www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (2 jaar en 149 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Veilig multicast-verkeer bij Mediacollege Amsterdam geen probleem dankzij Fortinet

Grote uploads, streaming videodiensten en videogames én optimale netwerkbeveiliging door inzet van FortiGate 1200D enterprise firewall

Utrecht, 15 maart 2018 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geautomatiseerde en geïntegreerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat Mediacollege Amsterdam (Ma) is overgestapt op de FortiGate 1200D enterprise firewall. Hierdoor heeft de vakschool een veilig én snel netwerk.

In de afgelopen 100 jaar ontwikkelde Mediacollege Amsterdam (Ma) zich van een grafische school tot een vakschool op het gebied van vormgeven, AV, podium- en evenemententechniek, games en mediaproductie. Ma leidt ca 2.800 studenten op voor een functie in de creatieve industrie. De technische ontwikkelingen in media gaan razendsnel en het onderwijs digitaliseert daarom in hoog tempo.

Leerlingen van Ma genereren grote bestanden die ze via het netwerk delen en bewerken. Daarnaast heeft het netwerk te maken met streaming video en veel multicast-verkeer, waarbij bestanden verstuurd worden naar een aantal verschillende doelcomputers. Dat gebeurt tussen drie schoolvestigingen en dat vraagt om veel capaciteit. Om geen vertraging op het netwerk te krijgen, ondanks de grote uploads, downloads en multicast-verkeer van 2.800 leerlingen, koos Ma voor de Enterprise firewalls van Fortinet.

De reden voor het in gebruik nemen van de nieuwe firewalls is drieledig. Doordat de snelheid van de netwerkverbinding in 2017 werd opgehoogd naar 10 Gbps, was het essentieel dat de firewall deze snelheid aankon. Omdat de school zo nu en dan last had van cyberaanvallen, moest de nieuwe oplossing naast IP- en URL-filtering ook andere functies hebben om het netwerk te beschermen, zoals packet inspectie en intrusion prevention. Tenslotte bleek dat de netwerkswitch van Ma het einde van zijn economische levensduur had bereikt. De FortiGate 1200D bevat ook een netwerkswitch, wederom een reden om te kiezen voor deze firewall.

De FortiGate 1200D combineert meerdere hogesnelheidsinterfaces, hoge poortdichtheid en beveiliging op alle fronten met hoge doorvoersnelheden en minimale vertragingen. Bovendien is de firewall altijd up-to-date dankzij de kennis die FortiGuard Labs, het onderzoeksteam van Fortinet, vergaart en direct met alle appliances van Fortinet deelt.  De FortiGate zorgt voor de beveiliging van netwerkfuncties zoals routing, switching en wireless controller en IPsec VPN. Dat zorgt ervoor dat het netwerk van Ma optimaal presteert en beveiligd is.

Rob van Velzen, ICT-manager van Mediacollege Amsterdam, is enthousiast over de nieuwe firewalls: “We zijn een vakschool voor media en dat betekent dat er enorme bestanden over het netwerk gaan. Dat is bovendien atypisch verkeer, want wij hebben een nogal apart netwerkgedrag: veel uploads en streaming video. Daarbij komt het bewerken of transporteren van geluidsmixen of videomontage ’s van groepen leerlingen die allemaal tegelijk aan het werk zijn. Dankzij de FortiGate hebben we geen probleem meer om de prestaties van het netwerk te waarborgen.”

Vincent Zeebregts, country manager Fortinet voor Nederland: “Ma is een bijzondere school waar dagelijks enorm veel data over het netwerk gaat.  De Fortinet enterprise firewall inspecteert probleemloos de inhoud van al het interne netwerkverkeer en houdt cyberaanvallen tegen aan de randen van het netwerk. Daardoor kan de firewall ingezet worden aan de randen van het internet en de cloud, of interne netwerksegmenten. Ideaal voor een school waarbij veiligheid en snelheid van up én downloads de basis van goed onderwijs is.”

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 330.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl

Rob van Velzen, ICT-manager van Mediacollege Amsterdam
Laatste van Fortinet
Fortinet door Microsoft uitgeroepen tot ‘Commercial Marketplace Partner of the Year’

Fortinet neemt cloud beveiliger OPAQ Networks over

Fortinet introduceert Secure SD-WAN for Multi-Cloud; een oplossing die multi-cloudomgevingen vereenvoudigt en optimaliseert
Verstreken tijd: 2 jaar en 149 dagen
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope