Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 117 dagen geleden)

NETGEAR brengt Nighthawk M1, de snelste mobiele router ter wereld, naar Europa

Nighthawk M1 zorgt voor een veilige, supersnelle verbinding voor tot 20 wifi-apparaten tegelijk

Barcelona, 26 februari 2018NETGEAR lanceert de prijswinnende Nighthawk M1 mobiele router (MR1100) in Europa en het Midden-Oosten. Toen de Nighthawk M1 in 2017 in de VS verscheen, was het de eerste mobiele router die gigabit-verbinding via het mobiele netwerk bood. De Nighthawk M1 biedt een verbinding tot 1Gbps voor downloaden, streamen en mediadelen, waar je ook gaat of staat. De Nighthawk M1 is vanaf maart beschikbaar en werkt met de meeste mobiele data-abonnementen. NETGEAR stelt de Nighthawk M1-router van 26 februari tot 1 maart tentoon in hal 5, atand 5F21 op het Mobile World Congress in Barcelona.

Of het nu om een snelle roadtrip gaat of een langere zakenreis, met de Nighthawk M1 kun je altijd tot 20 wifi-apparaten verbinden. Deze premium mobiele router biedt de best mogelijke internetverbinding voor al je apparaten. Als je op de plek van bestemming bent, kun je data van externe wifi- of ethernetnetwerken via de Nighthawk offloaden: zo bespaar je data, maar ben je wel veilig verbonden. Met de gratis NETGEAR-app voor Nighthawk M1 wordt beheer van wifiverbindingen, aanpassen van instellingen, controleren van dataverbruik, afspelen van mediabestanden en instellen van beperkingen eenvoudig.

Met Nighthawk M1 kun je bij vrijwel elke aanbieder in Europa en delen van het Midden-Oosten terecht. Kies het abonnement dat het best bij je past, steek de simkaart in de router en geniet van de Gigabit-downloadsnelheid. Als je kiest voor prepaid, zit je niet vast aan een abonnement en kun je wanneer je wilt wisselen van provider. Uiteraard ondersteunt de router ook abonnementen, mocht je daarvoor kiezen.

“We zijn blij dat we de Nighthawk M1 Gigabit LTE Mobile Router nu ook beschikbaar kunnen stellen in Europa en het Midden-Oosten”, zegt David Henry, senior vice president of Connected Home Products bij NETGEAR. “De router biedt ongelooflijke downloadsnelheden, een batterij die het lang volhoudt en een grote hoeveelheid functionaliteiten. Omdat de router simlockvrij is, kan iedere gebruiker het abonnement of prepaidaanbod kiezen dat het beste bij je past.

Belangrijkste functionaliteiten van de Nighthawk M1 LTE Mobiele Hotspot Router
  • Supersnel mobiel breedbandinternet – tot 1Gbps download/150Mbps upload
  • 4G LTE Advanced Category met 4-band Carrier Aggregation met 4x4 MIMO
  • Ethernetpoort en 2 USB-poorten (type A en C) voor streaming vanaf microSD, USB of een externe harddrive naar alle verbonden apparaten
  • Ondersteuning voor Arlo® Smart Home Security als basisstation voor Arlo Camera
  • Offloading via wifi of ethernet
  • Altijd aan-connectie kan met tot 20 wifi-apparaten worden gedeeld
  • Ouders kunnen toegang tot online content instellen/filteren
  • Beveiligingsmaatregelen als een gastennetwerk, firewall en poortfiltering
  • 802.11ac en Dual-Band 2.4GHz/5GHz dual gelijktijdige wifi voor betere prestaties en minder storing
  • Simpele, intuïtieve NETGEAR appgedreven gebruikerservaring voor monitoring van dataverbruik, beheer van apparaten en netwerkinstellingen, via iOS en Android
  • Krachtige, duurzame batterij die tot 24 uur meegaat bij continu gebruik
  • Verbeterde JumpBoost-functionaliteit om smartphones en kleine, draagbare USB-apparaten mee op te laden
  • Twee TS-9 connectors beschikbaar voor optionele 4G/3G-antennes
  • Ondersteuning in meerdere talen
  • NETGEAR-garantie en 90 dagen gratis technische ondersteuning
Prijzen en beschikbaarheid
De Nighthawk M1 (MR1100) is vanaf nu verkrijgbaar in Europa, de Verenigde Arabische Emiraten en Qatar bij geautoriseerde NETGEAR-partners en retailers. De adviesprijs is €329.99 inclusief BTW.

Kijk voor meer informatie op de NETGEAR website.

Thumbnail
7 MB jpg MR1100_3-4Rt_Hires.jpg

Thumbnail
7.1 MB jpg MR1100_Hero_Hires.jpg

Voor meer informatie (niet voor publicatie):

Pride PR
Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2018 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, Arlo and Nighthawk are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

* Maximum wireless signal rate derived from IEEE standard 802.11 specifications. Actual data throughput and wireless coverage will vary. Network conditions and environmental factors, including volume of network traffic, building materials and construction, and network overhead, lower actual data throughput rate and wireless coverage. NETGEAR makes no express or implied representations or warranties about this product’s compatibility with any future standards.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Source: NETGEAR-G
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE