www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 45 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Red Hat verstevigt hybride cloud-ondersteuning met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux

Red Hat Enterprise Linux 7.5 biedt consistentie voor hybride IT-omgevingen, verbeterde beveiliging op schaal, Windows-interoperabiliteit en lagere opslagkosten

Amsterdam, 11 april 2018 - Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Linux 7.5, de nieuwste versie van het toonaangevende enterprise Linux-platform. Als basis voor hybride cloudomgevingen biedt Red Hat Enterprise Linux 7.5 verbeterde beveiligings- en compliance-instellingen en tools om opslagkosten te verlagen. Het platform kan bovendien geïntegreerd worden met de Microsoft Windows-infrastructuur, zowel on-premise als in Microsoft Azure, en de gebruiksvriendelijkheid is verbeterd.

Naarmate enterprise IT-omgevingen zich uitstrekken over een variëteit aan omgevingen, van bare-metal tot private en publieke clouds, proberen organisaties vaak bestaande infrastructuur- en applicatie-investeringen te koppelen aan nieuwe digitale technologieën. Red Hat Enterprise Linux 7.5 helpt bedrijven deze uitdaging aan te gaan door de complexiteit van de infrastructuur en de bijbehorende kosten te verminderen en tegelijkertijd het beheer van hybride IT-omgevingen te vereenvoudigen.

Verbeterde hybride cloudbeveiliging en compliance
Hybride IT-omgevingen bieden bedrijven nieuwe mogelijkheden, maar kunnen tegelijk ook beveiligingsuitdagingen voortbrengen. Om beter tegemoet te komen aan de uiteenlopende beveiligingseisen voor hybride omgevingen, biedt Red Hat Enterprise Linux 7.5 verbeterde softwarebeveiligingsmogelijkheden om risico's te beperken.

Een belangrijk onderdeel van deze besturingselementen is beveiligingsautomatisering door de integratie van OpenSCAP met Red Hat Ansible Automation. Dit is ontworpen om het direct creëren van Ansible Playbooks op basis van OpenSCAP-scans mogelijk te maken. Gevoelige gegevens kunnen nu ook beter worden beveiligd in uiteenlopende omgevingen met verbeterde Network-Bound Disk Encryption, die automatische decodering van gegevensvolumes ondersteunt.

Verbeterde opslagprestaties en efficiëntie
Naarmate bedrijven hun bestaande IT-investeringen willen uitbreiden om zowel hybride cloudimplementaties te ondersteunen als overheadkosten te verlagen, wordt opslagoptimalisatie een steeds belangrijker onderdeel van de strategie. Red Hat Enterprise Linux 7.5 kan helpen met het implementeren van VDO’s (Virtual Data Optimizer), die ontworpen zijn om de kosten voor gegevensopslag in de cloud en on-premise met maximaal 83 procent te verlagen. Dit percentage is gebaseerd op een intern onderzoek van Red Hat. VDO reduceert gegevensredundantie en verbetert de effectieve opslagcapaciteit door de-duplicatie en compressie van gegevens voordat die op een schijf terechtkomen.

Vereenvoudigd beheer
Red Hat Enterprise Linux 7.5 vereenvoudigt complexe taken, zoals systeembeheer, dankzij een verbeterde cockpit beheerconsole. Daarnaast biedt Red Hat Enterprise Linux 7 nieuwe functionaliteit en integratie met Windows-gebaseerde infrastructuur, verbeterd beheer en communicatie met Windows Server-implementaties, veiligere gegevensoverdracht naar Microsoft Azure en prestatieverbeteringen voor complexe Microsoft Active Directory-architecturen. Al met al kan dit organisaties een soepelere overgang bieden als zij de schaalbaarheid en flexibiliteit van Red Hat Enterprise Linux 7.5-implementaties willen combineren met hun bestaande Windows-gebaseerde IT-investeringen.

Linux-containers
Applicaties in containers en een containergebaseerde infrastructuur zijn vaak fundamentele componenten van vele digitale transformatiestrategieën. Red Hat Enterprise Linux 7.5 benadrukt leiderschap van Red Hat bij het productieklaar maken van op containers gebaseerde technologie. De beveiliging van containers is ook verbeterd door de toevoeging van proactieve beveiligings- en compliance-configuratie.

Red Hat Enterprise Linux 7.5 ondersteunt ook Buildah, een opensource-hulpprogramma dat ontwikkelaars helpt bij het maken en wijzigen van Linux-container-images zonder dat een volledige container-runtime of -daemon op de achtergrond wordt uitgevoerd. IT-teams kunnen hierdoor sneller container-applicaties bouwen en uitrollen en er hoeft er geen volledige container-engine te draaien. Dit verkleint de attack surface.

Meerdere architecturen
Red Hat Enterprise Linux 7.5 is beschikbaar voor alle architecturen, waaronder x86, IBM Power, IBM z Systems en 64-bit Arm. Deze versie ondersteunt ook single-host KVM-virtualisatie en Open Container Initiative (OCI)-formated runtime-omgeving en base image voor IBM z Systems.

Beschikbaarheid
Red Hat Enterprise Linux 7.5 is per direct beschikbaar in de Red Hat Customer Portal voor alle klanten met een actief Red Hat Enterprise Linux-abonnement.

Quote
Denise Dumas, vice president, Platform Engineering, Red Hat
“De toekomst van enterprise IT bestaat niet alleen in het datacenter of in de publieke cloud maar is eerder een fusie van omgevingen die over vier IT-footprints verspreid zijn: fysieke, virtuele, private cloud en public cloud. Red Hat Enterprise Linux fungeert als een schaalbare, flexibele en robuuste brug tussen deze footprints en het toonaangevende enterprise Linux-platform biedt nog meer mogelijkheden, van beveiliging op schaal tot een hogere storage-efficiëntie, om hybride cloud in bedrijven te stimuleren.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to defects in our offerings and third-party hardware upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo,and Ansible are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat, Inc.
Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Red Hat wil Kubernetes-native security-bedrijf StackRox overnemen
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 3 jaar en 45 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv
Logo Techleap.nl