Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: LEWIS

Qlik voor achtste opeenvolgende jaar in leiderskwadrant van Gartner’s ‘Magic Quadrant for Analytics and Business Intelligence Platforms’

Amsterdam, 28 februari 2018 - Qlik®, toonaangevend op het gebied van data-analyse, is door Gartner opnieuw gepositioneerd in het Leiderskwadrant van het Magic Quadrant voor Analytics en Business Intelligence Platforms*. Het is daarmee het achtste opeenvolgende jaar dat Qlik in het leiderskwadrant is geplaatst. Het volledige rapport van Gartner is hier te vinden.

"We leveren enorme waarde aan klanten", zegt Mike Capone, CEO van Qlik. "Dankzij een uniek Business Intelligence platform dat toepasbaar is binnen elk onderdeel van een bedrijf, helpt Qlik haar klanten om een leidende positie te bereiken in een Economie die steeds meer gedomineerd wordt door Data en Analytics. Qlik investeert voortdurend in innovatie. Ons moderne, cloud-ready platform vormt daarbij het fundament van een totaal andere, innovatieve bedrijfsbrede analysestrategie van onze klanten.”

Anders leren denken
Qlik is al in een vroeg stadium begonnen om het grootste probleem met moderne BI-tools aan te pakken – de beperkte lineaire verkenning. De unieke associatieve technologie van Qlik brengt alle data samen, zonder de noodzaak voor een complex data warehouse. Het stelt gebruikers in staat om in elke richting die ze willen vrij te verkennen, zonder gegevens achter te laten en zonder ergens een afslag te missen. De mogelijkheden om alle databronnen snel en eenvoudig te combineren, onbeperkt te doorzoeken en te verkennen zorgen ervoor dat de manier van denken – op basis van wat u ziet – wordt getransformeerd. Dit is een belangrijk onderscheidend vermogen en het hart van het leiderschap van Qlik in de branche.

Datageletterdheid verhogen
Deze vrije vormverkenning is bijzonder waardevol omdat inzichten voortkomen uit het daadwerkelijk begrijpen van de gegevens die vanuit alle hoeken binnenkomen. Om dit in een organisatie te realiseren, is het van cruciaal belang om het niveau van datageletterdheid van alle gebruikers te verhogen. Daarom biedt Qlik gratis cursussen aan om haar zakelijke gebruikers te helpen om te profiteren van de ongekende economische kansen die beschikbaar zijn in de Analytics Economie.

Na jaren van voortdurende innovatie en het veranderen van het gezicht van Business Intelligence, blijft Qlik geloven dat alle mensen analyses moeten kunnen uitvoeren vanuit elke gegevensbron – op locatie, in de cloud, in een hybride omgeving, intern of extern – zonder voorbehoud of beperking.

Consistente, datagedreven besluitvorming
Door de inzet van een schaalbaar cloud-ready platform dat organisaties kunnen inzetten als basis van hun analysestrategie blijft Qlik de mogelijkheden op de BI-markt uitbreiden. Dat gebeurt onder meer met Qlik Sense®, dat is gebouwd op een volledig geïntegreerd, cloud-ready platform, mogelijk gemaakt door de gepatenteerde Associative Indexing Engine. Deze associatieve motor indexeert elke mogelijke relatie in gegevens, in combinatie met intuïtieve visualisatie en exploratie, geavanceerde analyse en capaciteiten van selfservice gegevensvoorbereiding. Deze breedte en diepte stellen organisaties in staat om het breedste scala van BI-toepassingen vanaf één platform te ontdekken, wat uiteindelijk leidt tot consistente, datagedreven besluitvorming.

*Gartner "Magic Quadrant for Analytics and Business Intelligence Platforms" door Cindi Howson, Rita L. Sallam, James Laurence Richardson, Joao Tapadinhas, Carlie J. Idoine, Alys Woodward, 26 februari 2018.

Disclaimer Gartner

Gartner beveelt geen enkele leverancier, product of dienst aan die is afgebeeld in zijn onderzoekspublicaties en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te selecteren met de hoogste ratings of andere aanduidingen. De onderzoekpublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden gezien als feitelijke verklaringen. Gartner verwerpt alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Qlik

Qlik® is het toonaangevende platform voor data-analyse en de pionier van toegepaste business intelligence. Ons portfolio van cloudgebaseerde en on-premise oplossingen voorziet in een groeiende klantbehoefte, van rapportages en zelf samen te stellen visuele analyses tot begeleide, embedded en op maat gemaakte analyse, ongeacht waar de data zich bevindt.

Klanten die Qlik Sense®, QlikView® en Qlik® Cloud gebruiken, verzamelen betekenisvolle informatie uit meerdere bronnen en onderzoeken de onderliggende verbanden tussen deze data. Dit leidt tot nieuwe inzichten die goede businessideeën doen opborrelen. Qlik is actief in meer dan 100 landen met meer dan 45.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor staat in Radnor, Pennsylvania.

© 2018 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik Sense®, QlikView®, QlikTech®, Qlik Cloud®, Qlik DataMarket®, Qlik Analytics Platform®, Qlik NPrinting®, Qlik Connectors®, Qlik GeoAnalytics®, Qlik Core™ and the QlikTech logos are trademarks of QlikTech International AB which have been registered in multiple countries. Other marks and logos mentioned herein are trademarks or registered trademarks of their respective owners.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications
Marjolein Jonker
E-mail: qlik@yellow-communications.com
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools
Logo Toshiba