www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 171 dagen geleden)

Negen van de tien consumenten delen graag persoonlijke informatie in ruil voor beter online winkelen

63% van de consumenten winkelt minimaal 1 keer per maand online volgens Episerver onderzoek

Utrecht, 13 maart 2018 – Ondanks dat 87 procent van de online shoppers geen problemen heeft met het delen van persoonlijke informatie in ruil voor een betere online winkelervaring, vindt meer dan een derde van de consumenten dat het personaliseren van die ervaring voor verbetering vatbaar is. Dat blijkt uit het jaarlijkse ‘Reimagining Commerce’ onderzoek van Episerver onder 4000 consumenten in de VS, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Scandinavië.

Het vermeende gebrek aan aandacht voor personalisatie zorgt voor meer negatieve gevoelens bij het winkelende publiek: een derde voelt zich teleurgesteld, 16 procent zelfs gefrustreerd en 12 procent staat ronduit wantrouwend tegenover online winkels die niet genoeg personaliseren, zo blijkt uit het onderzoek "Reimagining Commerce: Global Findings” (link toevoegen) van Episerver. Tegelijkertijd leert het onderzoek dat een kwart van de kopers geneigd is opnieuw voor het merk te kiezen als de online shop alsnog laat zien dat informatie op maat aangeboden wordt. Het jaarlijkse rapport meldt verder dat gepersonaliseerde ervaringen bij één op de vijf respondenten meer merkloyaliteit oplevert. 20 procent van de ondervraagde consumenten vertelt dat informatie op maat hen meer vertrouwen geeft in het merk. Dat staat in schril contrast met de negatieve gevoelens die minimale tot volledig ontbrekende personalisatie oproept.

Online winkelen is gemeengoed
Het Episerver onderzoek stelt ook vast dat 63 procent van de consumenten nu minstens één keer per maand online winkelt. Bijna een kwart (23 procent) doet dat minstens één keer per week. Verder verwacht bijna twee derde dit jaar meer online aankopen te zullen doen dan in 2017.

"Nu mensen vaker online winkelen, verwachten ze ook in toenemende mate persoonlijke shopervaringen. Ze zijn teleurgesteld als die verwachtingen niet worden ingelost", zegt Joey Moore, directeur productmarketing bij Episerver. "Klantvertrouwen en -loyaliteit verdien je met het bieden van informatie op maat voor desbetreffend individu. Alleen productaanbevelingen toevoegen, is niet genoeg. Op basis van realtime winkelgedrag moet je de klant ook individueel wegwijs maken door je online shop. Retailers die een persoonlijke digitale klantervaring bieden, zullen slagen in ons huidige Amazon-tijdperk.”

Het Episerver onderzoek laat eveneens zien dat consumenten zowel online kopen als veel vergelijkend onderzoek doen. Het eerste bezoek aan een webshop is vaker bedoeld voor onderzoek dan een aankoop. 35 procent zoekt naar producten en diensten, 29 procent brengt een bezoek aan de webwinkel voor vergelijkend warenonderzoek en 17 procent gaat over tot koop. 30 procent van de consumenten brengt dagelijks een bezoek aan webwinkels via de smartphone. De helft van de mensen doet dat wekelijks.

"Merken die zich teveel richten op transacties en daarmee minder investeren in het lange termijn succes, verliezen de uiteenlopende klantbehoeften uit het oog. Ook zaken als een betrouwbare snelle bezorging, privacybescherming, aanbod van geschenken of andere manieren om terugkerend online winkelbezoek te stimuleren, zijn misschien nog wel belangrijker,” zegt Ed Kennedy, directeur digital commerce strategy bij Episerver.

Over het onderzoek
Het rapport 'Reimagining Commerce: Global Findings' van Episerver is gebaseerd op een enquête onder 4000 consumenten van 18 jaar en ouder die het afgelopen jaar online hebben gewinkeld. De onderzoeksrespondenten zijn evenredig afkomstig uit de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Scandinavië.

Het volledige onderzoeksrapport van Episerver is te vinden op Episerver.com. Daarin vindt de lezer ook aanbevelingen voor marketeers.
Laatste van EPiServer

Episerver in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce

Episerver wederom geplaatst in Gartner Magic Quadrant voor Digital Commerce
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 4 jaar en 171 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting