www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

EasyPark introduceert Find & Park: snel een vrije parkeerplaats vinden via de app

EasyPark, de grootste parkeerapp van Europa, introduceert Find & Park, een nieuwe feature waarmee automobilisten snel een beschikbare parkeerplaats kunnen vinden. Eerste testresultaten laten zien dat de tijdsbesparing van parkeren met Find & Park kan oplopen tot vijftig procent. De veelbelovende service was al genomineerd voor de Intertraffic Innovation Awards in de categorie Slimme Mobiliteit.

Find & Park leidt automobilisten naar hun bestemming via een route waarop de meeste kans is dat er parkeerplaatsen vrij zijn. Automobilisten krijgen met kleurcodes (groen, geel en oranje) te zien of er in dat gebied veel of weinig kans is op vrije parkeerplaatsen. De functionaliteit van Find & Park is uniek: gebruikers kunnen nu via één app navigeren, parkeren en betalen. En waar andersoortige apps of functies zich alleen baseren op sensoren of transactie-informatie, maakt de EasyPark-app daarnaast gebruik van verschillende databronnen en geavanceerde, zelflerende algoritmes.

“Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders stress ervaart bij de zoektocht naar een beschikbare parkeerplek”, zegt André Wielaard, Country Manager EasyPark Nederland en bestuurslid van Vexpan, het Nederlandse platform voor parkeren. “Doordat onze app de zoektijd verlaagt, reduceert deze niet alleen stress, maar zorgt uiteindelijk ook voor een lagere CO2-uitstoot. Het feit dat we met Find & Park zijn genomineerd voor de Intertraffic Innovation Awards, laat zien dat de service op waarde wordt geschat en markeert het belang van dit soort innovaties.”

De EasyPark-app inclusief de Find & Park-functie is in Nederland gratis te downloaden voor iOS- en Android-toestellen. De Find & Park-functie is vanaf vandaag beschikbaar in Rotterdam en wordt verder uitgerold naar de rest van Nederland.

Over EasyPark
Sinds 2001 hebben de slimme parkeerdiensten van EasyPark automobilisten geholpen met parkeren in 700 steden in 12 verschillendelanden. Op grotere schaal helpt de technologie van EasyPark bedrijven, uitvoerders en steden met parkeeradministratie, -planning en -management. Zo maakt EasyPark het leven in de stad makkelijker – één parkeerplek tegelijk. Ga voor meer informatie naar www.easyparknederland.nl.

Noot voor de redactie:
  • U kunt de EasyPark-app downloaden in de App Store en Google Play.
  • Afbeeldingen en video’s van Find & Park zijn hier te vinden; algemene afbeeldingen van EasyPark vindt u hier.
  • In deze video wordt de werking van Find & Park uitgelegd; in deze video ziet u gebruikerservaringen.
  • EasyPark is aanwezig van 20 tot en met 23 maart op Intertraffic in de RAI in Amsterdam. U kunt EasyPark bezoeken op stand 02.312.
  • Het onderzoek waaraan André Wielaard refereert is uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau YouGov in februari 2018 onder 10.408 respondenten in Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken, Frankrijk, België, Nederland, Spanje, Italië, Duitsland en Oostenrijk. In totaal namen 836 Nederlandse respondenten deel.
  • Voor interviewaanvragen met André Wielaard (Country Manager EasyPark Nederland) of Johan Birgersson (CEO EasyPark), meer informatie of beeldmateriaal kunt u zich richten tot LVTPR via onderstaande gegevens.
Tags bij dit bericht