www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (3 jaar en 182 dagen geleden)
PR: KINXX PR

IaaS hosting provider 3W Infra lanceert dedicated servers voor midden- en topsegment

Amsterdam, 28 maart 2018 – 3W Infra, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider uit Amsterdam met een wereldwijde klantenkring en meer dan 4.600 dedicated servers in beheer, kondigt de lancering aan van nieuwe dedicated server oplossingen voor het midden- en topsegment. De hostingpakketten zijn gebaseerd op Dell’s 14e generatie PowerEdge server technologie. 3W Infra verwacht later dit jaar verdere innovaties te kunnen doorvoeren door naast de Intel-gebaseerde oplossingen tevens AMD-gebaseerde Dell apparatuur te gaan gebruiken.

3W Infra’s nieuwe dedicated server oplossingen voor het midden- en topsegment zijn gebaseerd op respectievelijk Dell PowerEdge R440 en Dell PowerEdge R540. Deze nieuwe typen hardware zullen de vorige dedicated server oplossingen van 3W Infra binnen deze segmenten vervangen, pakketten die gebaseerd waren op Dell R430 en Dell R530 servers. 3W Infra heeft uitgebreide testen uitgevoerd met de 14e generatie Dell hardware. De IaaS provider met internationale activiteiten verwacht dat de significant verhoogde efficiency en prestaties van de nieuwe apparatuur klanten wereldwijd zal aanspreken, ook de meest veeleisende gebruikers.

3W Infra testbank in datacenter Amsterdam

“De engineers van 3W Infra hebben in ons datacenter in Amsterdam meerdere testen uitgevoerd met deze Intel-gebaseerde typen Dell servers,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra. “Onze engineers zagen tijdens deze testen opmerkelijke verbeteringen vergeleken met de vorige generatie Dell servers. De testresultaten laten zien dat de apparatuur significant beter scoort als het gaat om performance en efficiency, zoals aangegeven door Dell.”

Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra
“Onze engineers zien in de testresultaten opmerkelijke verbeteringen vergeleken met de vorige generatie Dell servers,” zegt Roy Premchand, Managing Director van 3W Infra.

“De dedicated servers voor het topsegment bieden tot 140TB aan storage capaciteit, wat enorm is en waarmee op efficiënte wijze hoge capaciteit business workloads verwerkt kunnen worden,” zegt Premchand. “Dit maakt het R540 dedicated server pakket ideaal voor toepassingen zoals software-defined storage, messaging, video streaming, en virtualisatie. Het R440 dedicated server pakket voor het middensegment is geoptimaliseerd voor high-density scale-out computing. Dit maakt deze oplossing bij uitstek geschikt voor bijvoorbeeld virtualisatie applicaties en web serving. Maar de dubbele processor architectuur met volop storage en geheugen capaciteit maakt ons R440-gebaseerde serverpakket ook een geschikte oplossing voor bijvoorbeeld HPC applicaties en ook standaard business applicaties. De R440 biedt bedrijven performance en tegelijkertijd efficiency binnen hun dedicated server omgevingen.”

De nieuwe dedicated servers van 3W Infra worden ondergebracht in het flagship datacenter van 3W Infra in Amsterdam. 3W Infra is als wereldwijde leverancier van Infrastructure-as-a-Service hosting oplossingen compliant met en gecertificeerd voor standaarden zoals ISO/IEC 27001:2013 (Information Security Management) en PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Het datacenter van 3W Infra is tevens Open Compute Project (OCP) ready, en is uitgerust met schaalbare stroommodules van 5 Ampere per rack tot aan 25 Ampere voor high density toepassingen.

De belangrijkste specificaties van 3W Infra’s nieuwe R540 (topsegment) dedicated server pakket, zijn de volgende:
  • Dual Intel Xeon Scalable (Skylake-SP) CPU – tot aan 20 cores
  • 512 GB DDR4
  • Dell Remote Access en Lifecycle Controller (iDRAC9 Enterprise)
  • Hardware RAID (PERC): Dell PowerEdge RAID Controller
  • Up to 12x 3.5” SAS/SATA HDD
  • Ondersteunt NVMe SSDs
  • Tot aan 20Gbps dedicated uplink naar 3W Infra’s hoge volume wereldwijde netwerk – dat volledig redundant is uitgevoerd, continu wordt uitgebreid en 160Gbps aan bandbreedte beschikbaar heeft
  • Gratis dedicated server setupDell R540
De belangrijkste specificaties van 3W Infra’s nieuwe R440 (midden segment) dedicated server pakket, zijn de volgende:
  • Dual Intel Xeon Scalable (Skylake-SP) CPU – tot aan 22 cores
  • 512 GB DDR4
  • Dell Remote Access en Lifecycle Controller (iDRAC9 Enterprise)
  • Hardware RAID (PERC): Dell PowerEdge RAID Controller
  • Up to 4x 3.5” Hot Plug HDD
  • Ondersteunt NVMe SSDs
  • Operating Systemen: Microsoft Windows Server met Hyper-V, VMware ESXi, Ubuntu, CentOS, Debian, of BSD.
  • Gratis dedicated server setup
Dell R440

AMD-gebaseerde Dell servers

3W Infra heeft nu al zijn oog laten vallen op de Dell PowerEdge servers met AMD’s Epyc 7000 processoren die zeer recent zijn geïntroduceerd. Het gaat om de Dell R6415, R7415 en R7425 servers. Net als de Intel-gebaseerde dedicated server pakketten die 3W Infra nu op de markt heeft gebracht, zullen deze AMD-gebaseerde servers NVMe SSDs ondersteunen. Wanneer daarnaast de prestaties, efficiency en betrouwbaarheid van AMD in lijn is met de kwaliteit van de apparatuur zoals Dell heeft voorgespiegeld, dan is 3W Infra van plan om de AMD technologie in het portfolio op te nemen en later dit jaar tevens nieuwe dedicated server pakketten met AMD processoren te lanceren.

“Het lijkt erop dat de R6415 en R7415 servers in staat zijn om vanuit een 1-socket server 2-socket performance te bieden,” zegt Premchand. “Dit zou een enorme besparing betekenen voor ons en onze klanten. Een lagere TCO waarde is voor ons als bedrijf enorm belangrijk, temeer omdat we verwachten dat we het komende jaar significante verdere groei zullen realiseren in het aantal servers dat we in beheer hebben. De AMD-gebaseerde servers van Dell zijn inmiddels al op de markt, maar we willen deze apparatuur eerst uitgebreid door onze engineers laten testen. Aan de andere kant zijn we een flexibele organisatie en bieden we maatwerk waar nodig. Op basis van vraag kunnen wij voorafgaand aan een officiële lancering van AMD-gebaseerde dedicated servers later dit jaar toch al dit type servers leveren, net als overigens ieder ander type Dell server en configuratie.”

-----------------
Over 3W Infra

3W Infra is een wereldwijde leverancier van Infrastructure-as-a-Service oplossingen met uitgebreide engineering kennis en ervaring, gevestigd in Amsterdam. De IaaS hosting provider werd in 2014 opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. De enterprise-level IaaS hosting oplossingen van 3W Infra zijn ISO/IEC 27001:2013 en PCI-DSS gecertificeerd en afgestemd op de individuele behoeften van iedere klant. 3W Infra’s infrastructurele engineering oplossingen richten zich op schaalbaarheid, kostenefficiëntie en cloud enablement. Het bedrijf levert onder andere colocatie, dedicated servers, IP Transit, en high-level klantsupport. 3W Infra’s Remote Hands service inclusief Relocation engineering diensten biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft een significant aantal colocatie klanten en meer dan 4.600 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. Het flagship datacenter van 3W Infra bevindt zich in Amsterdam en heeft met een waarde van 1,04 een van de laagste en meest energie-efficiënte pPUE’s in de hosting industrie. 3W Infra bedient een breed klantenportfolio en mag onder andere enkele van de grootste internet, gaming, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar www.3winfra.com.

-----------------
Media contact

3W Infra
pr@3winfra.com