www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Talend sluit zich aan bij OpenAPI Initiatief om API-standaarden te verbeteren

Het OpenAPI Initiatief (OAI) telt nu meer dan 30 leidende cloudaanbieders, zoals Google, IBM, Oracle, RedHat en SAP

Redwood City, Californië – 12 april 2018 - Talend (NASDAQ: TLND), leider in cloud- en big data-integratiesoftware, is lid geworden van het OpenAPI Initiatief (OAI). Het OAI is een consortium van vooruitdenkende bedrijven die toegevoegde waarde zien in het standaardiseren van API’s en de adoptie en interoperabiliteit hiervan willen bevorderen. Het OAI bestaat sinds de oprichting in november 2015 uit meer dan 30 bedrijven, waaronder Atlassian, Google, IBM, Microsoft, MuleSoft (die het RAML-project leidt), Oracle/Apiary (die het API Blueprint-project leidt), 3Scale/RedHat en SAP. Talend zal als lid op zoek gaan naar effectieve manieren om de zichtbaarheid van API-normen in het open source-landschap te vergroten en te promoten. Daarnaast zal Talend ook het gebruik van API’s bevorderen in de Talend Data Fabric, wat klanten en partners ten goede komt.

Lid van de Linux foundation
Als onderdeel van het lidmaatschap van het OAI wordt Talend ook lid van de Linux Foundation. Deze houdt zich bezig met het bouwen van duurzame ecosystemen rondom open sourceprojecten om technologische ontwikkelingen en commerciële overnames te stimuleren.

Jim Zemlin, executive director van de Linux Foundation, zegt daarover: “We zijn verheugd om Talend te mogen verwelkomen bij de Linux Foundation. Talend is opgericht met de gedachte om open source centraal te stellen in het complete productportfolio. De organisatie blijft bijdragen aan verschillende open source-projecten, waaronder het OpenAPI initiatief, en stimuleert de groei in de community. We kijken dan ook erg uit naar de samenwerking.”

Over OAI
Medeoprichter van het OAI is Restlet, een cloud-API design- en testplatform voor ontwikkelaars, dat in november 2017 werd overgenomen door Talend. In die periode was het doel van het OAI om de API-community te verenigen rondom een gemeenschappelijke taal die de integratie tussen verschillende API-tools faciliteert. API’s worden ook wel gezien als ‘lijm’ tussen moderne data-architecturen. Bijna elke applicatie gebruikt API’s om verbinding te maken met databronnen van bedrijven, diensten van derden of andere applicaties. Het is daarom van belang dat er een open, universeel geaccepteerd en duidelijk beschreven format wordt gecreëerd dat neutraal geleverd wordt.

Ciaran Dynes, SVP Products bij Talend, vertelt: “We zien de Linux Foundation als een levendig ecosysteem. Het is te vergelijken met de Apache Software Foundation, waarin we ook flink hebben geïnvesteerd. Talend heeft een groot belang in het realiseren van een API governance organisatie, gedreven door de community. Aangezien het API-ecosysteem zich steeds verder uitstrekt, kunnen we door het lidmaatschap met het OAI interoperabiliteit bevorderen, een hechte samenwerking faciliteren en innovatie en succes van ontwikkelaars ondersteunen.”

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is een wereldwijde leider in softwareoplossingen voor cloud- en big data integratie. Ze helpt organisaties om data strategisch in te zetten voor real-time inzichten over hun organisatie, klanten, partners en branche. Met het open en schaalbare integratieplatform, biedt Talend organisaties de mogelijkheid om zich snel aan te passen aan de laatste innovatieve technologieën en te voldoen aan de groeiende behoeften van de business. De oplossingen van Talend ondersteunen meer dan 1500 organisaties in diverse sectoren wereldwijd, zoals AstraZeneca, GE, HP Inc. and Lenovo. Daarnaast is Talend meervoudig aangewezen als leider in de branche door verschillende analisten en autoriteiten binnen de branche, zoals InfoWorld en SD Times. Raadpleeg voor meer informatie www.talend.com en volg ons op Twitter: @Talend

Meer informatie:

Nederland:

Marcommit
Laura Rijks
talend@marcommit.nl

Frankrijk:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage