www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl

Rackspace introduceert Managed Security voor Google Cloud Platform

Amsterdam – 26 maart 2018 – Rackspace introduceert Managed Security en Compliance Assistance voor Google Cloud Platform (GCP). Deze diensten bieden beveiligingsbeheer en -naleving voor het platform en zijn per direct beschikbaar voor nieuwe en bestaande klanten van Rackspace Managed Services voor GCP. Organisaties die gebruik maken van GCP kunnen nu profiteren van de beveiligingsdiensten van Rackspace Managed Security (RMS) bestaande uit verbeterde detectie van inbraken en het herstel van schade. Deze dienst vermindert de tijdsduur waarin cybercriminelen toegang hebben tot het systeem en zorgt ervoor dat de mogelijke schade die de organisatie oploopt beperkt blijft.

De toevoeging van GCP verstrekt het aanbod; alle grote cloudplatformen worden nu door RMS ondersteund. In de CloudView Survey 2017 van onderzoeksbureau IDC gaf bijna 50% van de ruim 6.000 respondenten aan bezorgd te zijn over cloudbeveiliging. Teven zegt circa 40% dat de expertise van een serviceprovider op het vlak van beveiliging een belangrijke drijfveer is om de overstap te maken naar de cloud¹. Met RMS voorziet Rackspace in de benodigde expertise om klanten te ondersteunen bij de strategische planning van multi-cloudbeveiliging en dagelijkse monitoring om bedreigingen te analyseren en altijd tijdig actie te ondernemen.

“In het moderne landschap van digitale dreigingen vragen organisaties zich niet langer af of ze een beveiligingsbeleid moeten hebben, maar is het de vraag of ze het zelf moeten doen of beter samen kunnen werken met een betrouwbare partner,” aldus Christy Schumann, general manager Rackspace Managed Security. “Het aantal organisaties dat GCP kiest voor kritieke toepassingen met goede beveiliging neemt zichtbaar toe. We verkeren in de ideale positie om klanten te voorzien in de behoefte aan ondersteuning op het gebied van infrastructuur en beveiliging.”

Met Rackspace Managed Security en Compliance Assistance voor GCP kunnen bedrijven additionele beveiliging toevoegen aan GCP om geavanceerde bedreigingen te kunnen detecteren en afweren. Rackspace zet erkende methodes in om de schade aangericht door beveiligingsincidenten op te lossen. Samenwerken met een managed security servicesprovider zoals Rackspace helpt de digitale omgeving van de klant verder te versterken, bovenop de bestaande beveiligingsmethoden van de cloudprovider. Ook complementeert het de strategische planning en 24/7 operationele ondersteuning die onderdeel uitmaakt van de Managed Services voor GCP.

“Als marktleider op het gebied van Managed Security dienstverlening, bouwt Rackspace voort op de bestaande toegevoegde waarde die we leveren aan GCP klanten,” stelt John Foong, Managing Director Partner Sales en Strategic Partnership bij Google Cloud. “Rackspace is koploper wanneer het gaat om het identificeren en oplossen van beveligingsbehoeftes in organisaties. We kijken er naar uit om via deze samenwerking de behoeftes te vervullen.”

Rackspace Managed Security en Compliance Assistance voor GCP is vanaf dit moment beschikbaar in alle door Managed GCP ondersteunde regio’s, voor bestaande en nieuwe GCP klanten. Voor meer informatie over Rackspace Managed Security en Compliance Assistance, kijk op: https://www.rackspace.com/en-gb/managed-security-services.

¹ IDC, Worldwide Whole Cloud Forecast, US43215817, December 2017
Laatste van Rackspace Nederland
Rackspace introduceert Managed Security voor Google Cloud Platform

HPE en Rackspace leveren industrie eerste Pay-as-You-Go OpenStack Private Cloud

Rackspace breidt OpenStack-aanbod uit met nieuwe generatie bare metal-servers
Rackspace Nede.. contact

Logo Rackspace Nederland

www.rackspace.nl
Rackspace Nede.. sociaal

Rackspace Nede.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel