www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (3 jaar en 51 dagen geleden)
PR: Marcommit

Partnership Klarna en Mijnwebwinkel biedt webwinkeliers een allesin-één e-commerce oplossing

Retailers profiteren van verhoogde conversie en mobiele optimalisatie met Klarna’s online checkout

Amsterdam, 27 maart 2018Klarna en Mijnwebwinkel kondigen vandaag hun partnership aan. Door het partnership is het voor retailers mogelijk om Klarna’s online checkout en betaalservice te combineren met het e-commerce platform van Mijnwebwinkel. Naast het ordermanagement en de klantenservice kunnen webwinkeliers nu ook de betaaloplossing regelen via Mijnwebwinkel, met één aanspreekpunt en één contract. De 42.000 online retailers van Mijnwebwinkel in Nederland kunnen bovendien eenvoudig mobiele transacties aanbieden en hun checkout conversie maximaliseren. Niet alleen worden alle type (credit)cards en iDeal transacties gefaciliteerd, ook profiteren zij van de toevoeging van Klarna’s achteraf betalen service – Betaal Later. Voor nieuwe Mijnwebwinkel klanten is de Klarna Checkout de standaard betaaloplossing.

Klarna en Mijnwebwinkel spelen met het partnership in op de razendsnel groeiende e-commercemarkt. Niet alleen het aantal webshops, maar ook de omzetcijfers gaan de laatste periode in Nederland door het dak. Klarna profiteert mee van deze groeiende markt: het afgelopen jaar is het bedrijf 73 procent in volume en 97 procent in aantal transacties gegroeid. Daarbij shoppen steeds meer consumenten via smartphones: 66 procent van de webwinkelbezoekers shopt – en betaalt dus – mobiel. De checkout van Klarna is voorbereid op dit nieuwe type consument. Door het feit dat Klarna werkt vanuit de mobile first gedachte, is de online kassa zeer geschikt voor mobiel betalen. Hierdoor boeken webwinkels betere resultaten omdat het gros van de klanten de betaling gemakkelijk kan afronden.

Snel up and running
Tijdbesparing is een duidelijk voordeel van het Klarna en Mijnwebwinkel partnership. Winkeliers hoeven zich niet langer bezig te houden met tijdrovende zaken zoals het sluiten van contracten met afzonderlijke betaalproviders. Voor de kersverse ondernemers geldt dat de Klarna checkout – inclusief de Betaal Later optie – direct is geïnstalleerd, waardoor zij binnen één dag hun online winkel volledig up and running hebben. De checkout van Klarna ondersteunt ook transacties over de grens, dus ook de internationale ambities van de ondernemers kunnen gehoord worden.

Alex Pansier, oprichter en CEO van Mijnwebwinkel: “In het volledig ontzorgen van onze klanten ontbrak nog één puzzelstukje: een out-of-the-box betaalpartner. Klarna biedt ons wat geen enkele andere vergelijkbare partij kan, namelijk een gemakkelijk geïntegreerde one-page checkout die elke type betaling kan managen. In combinatie  met onze eigen online diensten, ons webwinkelplatform en onze transparante prijzen is er geen makkelijkere manier voor winkeliers om online te gaan verkopen.”

Michael Rouse, CCO van Klarna, vervolgt: “We zijn heel blij met ons nieuwe partnership met Mijnwebwinkel. Mijnwebwinkel is een grote speler in de e-commerce markt: ze verwerken een fenomenale hoeveelheid van 1,5 miljoen transacties per jaar en groeien wekelijks met 500 nieuwe shops. We kunnen niet wachten om Klarna’s naadloze checkout ervaring bij de nieuwe en bestaande Mijnwebwinkel klanten aan te bieden.”

------

Noot voor de redactie: Bijgaand treft u een foto van het team van Mijnwebwinkel samen met het Klarna team en een visual van de samenwerking. Hier vindt u de bewegende visual.

Over Klarna:
Klarna is sinds de oprichting in Stockholm in 2005 uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende betaalproviders in Europa. Met nieuwe betaalmogelijkheden voor zowel consumenten als webwinkeliers zetten zij een revolutie op het gebied van online betalen in. Online shoppers kunnen direct betalen, achteraf of in delen betalen waarbij eenvoud, veiligheid en gemak leidend zijn. Klarna werkt nu met 89.000 webwinkeliers samen, en biedt betaaloplossingen aan meer dan 65 miljoen gebruikers in Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 1.700 werknemers in dienst en is actief in 14 landen.

Over Mijnwebwinkel:
Mijnwebwinkel is het populairste e-commerce platform van Nederland. Sinds de oprichting in 2005 heeft het platform zich ontwikkeld tot een kant-en-klare webshop oplossing. Het doel is de ondernemer zoveel mogelijk functies en vrijheid te geven, zonder dat het te complex wordt. Mijnwebwinkel heeft meer dan 42.000 gebruikers, samen zijn zij goed voor meer dan 1.5 miljoen transacties per jaar.

Marcommit
Lisanne van der Drift
035-5822730 of 06- 57552986
klarna@marcommit.nl
Laatste van Klarna
Vier op de tien millennials gebruikt nieuwe technologie om meer inzicht te krijgen in de eigen financiën

Lady Gaga zegt 'ja' tegen zichzelf… Met Klarna als ringdrager

Klarna steekt middelvinger op tegen oude tradities met limited edition ringen
Verstreken tijd: 3 jaar en 51 dagen

Logo Marcommit
Klarna contact

Logo Klarna

www.klarna.com/nl
Klarna sociaal

Klarna tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Alleeninkt.nl
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.
Logo PQR