Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

3W Infra breidt netwerk in Amsterdam uit en verbindt globaal netwerk met Asteroid IXP

Amsterdam, 12 april 2018 – 3W Infra, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider uit Amsterdam met een wereldwijde afzetmarkt en meer dan 4.600 dedicated servers in beheer, heeft de Asteroid Internet Exchange Point (IXP) toegevoegd aan zijn ecosysteem van netwerk infrastructuur providers. 3W Infra en Asteroid hebben een samenwerkingscontract getekend die voorziet in peering (interconnectie) van 3W Infra’s hoge volume globale netwerk (160 Gbps) met Asteroid’s IXP in Amsterdam. De samenwerking betekent een forse uitbreiding van 3W Infra’s netwerkmogelijkheden en peering opties in de regio Amsterdam.

Het netwerk-neutrale Internet Exchange Point van Asteroid heeft zijn basis in Amsterdam Science Park – een gebied van 70 hectare groot waar onderzoeksinstituten en aanpalende bedrijven zijn gevestigd alsook datacenters van Interxion, Digital Realty en Equinix, en bijvoorbeeld het NIKHEF datacenter - een van de grootste internet hubs in Europa welke onderdeel is van het Nationaal instituut voor subatomaire fysica.

“Asteroid levert interconnectie services, maar we doen dit echt anders dan de meeste andere IXP spelers in de markt,” zegt Remco van Mook, CEO van Asteroid. “Wij leveren geen metro-brede connectiviteit, transport of cloud services, en we concurreren niet met onze klanten. Wij zijn in feite teruggegaan naar de essentie van peering. We focussen ons op het leveren van zeer efficiënte en kosteneffectieve lokale interconnectie met lage latency. Dat 3W infra zijn globale netwerk nu verbindt met onze sterk geautomatiseerde IXP is natuurlijk prachtig. Zij brengen latency-gevoelige klanten mee zoals cloud service providers en bedrijven binnen het gaming segment, waaronder ook zeer grote content providers.”

Interconnectiviteit Datacenters Amsterdam
Aansluiting op de schaalbare en sterk geautomatiseerde Asteroid IXP in Amsterdam, geeft klanten van 3W infra de mogelijkheid om op een (kosten)efficiënte manier interconnectie te realiseren in de Amsterdamse regio. Het Asteroid IXP platform is ontwikkeld met de nieuwste technologieën op basis van een behoefte-gedreven visie. Op het IXP platform kunnen netwerken:
  • Eenvoudig netwerkpoorten toevoegen via Asteroid’s web-portal met een gebruikersvriendelijke interface
  • Asteroid’s features inzetten op het gebied van management, peering en security
  • Suggesties doen voor toevoeging en ondersteuning van nieuwe IXP’s, afhankelijk van interconnectie behoeften
  • Hun globale peering activiteiten managen middels één contract en één managementoplossing
  • Peering connecties realiseren met ‘s werelds grootste carriers, ISP’s en CDN’s
Asteroid werkt tevens samen met partners om IXP’s in andere delen van de wereld aan te bieden. De meest recente lancering van een nieuw IXP platform is in McAllen, in Texas, welke ontwikkeld is in samenwerking met MDC Data Centers. Het platform is MEX-IX gedoopt en legt verbindingen met ‘s werelds grootste concentratie Mexicaanse netwerken.

Daarnaast werkt Asteroid ook zelf aan de uitrol van zijn vergaand geautomatiseerde IXP technologie in andere delen van de wereld, afhankelijk van de klantvraag. Zo lanceert Asteroid later dit jaar een Asteroid IXP platform in Mombasa, in Kenia – een belangrijk internetknooppunt voor Kenia en de Afrikaanse regio waar alle onderzeese glasvezelkabels aan land komen.

“De internationale ambities van Asteroid sluiten tegelijkertijd goed aan bij de eigen internationale ambities van 3W Infra en het wereldwijde IaaS klantenportfolio,” aldus Murat Bayhan, CEO van IaaS hosting provider 3W Infra.

“Wij zijn onder de indruk van het zeer innovatieve platform dat Asteroid heeft ontwikkeld,” zegt Murat Bayhan, CEO van IaaS hosting provider 3W Infra. “Hun uiterst efficiënte IXP platform ontwerp biedt onze klanten een hoog automatiseringsniveau en kostenefficiëntie waar het gaat om efficiënte netwerkinrichting en interconnectiviteit behoeften in de regio Amsterdam. De internationale ambities van Asteroid sluiten tegelijkertijd goed aan bij de eigen internationale ambities van 3W Infra en het wereldwijde IaaS klantenportfolio. Zeker onze enterprise klanten en CSP’s in onze klantenkring zullen de netwerkefficiëntie die Asteroid in Amsterdam biedt kunnen waarderen, bovenop de SLA’s en compliance vereisten waaraan wij als IaaS hosting services provider voldoen.”

Over Asteroid
Asteroid is een pionier op het gebied van globale netwerk interconnectie platformen. Het bedrijf heeft neutrale Internet Exchange Points (IXP’s) wereldwijd in beheer en werkt met lokaal vertrouwde partijen om efficiënte netwerk interconnectie services aan te bieden.

Het Asteroid IXP model betekent in feite een terugkeer naar de meest simpele en meest efficiënte vorm van peering, maar dan gebouwd met state-of-the-art technologie en een lichtgewicht en schaalbare architectuur, alsmede geavanceerde gebruikerstools.

Asteroid IXP’s bieden een simpele, moderne en kosteneffectieve manier om een peering relatie op te zetten met de grootste netwerken ter wereld. Met het eenvoudige maar krachtige ontwerp zet Asteroid een nieuwe standaard voor IXP platformen.

Voor meer informatie over Asteroid, ga naar www.asteroidhq.com

Over 3W Infra
3W Infra is een wereldwijde leverancier van Infrastructure-as-a-Service oplossingen met uitgebreide engineering kennis en ervaring, gevestigd in Amsterdam. De IaaS hosting provider werd in 2014 opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. De enterprise-level IaaS hosting oplossingen van 3W Infra zijn ISO/IEC 27001:2013 en PCI DSS gecertificeerd en afgestemd op de individuele behoeften van iedere klant. 3W Infra’s infrastructurele engineering oplossingen richten zich op schaalbaarheid, kostenefficiëntie en cloud enablement. Het bedrijf levert onder andere colocatie, dedicated servers, IP Transit, en high-level klantsupport. 3W Infra’s Remote Hands service inclusief Relocation engineering diensten biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft een significant aantal colocatie klanten en meer dan 4.600 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. Het flagship datacenter van 3W Infra bevindt zich in Amsterdam en heeft met een waarde van 1,04 een van de laagste en meest energie-efficiënte pPUE’s in de hosting industrie. 3W Infra bedient een breed klantenportfolio en mag onder andere enkele van de grootste internet, gaming, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com.

Media contact

3W Infra
Roy Premchand
pr@3winfra.com
@3winfra

Asteroid
Nurani Nimpuno, CCO at Asteroid CCO
info@asteroidhq.com
@Asteroidhq
Laatste van 3W Infra
3W Infra breidt reseller hosting opties uit met ‘Bring-Your-Own-Drive’ Dedicated Servers

3W INFRA tekent strategisch netwerk management & support contract met A2B Internet voor 3W Infra Global Network

Poly introduceert partnerprogramma

Veiligheid klantgegevens gaat boven compliancy: maar niet in Nederland aldus nCipher Global Encryption Trends Study 2020

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

HubSpot maakt met lancering CMS Hub een einde aan moeizaam website management

HubSpot lanceert CMS Hub voor veiligere, stabielere en schaalbaardere website-ontwikkeling

Datacenter.com kondigt het komende vertrek aan van CEO

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

Dit zijn de winnaars van de Nederlandse coronahackathon Hack the Crisis

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Gecoördineerde aanpak van digitale apparaten voor kwetsbare groepen in de coronatijd

Ctac voegt Digital Asset Management van Bynder toe aan Customer Experience-portfolio

SF6-vrije schakelinstallaties Eaton verduurzamen netbeheerders

g-company wint Google Cloud Expansion Partner of the Year Award, EMEA
QISS IT kiest voor leerplatform MyCademy

Genesys helpt organisaties tijdens COVID-19 pandemie

NetApp brengt digitale karakters tot leven met data fabric

Slim en eenvoudig samenwerken: Poly verrijkt Microsoft Teams-ervaring met nieuwe UC-headsets

Koch Industries rondt overname Infor af

Palo Alto Networks kondigt strategisch partnerschap aan met Deutsche Telekom's Security Services Business

EuroDNS maakt Managed WordPress en Jetpack een maand lang gratis beschikbaar

Coop verlengt SAP-hostingcontract met myBrand

FireX en Ictivity zetten volgende stap in samenwerking

Onderzoek laat zien wat de beste bestelknop is voor webshops

Logo KINXX PR

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong
Logo IFS
Logo Ctac N.V.
Logo Eaton
Logo g-company
Logo Genesys
Logo NetApp
Logo Poly
Logo Infor
Logo Palo Alto Networks
Logo EuroDNS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl