
Douwe van der Werf – CFO

T. 073 - 692 06 92
E. info@ctac.nl

LVTPR
Eline Alberts / Christina Hamayon