www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 41 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems verrijkt Intel SGX ecosysteem met CodeMeter Binding Extension

Hengelo, maart 2018 – Wibu-Systems heeft CodeMeter, het systeem voor softwarebescherming en licentiemanagement, gereed gemaakt voor gebruik in combinatie met Intel® Software Guard Extensions (Intel SGX) op Windows platformen.

De CodeMeter technologie is toegespitst op het automatisch dan wel handmatig beschermen van software, firmware en data. Het systeem biedt een encryptiemethodiek die zich niet laat kraken en interacteert met een voorziening voor de beveiligde opslag van licentie- en gebruiksrechten. De encryptiesleutels zijn veilig vastgelegd in de vorm van hardware, software of in de cloud. Deze complexe, maar gemakkelijk te gebruiken oplossing draait op computers, mobiele apparaten, embedded systemen, PLC’s en zelfs op microcontrollers. CodeMeter SmartBind is een gepatenteerde oplossing waarmee een digitale vingerafdruk wordt gemaakt van het apparaat waarop de te beveiligen software draait. De cryptografische sleutels komen in een veilig afgeschermd licentiebestand (CmActLicense). Afhankelijk van de ingestelde toleranties blijven die sleutels geldig ook wanneer hardware componenten van het apparaat wijzigingen ondergaan. Het mechanisme voor de hardware binding (CodeMeter Binding Extension) maakt het mogelijk om het niveau van koppeling aan hardwarespecificaties af te stemmen op de gebruiker.

Intel SGX is een uitbreiding op de architectuur, waarmee de toegang tot applicatiecode en data is te beveiligen. Softwarebouwers kunnen met een Intel SGX SDK (ontwikkelset) hun binaire code onderbrengen in zogeheten enclaves, waarvan de inhoud zich niet in het geheugen laat uitvoeren. De instructies van deze ontwikkelset zijn te gebruiken met de 6de, 7de en 8ste generatie Intel Core™ processorplatformen en Intel Xeon® E3 processoren.

Intel SGX versleutelt de in een enclave vastgelegde binaire code in het RAM-geheugen (Random-Access Memory).  Softwareleveranciers kunnen deze technologie integreren met CodeMeter en daarmee de beveiliging via het afgesloten geheugensegment versterken met de Binding Extension van CodeMeter. Daarna laat software code zich niet wijzigen of debuggen in het werkgeheugen, terwijl het geheugen op zich ook is beveiligd.

Wibu-Systems is al geruime tijd aangesloten bij de Intel Internet of Things (IoT) Solutions Alliance. Zo is CodeMeter geïntegreerd beschikbaar op het  Wind River® VxWorks® real-time besturingsysteem.  Nu is de technologie ook onderdeel van de wereldwijde Intel SGX Ecosystem Solutions Business Clients voor Windows. In de planning zijn SGX-uitbreidingen naar Linux en naar de cloud.

Volgens Oliver Winzenried, CEO en oprichter van Wibu-Systems heeft zijn bedrijf bijna 30 jaar na de start zich ontwikkeld tot de ruggegraat van Industrie 4.0. Met CodeMeter leveren we de instrumenten en techniek om gemakkelijk robuuste voorzieningen tegen cybercriminaliteit aan te brengen in bestaande omgevingen en bij nieuwe projecten. Als eerste leverancier bieden wij aanvullende bescherming voor de Intel SGX architectuur voor vitale infrastructurele systemen en voor embedded oplossingen”.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 3 jaar en 41 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis