www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Aerohive optimaliseert beveiliging en beheer van wifi-netwerk voor retailers

Wi-Fi Alliance Vantage-certificering en PCI 3.2-compliance toegevoegd aan HiveManager

Amstelveen, 6 maart 2018 – Aerohive Networks™ (NYSE: HIVE), leverancier van zakelijke cloud-based netwerkoplossingen, optimaliseert haar retail-netwerkoplossing. De verbeterde functionaliteit helpt retailers met het optimaliseren van de netwerkprestaties en -beveiliging. Deze nieuwe mogelijkheden stellen retailers in staat om gebruikers op vrijwel elke locatie betrouwbare connectiviteit te bieden in aansluiting op de geldende richtlijnen.

Draadloze netwerktoegang cruciaal voor klantervaring
Retailers hebben te maken met een groeiend gebruik van mobiele en IoT-apparaten en zijn voor hun front- en back-end-activiteiten steeds afhankelijker van draadloze netwerktoegang. Ze moeten de vinger aan de pols houden wat betreft de capaciteit en beveiliging van hun infrastructuur, om beveiligingsincidenten, storingen en gemiste kansen voor klantinteractie te voorkomen. Retailers met filialen in winkelcentra en stedelijke gebieden waar digitale initiatieven worden ontplooid, weten dat connectiviteit van grootzakelijke kwaliteit de sleutel is tot een succesvolle klantervaring. Deze initiatieven lopen echter vaak spaak als gevolg van complexe draadloze omgevingen en overbelaste netwerken.

De nieuwe functiereeks, met Wi-Fi Alliance Vantage-certificering, zorgt voor een betrouwbaar beheer van netwerktoegang. Retailers kunnen deze inzetten in combinatie met de unieke software-defined architectuur en draadloze technologie van Aerohive om te profiteren van betrouwbaarheid, flexibiliteit en schaalbaarheid. Daarnaast is PCI 3.2-rapportage toegevoegd aan HiveManager®, om naleving van de regelgeving rond het beheer van gevoelige klantgegevens te verbeteren en vergemakkelijken.

Geautomatiseerde switch-over, veilige roaming en decentrale netwerkbesturing
De voordelen van de toegevoegde functionaliteiten zijn als volgt:
  • De draadloze dual 5GHz access points van Aerohive bieden nu geautomatiseerde switch-over. Ze zorgen op elke locatie voor de juiste 2,4GHz- en 5GHz-dekking door de omliggende draadloze dekking te detecteren en automatisch de passende frequentie te zoeken. Deze functie kan worden gedeactiveerd zodra er sprake is van voldoende dekking, en waar nodig opnieuw geactiveerd.
  • Alle access points van Aerohive bieden ondersteuning voor 802.11r, k en v. Deze draadloze protocollen dragen bij aan snelle en veilige roaming in omgevingen met een sterk mobiel karakter. De combinatie van deze protocollen met de Agile Multiband- en 802.11ac-functionaliteit van de Aerohive access points maakt krachtige netwerktoegang mogelijk.
  • De software-defined wifi-architectuur ligt ten grondslag aan de draadloze technologie van Aerohive. Deze voorziet in decentrale netwerkbesturing om draadloze netwerken van verbeterde flexibiliteit en schaalbaarheid te voorzien, zeker in het geval van voortdurend veranderende connectiviteitsbehoeften.
Een verbeterd overzicht van beveiligingsvoorzieningen
Retailers hebben te maken met een toenemend aantal cyberaanvallen en andere bedrijfsrisico’s. Hierdoor groeit het belang van netwerkbeveiliging en databescherming. Het verbinden van klanten, terminals en sensorapparatuur is slechts de eerste stap. Het is belangrijk dat dit ook op veilige wijze gebeurt. De PCI 3.2-rapportage in HiveManager biedt een verbeterd overzicht van alle beveiligingsvoorzieningen binnen het netwerk. De functionaliteit van Aerohive voor toegangsbeheer aan de netwerkrand zorgt ervoor dat er alleen toegang wordt geboden aan gemachtigde clients die aan alle richtlijnen voldoen.
  • HiveManager biedt nu uitgebreide en geplande rapportage waarmee retailers hun compliance met PCI DSS 3.2 in kaart kunnen brengen. Deze rapportage biedt informatie over de netwerkomgeving, geeft per netwerkgebied de compliance-status aan en reikt oplossingen aan voor gedetecteerde problemen.

Over Aerohive Networks
Aerohive (NYSE: HIVE) verbindt klanten op eenvoudige en betrouwbare wijze met de informatie, applicaties en inzichten die zij nodig hebben om te groeien. Het simpele, schaalbare en veilige platform levert mobiliteit zonder beperkingen. Voor haar wereldwijde klanten is ieder access point een startpunt. Het hoofdkantoor van het in 2006 opgerichte Aerohive bevindt zich in Milpitas in Californië. Voor meer informatie bezoek http://www.aerohive.com, bel 0800 0200462, volg @Aerohive op Twitter, abonneer op het blog, word lid van de community of word fan op Facebook.

“Aerohive” is een gedeponeerd merk van Aerohive Networks, Inc. Alle product- en bedrijfsnamen die in dit document worden vermeld zijn merken of gedeponeerde merken van hun respectieve eigenaars. Alle rechten voorbehouden.

Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking statements, including statements regarding new Aerohive product and service offerings and statements regarding their expected performance, market receptiveness and competitive advantage. These forward-looking statements are based on current expectations and are subject to inherent uncertainties, risks and changes in circumstances that are difficult or impossible to predict. The actual outcomes and results may differ materially from those contemplated by these forward-looking statements as a result of these uncertainties, risk and changes in circumstances, including, but not limited to, risks and uncertainties related to: general demand for wireless networking in the industry verticals targeted or demand for Aerohive products in particular, unpredictable and changing market conditions, risks associated with the deployment, performance and adoption of new products and services, risks associated with our growth, competitive pressures from existing and new companies, technological change, product development delays, our inability to protect Aerohive intellectual property or to predict or limit exposure to third party claims relating to its or Aerohive's intellectual property, and general market, political, regulatory, economic and business conditions in the United States and internationally.

Additional risks and uncertainties that could affect Aerohive’s financial and operating results are included under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations," in the Company’s recent annual report on Form 10-K and quarterly report on Form 10-Q.  Aerohive’s SEC filings are available on the Investor Relations section of the Company’s website at http://ir.aerohive.com and on the SEC's website at www.sec.gov. All forward-looking statements in this press release are based on information available to the Company as of the date hereof, and Aerohive Networks disclaims any obligation to update the forward-looking statements provided to reflect events that occur or circumstances that exist after the date on which they were made, except as required by law.

Marcommit
Marielle van Zanten