www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 118 dagen geleden)

Kroll Ontrack lanceert een e-learning programma om het kennisniveau over data te verbeteren

Kroll Ontrack lanceert vandaag Ontrack Academy, een gratis e-learning programma om het kennisniveau over data binnen organisaties te verbeteren. Volgens het grootste data recovery bedrijf ter wereld is voorlichting cruciaal om privacygevoelige data beter te beschermen en te beheren.

Interne voorlichting over data wordt steeds belangrijker omdat de hoeveelheid data die we verzamelen exponentieel groeit. We slaan niet alleen meer data op in de vorm van bestanden, maar laten ook steeds meer apparaten data verzamelen, opslaan en uitwisselen. Het opslaan van deze data geeft organisaties nieuwe inzichten, maar brengt ook risico’s en een zekere verantwoordelijkheid met zich mee. Bovendien zijn er veranderingen gaande binnen de Europese wetgeving, waarbij (vrijblijvende) richtlijnen overgaan in eisen met mogelijke consequenties. Per 25 mei 2018 is het verplicht om bepaalde incidenten binnen 72 uur te melden bij de Authoriteit Persoonsgegevens. Het is daarom verstandig om tijdig passende herstel maatregelen te treffen indien de huidige back-up en recovery voorzieningen te kort schieten of zelfs helemaal uitvallen. Het e-learning programma van Ontrack ondersteunt met voorlichting zodat medewerkers en leidinggevende verantwoord met data om kunnen gaan.

De eerste e-cursus van de Ontrack Academy bestaat uit zeven delen en gaat over dataverlies. Het programma biedt deelnemers statistieken, inzicht in welke data nu echt verloren gaat bij dataverlies, welke maatregelen er moeten worden genomen bij een incident en wat de mogelijkheden zijn om verloren data te herstellen. Daarnaast komen deelnemers tijdens de training meer te weten over hoe een datarecoveryproces in zijn werk gaat en welke vormen van opslag er zijn.

“Als toonaangevend data recovery bedrijf vinden wij het belangrijk om onze kennis over data te delen. De Ontrack Academy maakt het mogelijk om mensen op een toegankelijke manier voor te lichten en handvaten te bieden bij een eventueel incident,” aldus Jaap-Jan Visser, Country Manager van Kroll Ontrack Nederland. “Helaas zien wij iedere dag dat er enorme hoeveelheden privacygevoelige data verdwijnen door menselijke fouten. Om te voorkomen dat gevoelige data verloren gaat moeten organisaties educatie, voor zowel medewerkers als leidinggevenden, als topprioriteit zien.”

Geïnteresseerden die willen deelnemen aan het programma van de Ontrack Academy kunnen zich aanmelden via de volgende link: https://www.ontrackdatarecovery.nl/data-academy/

Om geïnteresseerden alvast een voorproefje te geven is er een podcast ontwikkeld. In deze podcast geeft Jaap Jan Visser, country-manager van Ontrack Nederland, alvast enkele inzichten en tips & tricks die in de e-cursus worden gegeven. De podcast is te beluisteren via de volgende link: https://www.ontrackdatarecovery.nl/data-academy-podcast
Laatste van Kroll Ontrack

Gevoelige data vaak onvoldoende gewist bij verkoop gebruikte apparatuur

5 opkomende trends in datarecovery
Verstreken tijd: 2 jaar en 118 dagen
Kroll Ontrack contact

Logo Kroll Ontrack

(+31) (0)20 - 30 13 300
  info@krollontrack.nl
  www.ontrackdatarecovery.nl
Kroll Ontrack sociaal

Kroll Ontrack tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel
Logo BCT