www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureau
2487 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Eatons UPS-as-a-Reserve gekozen voor proefproject elektriciteitsnet

Hengelo, 14 maart 2018 - Energiebeheerbedrijf Eaton heeft het eerste proefproject aangekondigd van zijn recent gelanceerde UPS-as-a-Reserve (UPSaaR)-oplossing. De Zweedse energienetbeheerder Svenska kraftnät heeft naast Eatons UPSaaR-oplossing gekozen voor de Spring service van Fortum, een toonaangevende energieleverancier in de Scandinavische en Baltische landen. Daarbij wordt getest hoe de technologieën het Zweedse elektriciteitsnet kunnen helpen de elektriciteitsvoorziening in evenwicht te houden.

Eatons UPSaaR-technologie, gelanceerd eind 2017, is de eerste in zijn soort voor de datacenterindustrie en stelt beheerders in staat om hun investeringen in UPS’en terug te verdienen, waarbij energieleveranciers worden geholpen om balans te vinden bij de vraag naar duurzame energie. Het zorgt ervoor dat datacenterbeheerders onmiddellijk op netniveau op de vraag naar stroom kunnen reageren door frequenties binnen de toegestane grenzen te houden, om zo stroomuitval op het gehele net te voorkomen. Een belangrijke stap vooruit bij het leveren van groenere energie, aangezien hernieuwbare energie moeilijker te prognosticeren is en de productie meer kan fluctueren, waardoor het voor energieleveranciers moeilijker is om de balans van de elektriciteitsvoorziening in evenwicht te houden.

Svenska kraftnät gaat tijdens het proefproject onderzoek doen naar het gebruik van energieopslag bij een flexibele vraag. Fortum zal vanaf het eerste kwartaal van 2018 0,1 MW UPS-capaciteit aanbieden aan de frequentie gestuurde verstoringsreserve van Svenska kraftnät. Deze reserve wordt automatisch en snel geactiveerd als de frequentie van het elektriciteitsnet daalt.

“Svenska kraftnät signaleert de voordelen van Eatons UPS-as-a-Reserve-oplossing bij het helpen stabiliseren van het elektriciteitsnet”, zegt Jussi Vihersalo, Business Development Manager, Eaton. “Zweden loopt voorop op het gebied van hernieuwbare energietechnologieën en we zijn ervan overtuigd dat het een model zal zijn dat in andere landen en organisaties in de komende maanden navolging zal krijgen. Vanuit het perspectief van de industrie is dit de volgende stap om ervoor te zorgen dat datacenterbeheerders in de hele regio hun capaciteit terug kunnen aanbieden aan het net.”

De UPSaaR-technologie van Eaton biedt datacenterbeheerders de mogelijkheid om samen te werken met energieleveranciers, om de stroombehoefte van het datacenter tijdelijk te verminderen en zelfs stroom aan het elektriciteitsnet terug te leveren. Een datacenter zou jaarlijks tot wel € 50.000 per MW kunnen verdienen aan elektriciteit die voor elektriciteitsnetondersteuning bestemd is.

Eaton sponsort de eerste DCD Energy Smart-conferentie op 13 maart in Stockholm. Dit evenement brengt de elektriciteits- en digitale infrastructuurindustrie samen. Op de conferentie presenteren Eaton en Fortum het thema 'Green Money in Grey Spaces' over hoe UPS'en als virtuele energiecentrales kunnen fungeren en inkomsten kunnen genereren voor een datacenter.

Thumbnail
21 KB jpg UPS-as-a-Reserve

Over Eaton
Eaton’s Electrical Sector iseen wereldleider met expertise in energiedistributie en -beveiliging, noodstroomvoorziening, besturing en automatisering, verlichting en beveiliging, gebouw gerelateerde oplossingen en bedradingssystemen, oplossingen voor zware en gevaarlijke omstandigheden en engineering services. Via wereldwijd toepasbare oplossingen is Eaton in staat invulling te geven aan de meest kritische uitdagingen op het gebied van hedendaagse elektrotechniek.

Eaton is een powermanagementbedrijf dat in 2017 een omzet realiseerde van $20,4 miljard. Het bedrijf biedt energie-efficiënte oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie efficiënter, veiliger en duurzamer te beheren. Eaton wijdt zich aan het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieu door het gebruik van powermanagementtechnologieën en -diensten. Eaton telt ongeveer 96.000 medewerkers en verkoopt zijn producten aan klanten in meer dan 175 landen. Ga voor meer informatie naar www.eaton.nl/electrical.

Voor meer informatie:

Yellow Communications
Karin van Geelen
eaton@yellow-communications.com
www.yellow-communications.com
Laatste van Eaton
Elektrificatie kan uitstoot van vervoer, bouw en industrie in Europa in 2050 met 60% verminderen

Eaton breidt cybersecurity-portfolio uit met IEC-gecertificeerde producten

Eaton breidt 5P-serie uit met lithium-ion UPS

Logo Yellow Communications
Eaton contact

Logo Eaton

Eaton sociaal

Eaton tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlContentbureau