Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 166 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

De meest ontoegankelijke situatie van Nederland opgelost

Marc de Hond en thyssenkrupp helpen Lawn Tennisvereniging Best aan plateaulift

Eind 2017 hebben Marc de Hond en thyssenkrupp Home Solutions een actie opgezet om de toegankelijkheid van gebouwen te verbeteren voor mensen met een beperking. De Hond, bekend als tv-presentator, theatermaker, schrijver en zelf rolstoelgebruiker, riep mensen ter gelegenheid van de Week van de Toegankelijkheid op de meest ontoegankelijke situatie van Nederland kenbaar te maken. De twijfelachtige eer viel de Lawn Tennisvereniging Best ten deel, waar een steile trap zorgde dat het clubhuis niet voor iedereen toegankelijk is. De titel is de tennisclub sinds 7 april officieel kwijt, want sindsdien beschikt ze over een Sigma-plateaulift, die thyssenkrupp Home Solutions gratis heeft geplaatst.

Wettelijke toegankelijkheidseisen
In het kader van de zogeheten ‘inclusieve samenleving’ is wettelijk bepaald dat openbare gebouwen voor iedereen toegankelijk moeten zijn, en dat van ondernemers verwacht wordt dat zij kleine aanpassingen doorvoeren. Maar helaas blijken nog lang niet alle gebouwen aan de wet te voldoen.

De Hond, die zelf in een rolstoel zit, constateert haast dagelijks dat veel gebouwen nog lastig toegankelijk zijn. Hij is dan ook heel tevreden met het feit dat hij samen met liftfabrikant thyssenkrupp de meest ontoegankelijke situatie van Nederland heeft kunnen oplossen. De Hond: “Bij de Lawn Tennisvereniging Best kunnen mensen die niet kunnen traplopen nu zonder probleem naar binnen, maar ik hoop natuurlijk dat deze actie een vervolg krijgt. Ik weet als geen ander dat er nog een wereld te winnen is op het gebied van toegankelijkheid in Nederland”.

“Ontoegankelijke mag geen optie zijn”
Om de toegankelijkheid van gebouwen weer een stap dichterbij te brengen, riep de Hond eind 2017 in een video mensen op om een ontoegankelijke situatie te fotograferen en de foto met een korte motivatie op Facebook te plaatsen. Uit die actie is Lawn Tennisvereniging Best als winnaar gekomen. Wendy Legierse-Louwers heeft de trap bij de tennisvereniging voorgedragen. Zij belandde twintig jaar geleden in een rolstoel, nadat ze door een virusinfectie een stoornis in het zenuwstelsel had opgelopen. Legierse: “Ik vind het enorm fijn dat de kantine van mijn tennisclub nu voor iedereen bereikbaar is. Niets zo leuk als samen napraten over een spannende tiebreak of een mooi punt. En natuurlijk ben ik blij dat mijn vereniging nu af is van het predicaat ‘meest ontoegankelijke situatie van Nederland’. Als je ziet hoe eenvoudig openbare gebouwen bereikbaar te maken zijn, mag ontoegankelijk eigenlijk gewoon geen optie zijn.”

Thyssenkrupp heeft aangegeven de actie ook in 2018 te willen uitvoeren. Jeroen Mäkel, Marketing Manager thyssenkrupp Home Solutions daarover: “Het maatschappelijke belang van onze actie is heel groot gebleken. Ik vind dat wij van thyssenkrupp de verantwoordelijkheid hebben om te blijven strijden voor een optimaal toegankelijk Nederland.“

Noot voor de pers:
Afbeeldingen in hoge resolutie kunt u hier downloaden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Serge Beckers van Wisse Kommunikatie, via +31 26 4431523 of via serge.beckers@wisse-worldcom.nl. Voor informatie over de voorwaarden voor deelname kunt u contact opnemen met Jeroen Mäkel van thyssenkrupp Home Solutions, via +31 180 530 831 of via jeroen.maekel@thyssenkrupp.com.

Over thyssenkrupp Home Solutions
thyssenkrupp Home Solutions uit Krimpen aan den IJssel is al sinds 1953 een belangrijke speler op de Nederlandse markt voor wat betreft kwalitatief hoogwaardige mobiliteitsoplossingen. In al haar producten, zoals trapliften, plateauliften en huisliften, spelen als innovatie, service, kwaliteit en gebruiksvriendelijke technologie een grote rol. Daarnaast levert thyssenkrupp landelijke service voor al haar producten door eigen monteurs in te zetten die periodiek opgeleid en bijgeschooldworden. Thyssenkrupp produceert haar trapliften in haar eigen fabriek in Krimpen aan den IJssel.

Engineering. Tomorrow. Together.
thyssenkrupp is al meer dan 200 jaar leverancier van producten en diensten in zeer uiteenlopende sectoren, zoals de automobielindustrie, bouw en constructie, chemische industrie, energie, voeding, olie en gas, aerospace, mijnbouw en metaal, engineering, scheepsbouw en speciale voertuigen.

Engineering zit in ons bloed. Technische toepassingen ontwikkelen, dat is wat we doen. Sterker nog, bij thyssenkrupp denken we in techniek. Of we nu op industriële complexen werken of op kantoor. Waar dan ook ter wereld. Dat betekent dat we constant werken aan nog slimmere, innovatievere oplossingen, voor zowel grote als kleine klanten.

Meer informatie is te vinden via https://www.thyssenkrupp-homesolutions.nl
Laatste van thyssenkrupp
thyssenkrupp levert maatwerk traplift binnen twee weken

thyssenkrupp biedt levenslange garantie op trapliften

De meest ontoegankelijke situatie van Nederland opgelost
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Verstreken tijd: 3 jaar en 166 dagen
thyssenkrupp contact

Logo thyssenkrupp

thyssenkrupp sociaal

thyssenkrupp tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials