www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 74 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Workday publiceert financiële resultaten vierde kwartaal en volledige fiscale jaar 2018

Jaaromzet stijgt met 36,1% naar 2,1 miljard dollar, omzet uit subscription bedraagt 1,8 miljard dollar, 38,5% meer ten opzichte van het vorig fiscale jaar.

Amsterdam, 1 maart 2018- Workday, Inc.(NASDAQ:WDAY),toonaangevend in enterprise cloud applicaties voor finance en human resources, presenteert de resultaten van het vierde kwartaal en het volledige fiscale jaar 2018, dat 31 januari 2018 is geëindigd.

Resultaten fiscale jaar 2018
De totale jaaromzet bedroeg 2,1 miljard dollar, een stijging van 36,1% in vergelijking met fiscaal jaar 2017. De jaaromzet vanuit subscription was 1,8 miljard dollar, een stijging van 38,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
  • Het operationeel verlies was 303,2 miljoen dollar, 14,1% van de omzet, vergeleken met een operationeel verlies van 353,1 miljoen dollar, 22,4% van de omzet in dezelfde periode vorig jaar. Niet-GAAP gedefinieerde operationele winst voor het fiscale jaar 2018 was 215,6 miljoen dollar, 10,1% van de omzet, vergeleken met een niet-GAAP gedefinieerde operationele winst van 52,6 miljoen dollar, 3,3% van de omzet in dezelfde periode vorig jaar.[1]
  • Het netto verlies per gewoon en verwaterd aandeel was 1,55 dollar, vergeleken met een netto verlies per gewoon en verwaterd aandeel van 1,94 dollar in het fiscale jaar 2017. Niet-GAAP gedefinieerd netto inkomen per verwaterd aandeel was 1,03 dollar, vergeleken met een niet-GAAP gedefinieerd netto inkomen per verwaterd aandeel van 0,23 dollar in dezelfde periode vorig jaar.[2]
  • De operationele kasstromen bedroegen 465,7 miljoen dollar en de vrije kasstromen 324,2 miljoen dollar.[3]
  • Cash, cashequivalenten en verhandelbare effecten bedroegen op 31 januari 2018 3,3 miljard dollar. Niet verdiende inkomsten bedroegen 1,5 miljard dollar, een stijging van 25,8% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Voor meer informatie en quotes, zie hetvolledige, Engelstalige persbericht.

Voor het terugluisteren van de conference call over de resultaten, klik hier.

[1] Non-GAAP operating profit (loss) and non-GAAP net income (loss) per share exclude share-based compensation expenses, employer payroll tax-related items on employee stock transactions, amortization expense for acquisition-related intangible assets, and debt discount and issuance costs associated with convertible notes. See the section titled "About Non-GAAP Financial Measures" in the accompanying financial tables for further details.

[2] Non-GAAP operating profit (loss) and non-GAAP net income (loss) per share exclude share-based compensation expenses, employer payroll tax-related items on employee stock transactions, amortization expense for acquisition-related intangible assets, and debt discount and issuance costs associated with convertible notes. See the section titled "About Non-GAAP Financial Measures" in the accompanying financial tables for further details.

[3] Free cash flows are defined as operating cash flows minus capital expenditures (excluding owned real estate projects). See the section titled "About Non-GAAP Financial Measures" in the accompanying financial tables for further details.

Workday Persdesk
Majoy Koetsier-Juriaans
+ 31 (0)23 555 34 24
workday@yellow-communications.com
www.workday.com
Laatste van Workday
Workday versnelt time-to-value van klanten met uitbreiding Workday Extend

Internationaal onderzoek van Workday voorspelt groei in digitale omzet

Workday erkend als Leader in het Gartner Magic Quadrant voor Cloud HCM-suites voor ondernemingen met 1.000+ werknemers
Verstreken tijd: 3 jaar en 74 dagen

Logo Clarity Benelux
Workday contact

Logo Workday

media@workday.com
  www.workday.com/nl-nl
Workday sociaal

Workday tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx