www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Nieuwe beheerinnovaties van Red Hat helpen bij het versnellen van hybride cloudautomatiseringstrategieën

Amsterdam, 27 februari 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt nieuwe innovaties aan, waaronder de nieuwste versies van Red Hat Satellite en Red Hat CloudForms. De updates in het beheerportfolio zijn bedoeld om zowel het gebruik van op Red Hat gebaseerde cloudomgevingen te versnellen als het automatiseren en vereenvoudigen van infrastructuurbeheer.

IT-infrastructuren worden door ongelijksoortige systemen, gevirtualiseerde omgevingen, private cloud deployments en public cloud instances steeds complexer. Het heterogene karakter van moderne enterprise computing vereist een nieuw type beheeroplossing. Een die de snelheid, schaalbaarheid en stabiliteit kan verbeteren, en daarnaast een duidelijk beeld van disparate infrastructuren biedt.

De nieuwste versie van Red Hat Satellite en Red Hat CloudForms helpt hierbij dankzij de verbeterde integratie met Red Hat Insights en Red Hat Ansible Tower. Door deze integratie kunnen gebruikers niet alleen kritieke risico’s ontdekken maar ook veranderingsplannen maken en automatisch Ansible-playbooks genereren om de risico’s te verhelpen. Deze integraties zijn samen met aanvullende productverbeteringen ontworpen om de agility te verbeteren en de complexiteit voor hybride cloudklanten te verminderen.

Automatisering is een belangrijk onderdeel van digitale transformatie. Het helpt bij de efficiëntie, levert sneller waarde en helpt bij het oplossen van zakelijke en IT-uitdagingen. Door de Ansible-technologie verder te integreren in het managementportfolio wil Red Hat dat organisaties flexibeler en consistenter Red Hat-omgevingen en een hybride infrastructuur kunnen beheren. Met automatisering als basisfunctionaliteit kunnen Red Hat Satellite 6.3 en Red Hat CloudForms 4.6 organisaties helpen om IT-implementaties en -updates te versnellen door middel van verbeterde provisioning, met behoud van stabiliteit en prestaties.

Red Hat Satellite 6.3
Red Hat Satellite kan een dynamische voorraadbron bieden via Red Hat Ansible Tower. Dit biedt IT-teams, die van hun complexe omgevingen af willen, meer flexibiliteit. Red Hat Satellite 6.3 kan ook geïntegreerd worden met Red Hat Insights, een voorspellend analyseplatform. De verbeterde integratie biedt nieuwe widgets voor Insights-acties en Insights-risicosamenvatting. Daarmee kunnen organisaties proactiever bedreigingen voor prestaties en stabiliteit ontdekken.

Red Hat Satellite 6.3 biedt ook meer flexibiliteit voor hybride cloud computing met de ondersteuning voor Satellite en Satellite Capsule Server op Amazon EC2. Naarmate bedrijven hun workloads uitbreiden in public clouds, is het belangrijk om meer consistente en enterprise-schaal systeembeheermogelijkheden te hebben. Red Hat Satellite-klanten kunnen hun Red Hat-infrastructuur nu beheren op Amazon EC2 en kunnen vertrouwen op Red Hat’s wereldwijde klantenondersteuning.

Red Hat CloudForms 4.6
Red Hat CloudForms 4.6 bouwt voort op de op automatisering gerichte basis voor multi-cloudbeheer die in CloudForms 4.5 is geïntroduceerd, inclusief meer ondersteuning voor de geautomatiseerde infrastructuur-provisioning en -scaling van Red Hat OpenShift Container Platform en Red Hat Openstack Platform-implementaties. CloudForms 4.6 is ontworpen om meer Ansible-mogelijkheden binnen CloudForms native beschikbaar te maken, inclusief de mogelijkheid voor CloudForms om Ansible-playbooks uit te voeren en zichtbaar te maken en te linken naar door Ansible geïmplementeerde computerresources.

Red Hat CloudForms 4.6 introduceert ook Lenovo XClarity als de eerste aanbieder van een fysieke infrastructuur. CloudForms kan daardoor verder gaan dan hybride cloudbeheer en een hybride infrastructuur beheren.

Red Hat Consulting
Red Hat Consulting levert diensten en expertise waarmee klanten sneller en effectiever nieuwe technologieën in hun bestaande bedrijfsvoering kunnen integreren. Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van trainingen en het in kaart brengen van hun technologisch landschap. Hierdoor kunnen bedrijven het maximale halen uit hun investeringen, hun systeembeheer en automatiseringsimplementaties.

Beschikbaarheid
Red Hat Satellite 6.3 is algemeen beschikbaar voor alle Red Hat Satellite-klanten met een geldig abonnement. Red Hat CloudForms 4.6 zal binnenkort beschikbaar zijn. Kijk voor meer informatie op de Red Hat Customer Portal.

Quote
Joe Fitzgerald, vice president en general manager Management bij Red Hat
“Sneller kunnen schalen en implementeren zijn de belangrijkste mogelijkheden die digitale transformatie biedt, waardoor bedrijven nieuwe digitale technologieën kunnen omarmen om gedifferentieerde producten en diensten te bieden. Deze flexibiliteit vereist echter vaak een nieuwe beheeraanpak, een die voortbouwt op een basis van taakautomatisering om beter om te gaan met de toegenomen complexiteit. Met de aankondiging van vandaag blijft Red Hat het beheeraanbod uitbouwen op basis van de krachtige automatiseringsmogelijkheden van Ansible. Onze klanten kunnen daardoor nieuwe technologieën toepassen en tegelijkertijd meer controle over hun hybride cloudinfrastructuur behouden.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to defects in our offerings and third-party hardware upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company’s growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission’s website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations”. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company’s views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Shadowman logo and Ansible are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.