Datum: (108 dagen oud)
PR: LEWIS

Siemens richt zich met Valor IoT Manufacturing Analytics en MindSphere op digitalisering van bedrijven

• Geeft meer inzicht voor optimale prestaties van de toeleveringsketen
  • Is een volledige end-to-end-oplossing voor digitalisering van ondernemingen
  • Biedt een holistische set aan IoT-oplossingen en -diensten
's-Hertogenbosch, 8 maart 2018 - Siemens introduceert Valor IoT Manufacturing Analytics. Het uitgebreide platform biedt real-time inzicht door de technische data uit de apparatuur, producten en prestaties van de toeleveringsketen (supply chain) te verzamelen. Het voorkomt daardoor kostbare terugroepacties, merkt snel nieuwe trends op en lost sneller kwaliteitsproblemen op door eenvoudig productie- en leveranciersproblemen te identificeren en te monitoren.

Na de overname van Mentor Graphics blijft Siemens investeren in softwareoplossingen voor innovatie en kracht voor digitalisering bij bedrijven. De nieuwe oplossing wordt aangedreven door MindSphere en is een uitbreiding van de Valor Manufacturing Solution, het robuuste, schaalbare en veilige plug-and-play product dat Internet of Things (IoT)-data verzamelt van de productie van elektronica. De nieuwe oplossing verzamelt en beheert uitgebreide databronnen uit Valor shop-modules, waardoor het wereldwijd inzicht geeft in de volledige supply chain voor een optimale keten. De Valor IoT Manufacturing Analytics oplossing is de volgende stap in de toekomstvisie voor Siemens digitale onderneming voor elektronische engineering met als doel een naadloze verbinding te leggen tussen de elektronische en mechanische processen met real-time updates tussen de beide disciplines.

Deze open en schaalbare Valor-oplossing verkent volledige materiaal-, kwaliteits- en traceerbaarheidsgegevens voor printplaten (PCB's) en assemblages. Het meet en analyseert hoe hulpbronnen worden gebruikt met real-time voortgangsrapporten. De oplossing beheert gegevens van alle productielocaties en -lijnen, inclusief de analyse en het gebruik van de machineprestaties. Leidinggevenden, lijnmanagers en productietechnici kunnen hierdoor efficiëntie realiseren in het ontwerp- en productieproces van hun klanten, door factoren te detecteren die de productie beïnvloeden en tegelijkertijd gebieden voor verbetering identificeren.

Siemens levert als enige geïntegreerde softwareoplossingen voor de gehele 'customer value' keten; van het eerste conceptuele ontwerp tot de planning en uitvoering van de productie, tot de service en ondersteuning van zowel producten als de fabrieken die ze produceren. De introductie van deze nieuwe technologie breidt het aanbond van Siemens voor de digitale productiebedrijven uit. De expertise van Siemens op het gebied van digitale productie levert een digitale tweeling (digital twin) van het product en proces op tijdens de planningsfase en het maakt vervolgens een digital twin van de apparatuur en prestaties tijdens de uitvoeringsfase.

De Valor IoT Manufacturing Analytcis oplossing wordt aangedreven door MindSphere, het open cloud Internet of Things besturingssysteem van Siemens. Dit biedt de mogelijkheid om robuuste industriële IoT-oplossingen te ontwikkelen in een kortere tijd voor klanten in diverse sectoren. Het biedt een breed scala aan connectiviteitsopties voor apparaten en bedrijfsapplicaties, industriële toepassingen, geavanceerde analyses en een innovatieve ontwikkelomgeving die de Platform-as-a-Service (PaaS) mogelijkheden van Siemens gebruikt.