www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Nieuwe functionaliteiten Hyarchis Document Management helpen te voldoen aan GDPR-richtlijnen

Documentstore Encryptie, authenticatie via OpenID Connect en digitale handtekening

Eindhoven, 20 maart 2018 – Hyarchis ontwikkelt Hyarchis Document Management (HDM) voortdurend. Met het oog op de naderende GDPR-deadline (25 mei 2018) zijn er ontwikkelingen op het gebied van het beveiligen van documentstromen, het kunnen inrichten van een bewaar- en verwijdertermijn en het verkrijgen van inzicht in bewaarde persoonsgegevens. Door de strengere regels in de GDPR wordt compliancy voor bedrijven steeds belangrijker. HDM ontwikkelt mee met de wet- en regelgeving rondom privacy en veiligheid. Dit zorgt voor een optimale beveiliging van documentstromen.

Ontzorging in compliancy
HDM maakt het beheren van digitale documenten en dossiers binnen bedrijfsprocessen efficiënt én veilig. Van spreadsheets tot en met audio- en videobestanden: alle documenten worden automatisch opgeslagen in het juiste formaat binnen een beheersbaar archief.

Erwin van den Broek, Product Manager bij Hyarchis: “Voor het digitaliseren van een organisatie is een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk document management systeem onmisbaar. Helemaal nu de wet- en regelgeving steeds meer van bedrijven eist. Met een wet als de GDPR denken wij dan ook zeker mee met onze klanten en bieden we tooling die ondersteunt bij het voldoen aan die regelgeving.”

De drie belangrijkste nieuwe functionaliteiten die de beveiliging van document management naar een hoger plan tillen, zijn hieronder uitgelicht:

Documentstore encryptie
Als extra veiligheidsmaatregel voor de opslag van documenten, biedt HDM nu ook de mogelijkheid om documenten versleuteld op te slaan. Hiervoor wordt de Advanced Encryption Standard (AES) gebruikt. Dit is een bewezen industriestandaard voor het veilig versleuteld opslaan van documenten.

Authenticatie via OpenID Connect op OAuth 2.0
Via de DMS REST api kunnen makkelijk integraties tussen DMS en overige Line-of-Business (LOB)-applicaties worden gelegd. Door ondersteuning van OpenID Connect op OAuth 2 wordt het tevens mogelijk om gebruikers het DMS te laten benaderen vanuit deze LOB applicaties onder hun eigen account, zonder dat daarvoor nogmaals ingelogd moet worden. Deze Single Sign-On-oplossing zorgt er voor dat het DMS gemakkelijk wordt opengesteld naar applicaties binnen een organisatie, terwijl de toegang tot documenten nog steeds vanuit DMS bewaakt kan worden.

Digitale handtekening
Digitale processen zijn pas compleet digitaal wanneer ook de ondertekening van de betrokken documenten via de computer kan worden afgehandeld. Dit is voor een optimale klantervaring en een snelle afwikkeling van een transactie of overeenkomst een onmisbare stap. Samen met partner ValidSign heeft Hyarchis een proces ingeregeld voor het direct vanuit Hyarchis Document Management rechtsgeldig ondertekenen van documenten. Daarmee is de opslag van het ondertekende document in het juiste dossier verzekerd.

Wilt u meer weten over HDM? Lees alles over dit product in het Product paspoort dat te downloaden is via deze link: https://www.hyarchis.com/document-management-systeem/hdm-paspoort/

Over Hyarchis:
Hyarchis gelooft in gezamenlijk succes. Samen investeren in relaties is de sleutel tot goede software-implementaties. Hyarchis staat dicht bij de klant en neemt altijd de verantwoordelijkheid, waar en wanneer dan ook. Partnership in het kwadraat, dat is de kracht van Hyarchis. Gepaard met een hoge betrokkenheid bij klanten en resellers, biedt Hyarchis kant-en-klare software-oplossingen voor Digital Business, Online Collaboration, Document Management en Customer Communication. De Hyarchis-oplossingen worden toegepast in het primaire klantproces in de gezondheidszorg, hypotheek-, verzekerings-, pensioen- en accountancybranche. Meer informatie: www.hyarchis.com

Hyarchis op: LinkedIn | Twitter

Meer informatie:
Marcommit
Marlin Goethals
035 – 5822730
hyarchis@marcommit.nl
Laatste van Hyarchis
22 okt 2019 Hyarchis behaalt ISO 27001 certificaat voor informatiebeveiliging

11 jul 2019 Quion maakt volledig digitaal archief doorzoekbaar dankzij Hyarchis Search-it

1 jul 2019 Hyarchis realiseert gecertificeerde integratie van Microsoft Office Online in document management systeem

Logo Marcommit

Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners
Logo Thinkwise
Logo Eaton
Logo Pro Contact
Logo PA Consulting
Logo Newion
Logo Red Hat, Inc.
Logo Genesys
Logo Qualys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl