Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Riverbed SD-WAN biedt uitgebreidere cloudconnectiviteit en geïntegreerde Xirrus-wifi voor een krachtige cloud-to-edge netwerkoplossing

• Riverbed SteelConnect SD-WAN ondersteunt nu AWS Direct Connect en Azure ExpressRoute, en biedt meer opties voor klanten om een veilige verbinding te leggen met hun cloudomgevingen
  • Riverbed SteelConnect voorziet nu in vereenvoudigd gebruik en beheer van SD-WAN en wifi vanuit één console
  • Klanten kunnen nu gebruikmaken van draadloze LTE-uplinks met Riverbed SteelConnect voor een beter netwerkbereik en betere connectiviteit
Hoofddorp – Riverbed Technology breidt zijn SD-WAN- en cloudnetwerkoplossing SteelConnect drastisch uit. SteelConnect is de eerste en enige SD-WAN-oplossing die volledige connectiviteit en op policy’s gebaseerde orkestratie biedt binnen de totale gedistribueerde netwerk-fabric: hybride WAN, LAN/WLAN op vestigingen, datacenters en de cloud. Met de laatste vernieuwingen breidt Riverbed ‘one-click’ connectiviteit en optimalisatie uit naar AWS en Microsoft Azure door ondersteuning voor AWS Direct Connect en Azure ExpressRoute. Riverbed introduceert ook naadloze integratie tussen SteelConnect en Riverbed Xirrus-wifi met zero-touch provisioning van Riverbed Xirrus-access points. Ook wordt voorzien in nieuwe, flexibele provisioning met de toevoeging van draadloze opties voor LTE voor SteelConnect SD-WAN-gateways.

Bedrijven werken aan de adoptie van meer cloudapplicaties en -diensten om zo de digitale transformatie te versnellen, de flexibiliteit te vergroten en de kosten te verlagen. Dat leidt echter tot een hybride IT-landschap met meer complexiteit en hogere veiligheidsrisico’s. Volgens een recente studie van ESG zegt 91 procent van de onderzochte bedrijven dat de inzet van cloudapplicaties heeft geleid tot meer complexiteit op het gebied van het beheren van IT op vestigingen.[1] Het brede gebruik van mobiele apparatuur en de opkomst van het Internet of Things zorgen daarnaast voor extra uitdagingen op het gebied van veilige toegang tot netwerken en het beheer ervan, onder meer door de exponentiële groei van apparatuur aan de rand van het netwerk.

Om te kunnen inspelen op deze uitdagingen, biedt Riverbed SteelConnect een nieuwe, software-defined en cloudcentrische benadering. Die zorgt voor meer flexibiliteit en efficiency, zodat organisaties hun digitale doelen sneller kunnen behalen. Het momentum van Riverbed SteelConnect is de laatste jaren steeds sterker geworden. Honderden bedrijven in alle sectoren profiteren van deze innovatieve en complete benadering op het gebied van software-defined networking.

“Conventionele benaderingen van networking zijn gedateerd en niet meer in lijn met moderne use cases. Die voorzien niet in de wendbaarheid en flexibiliteit die de IT-professional nodig heeft om de business te ondersteunen, vooral wanneer een organisatie digitale en cloudinitiatieven wil ontplooien”, zegt Paul O’Farrell, Senior Vice-Pesident en General Manager van de Cloud Infrastructure Business Unit van Riverbed. “Riverbed SteelConnect helpt organisaties de traditionele beperkingen te doorbreken door te profiteren van de zero-touch provisioning en de op policy’s gebaseerde orkestratie binnen de volledige gedistribueerde fabric: WAN, LAN/WLAN, datacenter en de cloud. Met nieuwe uitbreidingen voor geïntegreerde wifi, geautomatiseerde cloudnetworking en flexibele connectiviteitsopties legt Riverbed de lat nog hoger voor networking in de cloud en het digitale tijdperk. We bieden op dit moment de meest complete en gebruiksvriendelijke oplossing in de markt.”

Uitbreiding van cloudconnectiviteit voor meer flexibiliteit. Riverbed SteelConnect ondersteunt AWS Direct Connect en Azure ExpressRoute, wat zorgt voor meer flexibiliteit op het gebied van deployment. Klanten kunnen hun cloudomgevingen veilig via het publieke internet of eigen private links koppelen met het oog op geautomatiseerde cloudconnectiviteit en betere prestaties op basis van single-click cloudautomatisering.

Compleet beheer van SD-WAN en wifi. Riverbed SteelConnect SD-WAN integreert naadloos met Xirrus-wifi voor makkelijke deployment en vereenvoudigd beheer van cloudnetwerken. Klanten beheren hun SD-WAN en wifi via een centrale cloudconsole met zero-touch provisioning van Riverbed Xirrus-wifi-access points, het creëren van wifi-netwerken en wifi-monitoring.

Ondersteuning van draadloos LTE voor maximaal bereik en maximale connectiviteit. Riverbed SteelConnect ondersteunt LTE-uplinks voor verschillende use cases, waaronder back-upnetwerkconnectiviteit voor (pop-up)winkels, in landelijke gebieden of voor de mobiele retail. Door de inzet van LTE maximaliseert een retailer het bereik en de productiviteit, terwijl de flexibiliteit van het netwerk toeneemt.

Snellere netwerkinnovatie in het cloudtijdperk. SteelConnect, in april 2016 aanvankelijk gelanceerd als access-oplossing, is het eerste en enige product dat voorziet in complete connectiviteit en op policy’s gebaseerde orkestratie voor het gehele netwerk: LAN/WLAN (waaronder cloudgebaseerde Riverbed Xirrus-wifi), WAN, datacenter en de cloud, met one-click connectiviteit en optimalisatie voor AWS en Microsoft Azure. SteelConnect voorziet ook in zero-touch provisioning, zodat een organisatie binnen enkele minuten een wereldwijd netwerk kan creëren en dat kan koppelen aan de cloud. Verder biedt de oplossing vereenvoudigd beheer waarbij policyveranderingen met enkele muisklikken mogelijk zijn.

Sinds de lancering van SteelConnect heeft Riverbed verschillende innovaties doorgevoerd, waaronder integratie met SteelCentral voor inzicht en overzicht, integratie met de leidende WAN-optimalisatieoplossing Riverbed SteelHead SD en met grootzakelijke wifi na de strategische acquisitie van Xirrus in mei 2017. SteelConnect integreert ook naadloos met netwerkdiensten van andere leveranciers, zoals Zscaler’s cloudsecurityplatform, wat IT-professionals helpt bij het verbeteren van de flexibiliteit, prestaties en beveiliging binnen de gedistribueerde organisatie.

Voor meer informatie over de SD-WAN-oplossingen van Riverbed: www.riverbed.com/sdwan.

[1] ESG – The Digital Transformation Journey: Meeting the Management Challenges of Complex ROBO Environments, april 2017.

Volg Riverbed