Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 155 dagen geleden)
PR: LVTPR

Onderzoek: 37 procent van zzp’ers en mkb’ers bouwt geen bedrijfswebsite vanwege gebrek aan technische kennis

Utrecht – Meer dan een derde van de zzp’ers en mkb-bedrijven in Nederland (37 procent) die nog geen bedrijfswebsite heeft, denkt dat ze hiervoor te weinig technische kennis hebben. Dit is een van de belangrijkste conclusies uit een onderzoek onder ruim vijfhonderd Nederlandse zzp’ers en mkb’ers in opdracht van Jimdo, hét systeem voor het snel en eenvoudig bouwen van websites. 32 procent van de respondenten geeft aan dat het door een gebrek aan tijd komt dat ze geen website (laten) maken. Dit terwijl een website volgens 89 procent van de zzp’ers en mkb’ers met een website essentieel is voor het maken van een professionele indruk bij de doelgroep.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 87 procent van de kleine ondernemers vindt dat een website noodzakelijk is om gevonden te worden. Niet voor niets geeft 94 procent van de zzp’ers en mkb’ers met een website aan dat vindbaarheid de belangrijkste reden is dat ze een website hebben. Andere redenen die in het onderzoek worden genoemd door respondenten met een website: het beschikbaar hebben van een bedrijfsprofiel (93 procent) en het presenteren van informatie en resultaten (92 procent).

Matthias Henze, CEO van Jimdo: “Het onderzoek toont aan dat het nodig is om de perceptie over websites bouwen te veranderen. Het is namelijk zonde dat veel zzp’ers en mkb’ers kansen mislopen doordat ze geen eigen website hebben. Zeker omdat het bouwen ervan tegenwoordig zo eenvoudig is. Er is wat dat betreft dan ook werk aan de winkel, en het is aan de websitebranche om met een nieuwe aanpak te komen. Daarom is het onze missie om juist zzp’ers en mkb’ers te helpen, zodat ze kunnen concurreren met de grote bedrijven.”

Het Jimdo-onderzoek is online uitgevoerd door YouGov Deutschland GmbH en vond plaats tussen 9 en 15 februari 2018. Deelnemende zzp’ers en mkb’ers komen allen uit Nederland en zijn tussen de 18 en 64 jaar oud. In totaal werden 512 respondenten ondervraagd. Meer informatie over het onderzoek is te vinden op www.jimdo.nl.

Over Jimdo

Jimdo is de makkelijkste manier om een website te maken met je computer, smartphone of tablet. Dankzij een eenvoudige, intuïtieve interface maakt Jimdo het voor iedereen mogelijk een eigen online visitekaartje te maken met een blog of webwinkel. Jimdo is in 2007 in Duitsland opgericht door Christian Springub, Fridtjof Detzner en Matthias Henze en zette hiermee een nieuwe standaard voor het bouwen van websites. Jimdo heeft een gepassioneerd team van zo’n tweehonderd mensen in Hamburg en Tokio. Jimdo is beschikbaar in acht talen; wereldwijd zijn er al meer dan twintig miljoen websites gebouwd met behulp van Jimdo. Ga voor meer informatie over Jimdo naar https://nl.jimdo.com.
Laatste van Jimdo

Jimdo maakt een eigen website in 2018 bereikbaar voor iedereen
Verstreken tijd: 3 jaar en 155 dagen

Logo LVTPR
Jimdo contact

Logo Jimdo

team@jimdo.com
  nl.jimdo.com
Jimdo sociaal

Jimdo tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS