www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Riverbed benoemt Paul Mountford tot nieuwe CEO; medeoprichter en huidige CEO Jerry M. Kennelly gaat met pensioen

Hoofddorp Riverbed Technology, The Digital Performance Company™, heeft Paul Mountford benoemd tot nieuwe CEO. Hij volgt Jerry M. Kennelly op, die met pensioen gaat. Kennelly was in 2002 een van de oprichters van Riverbed. Mountford werkt bijna vier jaar bij Riverbed. Hij startte als senior vicepresident en Chief Sales Officer. In die functie leidde hij de transformatie van de wereldwijde salesorganisatie en het partnerprogramma tegen de achtergrond van Riverbeds evolutie naar een multiproduct platformbedrijf dat voorziet in moderne IT-architectuuroplossingen voor de digitale onderneming. Mountford heeft een cruciale rol gespeeld in de uitvoering van Riverbeds meerjarenstrategie die wordt gekenmerkt door enkele strategische overnames, een organische ontwikkeling van features op het gebied van ‘digital performance’ en cloud, en integratie van verschillende oplossingen. Op dit moment is Riverbed actief in een markt waarin meer dan 30 miljard dollar omgaat.

“Ik ben erg trots op alles wat ons team in de afgelopen zestien jaar heeft opgebouwd. We groeiden van een start-up naar een miljardenbedrijf met meer dan dertigduizend klanten. Elk Forbes Global 100-bedrijf is klant”, zegt Kennelly. “Riverbed ervaart een enorm momentum in de digitale wereld van nu en ik heb nog nooit zoveel vertrouwen gehad in de toekomst van ons bedrijf, en in de bijbehorende kansen. Na meer dan veertig jaar actief te zijn geweest in de technologiesector en gezien de sterke positie van Riverbed, is het nu tijd om terug te treden en de leiding over te dragen aan Paul Mountford. Paul beschikt over de ervaring, de leiderschapskwaliteiten, de klantfocus en de passie om Riverbed door de volgende groeifase heen te leiden, waarbij de verwachtingen van klanten voortdurend worden overtroffen.”

“Namens de raad van bestuur bedank ik Jerry voor zijn leiderschap, de vele bereikte mijlpalen en zijn toewijding in de afgelopen zestien jaar, en voor het creëren van de huidige basis en cultuur van Riverbed, die zorgen voor een gezonde toekomst”, zegt Orlando Bravo, lid van de raad van bestuur van Riverbed en Managing Partner van Thoma Bravo. “De raad van bestuur heet Paul van harte welkom als de nieuwe CEO van Riverbed. Paul neemt deze rol over op een belangrijk moment, nu elk type bedrijf zoekt naar manieren om te digitaliseren. Dat vereist een volgende-generatie IT-architectuur die Riverbed op een unieke manier kan leveren. Paul is een sterke leider met dertig jaar ervaring in het leiden van grote bedrijven in de technologie- en infrastructuurmarkten. Hij heeft laten zien dat hij een sterke strategie en visie kan ontwikkelen, teams kan inspireren en sterke resultaten kan behalen, die aan klanten, partners en aandeelhouders ten goede komen.”

“Riverbed is een geweldig bedrijf met een geschiedenis van disruptieve innovatie in de markt. Het is een eer om het team te leiden als de volgende CEO”, zegt Paul Mountford. “Er liggen enorme kansen voor ons, nu bedrijven hun digitale strategieën versnellen en hun IT-architecturen moderniseren om volop te profiteren van cloud- en mobiele technologieën. Jerry heeft een fantastische cultuur gecreëerd bij Riverbed, die uitgaat van samenwerking, klantfocus, innovatie en gemeenschapsdenken. Ik kijk ernaar uit om in die cultuur voort te bouwen met de duizenden medewerkers en partners over de gehele wereld.”

Voor zijn indiensttreding bij Riverbed was Mountford CEO van Sentillian, een in New York gevestigde start-up op het gebied van web-intelligence. Mountford werkte ook zestien jaar bij Cisco in leidinggevende functies. Hij is per direct benoemd tot CEO van Riverbed. Kennelly blijft de maand april 2018 nog actief als adviseur om de transitie naar de nieuwe situatie te begeleiden.

Paul Mountford, CEO Riverbed Technology

Neem contact op met Riverbed
Over Riverbed
Riverbed, The Digital Performance Company™, biedt organisaties de mogelijkheid digital performance te maximaliseren binnen elk onderdeel van hun bedrijf, en stelt ze in staat mogelijkheden vanuit een nieuw perspectief te bekijken. Het omvattende en geïntegreerde Digital Performance Platform™ combineert Digital Experience-, Cloud Networking- en Cloud Edge-oplossingen die samen een moderne IT-architectuur bieden voor de digitale onderneming. Het platform levert nieuwe mogelijkheden voor operationele flexibiliteit en versnelt de businessperformance en -resultaten. Riverbed heeft jaarlijks meer dan 1 miljard dollar aan inkomsten en werkt voor meer dan 30.000 klanten, waarvan 98 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en honderd procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op riverbed.com.

Voor meer informatie:

LVTPR