www.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Nieuwe brancheorganisatie Cyberveilig Nederland wil samenleving digitaal weerbaarder maken

14 maart 2018 - Acht cybersecurity dienstverleners nemen het initiatief tot de oprichting van de brancheorganisatie Cyberveilig Nederland. Doel van de organisatie is de digitale weerbaarheid van Nederland te vergroten en daarnaast de kwaliteit en transparantie binnen de groeiende cybersecurity sector te verhogen. Computest, Fox-IT, Guardian360, Hoffmann, Motiv, Northwave, QSight IT en Zerocopter hebben daarvoor een overeenkomst gesloten en nodigen andere dienstverleners binnen de sector uit zich bij dit initiatief aan te sluiten.

97,1 procent van de Nederlandse bevolking heeft toegang tot internet. Nederland behoort daarmee tot de digitale voorhoede binnen Europa. Deze digitalisering brengt grote economische en maatschappelijke kansen met zich mee. Om die kansen te benutten is het noodzakelijk om blijvend vertrouwen te kunnen hebben in onze informatie en informatiesystemen. Meer aandacht voor cybersecurity is daarom geen luxe, maar noodzaak.

Kwaliteit binnen de cybersecurity-sector
De grote cyberaanvallen WanaCry en notPetya hebben vorig jaar bijgedragen aan een hardhandige wake-up call ten aanzien van de digitale kwetsbaarheid van Nederlandse organisaties. Mede daardoor merken de initiatiefnemers van Cyberveilig Nederland ook een sterkere vraag naar cybersecurity-dienstverlening. Daarbij ontbreekt echter transparantie en een garantie voor kwaliteit. Beide cruciale elementen om het vertrouwen in de sector te waarborgen.

“Organisaties hebben inmiddels de keuze uit veel verschillende informatiebeveiligingsdiensten en vinden het lastig om een goede selectie te maken”, aldus Aksel Dorèl, Algemeen Directeur van Motiv. “Ook is het een uitdaging om een goede inschatting te kunnen maken van de prijs-kwaliteit verhouding. Het is dus meer dan noodzakelijk dat wij als sector hierin meer transparantie gaan bieden en gezamenlijk goede kwaliteitskeurmerken ontwikkelen.”

Kennis en expertise inzetten in het publieke cybersecurity-debat
Om bij te kunnen dragen aan een digitaal veiliger samenleving, wil Cyberveilig Nederland in gesprek met vertegenwoordigers van de overheid, zoals het Nationaal Cyber Security Centrum. “Met dit initiatief vertegenwoordigen wij de branche voor het eerst volledig direct, in plaats van indirect zoals bij de diverse platformen en belangenverenigingen momenteel het geval is”, zegt Steven Dondorp, Algemeen Directeur van Northwave. “Vanzelfsprekend zullen wij zoveel mogelijk de samenwerking met andere brancheorganisaties opzoeken. Zo zijn we met FME de mogelijkheden aan het verkennen om samen te werken aan het verder versterken en cyberveilig maken van de technologische industrie.”

Leiding Cyberveilig Nederland
De acht initiatiefnemers rekenen erop dat snel meerdere leveranciers zich aansluiten bij Cyberveilig Nederland. Cyberveilig Nederland zal worden geleid door Petra Oldengarm, tot voor kort Director Cybersecurity bij Hoffmann en al jaren actief in het werkveld van de informatiebeveiliging. Zij zal worden bijgestaan door Liesbeth Holterman, die hiervoor belangenbehartiger ‘cybersecurity’ is geweest voor ICT en technologie belangenorganisaties en jarenlang voor de overheid in het veiligheidsdomein heeft gewerkt.

Cyberveilig Nederland
Petra Oldengarm
info@cyberveilignederland.nl
06- 81485076
Laatste van Cyberveilig Nederland
Brancheorganisatie Cyberveilig Nederland bewijst bestaansrecht in eerste jaar

Nederlandse bedrijfsleven gebaat bij hulp ethische hackers voor bescherming tegen cybercrime

Cyberveilig Ne.. contact

Logo Cyberveilig Nederland

Cyberveilig Ne.. sociaal

Cyberveilig Ne.. tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo WIBU-SYSTEMS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl