Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 144 dagen geleden)

Meer bekend over ECO Coin, de eerste cryptocurrency gedekt door bomen (lancering 20 april)

Hoe duurzaamheid niet langer een morele verplichting is, maar een economische beslissing

Amsterdam, 18 april 2018 – Nog maar een paar dagen tot de publieke lancering van de ECO Coin, de allereerste cryptocurrency gedekt door bomen. Hoe werkt deze cryptomunt die mensen beloont voor duurzame handelingen? Hoe zijn ECO’s te verkrijgen en waar zijn ze aan uit te geven? Vanaf vandaag is er nieuwe informatie beschikbaar, onder meer over de achterliggende blockchain technologie, koersbepalingen, marktwerking en de filosofie achter het systeem. Next Nature Network presenteert de ECO Coin voor het publiek op vrijdag 20 april om 17.00 uur in het circulaire paviljoen Circl in Amsterdam.

De ECO Coin is een nieuwe cryptocurrency die mensen beloont voor duurzame handelingen. Je kunt bijvoorbeeld ECO’s verdienen door vleesvrije maaltijden te eten, over te schakelen op een groene energieleverancier of door afval te scheiden. Zo is duurzaamheid niet langer een morele verplichting, maar een economische beslissing.

Iedere ECO Coin wordt gedekt door één boom. Dit is vergelijkbaar met de manier waarop de goudstandaard werkte, voordat deze in de jaren zeventig werd opgeheven. Het is mogelijk om bomen aan het systeem te doneren als onderdeel van de ICO (initial coin offering) van ECO Coin. Aan de hand van het aantal gedoneerde bomen wordt bepaald hoeveel ECO Coins er in omloop zijn. Het doel van de ECO Coin is het verbinden van economie en ecologie, door ecologische waarde expliciet te maken in economische termen.

Hieronder worden de vijf meest gestelde vragen beantwoord:

Hoe werkt het?
Net als andere cryptocurrencies worden ECO’s opgeslagen in digitale portefeuilles, die initieel via een webbrowser toegankelijk zullen zijn en vervolgens via een mobiele app. Met behulp van deze slimme, digitale portemonnee kunnen ECO’s worden ontvangen, opgeslagen en naar andere portefeuilles verzonden. Daarnaast geeft de portemonnee een overzicht van de duurzame handelingen die mensen kunnen uitvoeren én een overzicht van de producten, ervaringen en diensten waaraan de cryptovaluta gespendeerd kan worden.

Kun je ECO Coins kopen?
ECO’s zijn vanaf later dit jaar te kopen via de ICO. Daarnaast is het mogelijk om bomen te doneren in ruil voor ECO's. Wanneer de ICO-token wordt gedistribueerd, zal de ECO Coin worden genoteerd op diverse cryptocurrency trading platforms om te worden verhandeld. Net als andere valuta’s, zal de wisselkoers worden bepaald door de markt.

Kun je ECO Coins minen?
ECO Coins ‘minen’ is geen onderdeel van het blockchain-protocol, om de reden dat dit te veel energie verbruikt.

Hoeveel ECO’s kun je verdienen?
Mensen kunnen ECO-munten verdienen met een verscheidenheid aan duurzame handelingen. Natuurlijk hebben niet alle duurzame acties dezelfde impact of vereisen ze dezelfde hoeveelheid tijd en inspanning. Dit betekent dat verschillende acties verschillende hoeveelheden ECO’s vertegenwoordigen. Zo verdien je bijvoorbeeld meer ECO’s met het overstappen naar een duurzame energieleverancier, dan met het kopen van een vleesvrije lunch.

Vanaf wanneer kun je ECO Coins verdienen?
Op 22 april, de Internationale Dag van de Aarde, kunnen de eerste ECO’s verdiend worden door op Twitter te vertellen welke duurzame handeling je daarvoor hebt verricht. Denk aan het eten van een vegetarische lunch, naar het werk fietsen in plaats van met de auto gaan of een herbruikbare beker gebruiken voor koffie. Mensen kunnen hun handeling delen via #ecocoin en ontvangen hiervoor de eerste ECO Coin in een digitale portefeuille.

Ga voor meer informatie over de visie van ECO Coin naar www.ecocoin.com en download de whitepaper (vanaf 20 april).

Openbare introductie
Geïnteresseerden zijn van harte welkom op 20 april om 17.00 uur voor de presentatie van de ECO Coin-whitepaper. Tijdens deze informele middag wordt nog dieper ingegaan op de achterliggende blockchain technologie, koersbepalingen en de filosofie achter het systeem. Toegang tot het evenement is gratis. Aansluitend is er een vrijdagmiddagborrel. Meer informatie over Circl en het adres zijn te vinden op www.circl.nl. Aanmelden kan via het Facebook-event: https://www.facebook.com/events/156383771852514/.

Sprekers: Koert van Mensvoort, oprichter en creatief directeur Next Nature Network — Lewis Just, ECO Coin projectleider — Milan Meyberg, revolutiemanager DGTL-festival en lid van Nieuw Amsterdam Raad.

16.30 inloop

Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Extreme Networks
Logo Ivanti
Logo Workfront
Logo Descartes