www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 182 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Intersnack tekent miljoenen clouddeal met Infor

Eigenaar van onder andere Chio kiest Infor om digitale transformatie te ondersteunen

Barneveld, 30 maart 2018 – Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, kondigt aan dat Intersnack, producent van hartige snacks en eigenaar van 20 merken waaronder Chio en POM-BÄR, Infor heeft geselecteerd voor een cloudtransformatieproject van 10 jaar. Intersnack zal behalve Infor CloudSuite Food & Beverage nog 18 andere Infor-oplossingen gaan gebruiken. Infor ondersteunt Intersnack’s strategie voor digitale transformatie, ontwikkelt een modern platform om groei te realiseren en ondersteunt met zijn oplossingen vrijwel elk proces van alle merken van Intersnack in Europa.

Infor vervangt 17 verschillende ERP-systemen, waarvan een groot deel van SAP en Oracle zijn. Bijna elke grote bedrijfsapplicatie voor enterprise resource planning zal op Infor draaien, waaronder: human resources en talent management; financiële systemen; risicobeheer; onkostenbeheer; performance management; business intelligence; enterprise asset management; customer relationship management; inkoop en supply chain management.

Na een selectieprocedure viel de keuze op Infor vanwege zijn kennis en ervaring op cloudgebied. Daarnaast is de leverancier in staat oplossingen in een multi-tenant cloudomgeving te leveren en de digitale visie van Intersnack te ondersteunen. Ook de sterke referenties, uitgebreide F&B-functionaliteiten en de innovatieve visie rond digitale transformatie en Artificial Intelligence (AI) speelden een belangrijke rol in de keuze.

Intersnack heeft meer dan 20 iconische merken en huismerken voor chips, noten en producten zoals tortilla’s. De samenwerking met Infor maakt deel uit van Intersnack’s digitaliseringsprogramma dat is ontworpen om wereldwijde processen te standaardiseren en harmoniseren. Naast het realiseren van een modern, schaalbaar platform om de integratie van nieuwe Intersnack-acquisities te versnellen, beoogt men ook groei te ondersteunen.

“Deze overeenkomst versterkt ons cloudleiderschap in de markt voor bedrijfsapplicaties. Het toont ook onze toewijding om digitale transformatie bij bedrijven te ondersteunen door branchespecifieke en schaalbare oplossingen te leveren,” zegt Stephan Scholl, President van Infor. “We zijn door Intersnack geselecteerd op basis van onze unieke positie om het volledige applicatieportfolio via de cloud aan te kunnen bieden, evenals de geweldige synergiën tussen onze bedrijven. We kijken uit naar een verdere uitbreiding van onze relatie. We zijn al met ons digitale transformatieteam van H&L Digital in gesprek over hoe we de implementatie naar de volgende fase kunnen brengen zodat Intersnack een framework krijgt om innovatie te stimuleren en nieuwe markten te veroveren.”

“Als marktleider in de snackindustrie moeten we goede praktijkvoorbeelden laten zien die de waardecreatie op de lange termijn ondersteunen. Technologie is een cruciale pijler geworden om dit te bereiken,” aldus Maarten Leerdam, CEO van Intersnack. “Bij de selectie van een partner om onze digitale transformatie te ondersteunen was Infor een duidelijke winnaar. We zijn zeer onder de indruk van de breedte en diepte van de mogelijkheden van de applicaties, Infor’s visie en leiderschap in gebieden zoals digitale transformatie en Artificial Intelligence, en de mogelijkheid dat alles binnen onze offerte en via de cloud geleverd wordt. Wij kijken ernaar uit om nieuwe technologieën verder te verkennen in ons streven om te innoveren en een stevige basis te leggen voor onze volgende groeiperiode.”

Over Infor
Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 16.500 medewerkers en heeft 90.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl