Contentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Yellow Communications

McAfee sluit samenwerkingsovereenkomsten met onder andere Samsung en Telefónica

• McAfee’s Mobile Threat Report voor 2018 onthult explosie van mobiele malware en sterke veranderingen in het mobiele landschap
  • Samenwerking met Samsung uitgebreid om alle Galaxy S9 smartphones, Galaxy Note 8, smart TV's, pc's en notebooks van Samsung te beschermen
  • Partnerschap met Telefónica voor standaard ingeschakelde beveiliging, overal beschikbaar waar klanten online zijn
Barcelona, 26 februari 2018 - Op het Mobile World Congress (MWC) 2018 kondigt McAfee zijn nieuwste Mobile Threat Report aan. Hierin wordt verslag gedaan van ruim 16 miljoen digitale infecties die alleen al in het derde kwartaal van 2017 zijn ontdekt. Dit is bijna het dubbele van vorig jaar. Om het toenemende aantal consumentenapparaten te beveiligen, heeft McAfee tijdens MWC diverse partnerovereenkomsten aangekondigd, waardoor alle mogelijke apparaten en netwerken worden voorzien van ingebouwde beveiliging. Het is belangrijker dan ooit dat het hele ecosysteem samenwerkt om consumenten over de hele wereld te beschermen tegen aanvallen.

Het afgelopen jaar stond niet alleen in het teken van een explosie van mobiele malware, maar liet ook ingrijpende veranderingen in het mobiele landschap zien. 2018 wordt een jaar met geavanceerde en gerichte aanvallen. De naar schatting 5 miljard mobiele gebruikers over de hele wereld blijken onweerstaanbaar te zijn voor criminelen die niet alleen het aantal aanvallen hebben opgevoerd, maar ook steeds verfijnder te werk gaan.

McAfee beschermt Galaxy S9-smartphones, Galaxy Note 8, Smart TV’s, pc's en notebooks van Samsung
Op de Samsung Galaxy S9 en Galaxy Note 8 is vooraf antimalwarebeveiliging geïnstalleerd, in de vorm van McAfee VirusScan en Samsung Secure Wi-Fi, waarvoor McAfee de backend infrastructuur biedt. Met Secure Wi-Fi van Samsung is het mogelijk om gevoelige informatie te versleutelen en beveiligen, zodat de beveiligingsrisico's van onbeschermde openbare en privé-wifinetwerken worden beperkt.

Telefónica werkt samen met McAfee om apparaten van consumenten te beschermen op basis van de internetrouter
Vanaf juni zal het McAfee Secure Home Platform op alle routers van Telefónica worden geïnstalleerd. Deze samenwerking markeert de eerste keer dat een telecombedrijf alle klanten internetbeveiliging biedt door alle apparaten binnen het thuisnetwerk te beveiligen. Het McAfee-beveiligingsplatform biedt miljoenen consumenten bescherming van ieder op internet aangesloten apparaat in huis.

John Giamatteo, executive vice president van McAfee’s consumer business group, licht de nieuwste partnerships toe:
"Om de enorme toename in beveiligingsdreigingen het hoofd te kunnen bieden, is het voor bedrijven cruciaal om samen te werken. Geen enkel bedrijf kan het alleen. Onze partners delen onze overtuiging dat beveiliging vanaf het begin moet worden ingebouwd en dat alle apparaten en netwerken gedekt moeten zijn."

"Het beveiligen van data en pricacy wordt een steeds grotere zorg voor consumenten. Ze moeten erop kunnen vertrouwen dat de merken die ze kopen en de producten die ze gebruiken, het benodigde beveiligingsniveau bieden. Onze partners nemen proactieve maatregelen om aan dit vertrouwen te voldoen."

Mobile Threat Report 2018 onthult grote veranderingen in het mobiele dreigingslandschap
In het derde kwartaal van 2017 heeft McAfee Labs meer dan 16 miljoen mobiele malwaredreigingen ontdekt, over de hele wereld. De belangrijkste motivatie is geld, maar de toename in doelgerichte aanvallen zijn zorgwekkender. Het rapport beschrijft een aantal van deze doelgerichte aanvallen, waaronder de eerste poging van de Lazarus-group om mobiele toestellen aan te vallen en een nieuwe campagne gericht op deelnemers aan recente demonstraties tegen de regering van Iran.

Het Mobile Threat Report 2018 van McAfee ziet de volgende mobiele trends voor 2018:
  • Toename in financiële aanvallen – Er is een wereldwijde piek in bank-trojans, op jacht naar het geld van rekeninghouders bij zowel internationale als kleine regionale banken.
  • Virtuele bankovervallen – Gedreven door de groeiende belangstelling voor cryptovaluta, zullen cybercriminelen proberen ‘virtuele bankovervallen’ te plegen door valse mobiele portefeuilles te distribueren en zich specifiek te richten op de cryptovalutamarkt.
  • Doelgerichte aanvallen op mobiele toestellen – Van aanvallen op journalisten en Noord-Koreaanse dissidenten tot Iraanse demonstranten, er is een wereldwijde toename van doelgerichte aanvallen. Mobiele toestellen zijn een gewild doelwit om informatie over slachtoffers te verzamelen en hun locatie te volgen.
  • Aanhoudende dreigingen - De toename van het aantal IoT-apparaten (Internet of Things) in huis zorgt voor meer gemak, maar vergroot ook het aantal toestellen dat potentieel een doelwit vormt voor criminelen.
McAfee op het Mobile World Congress
Op het Mobile World Congress zal McAfee (Hal 5, stand 5E81) demo's uitvoeren van McAfee Secure Home Platform, McAfee Safe Connect, McAfee Safe Family en McAfee Mobile Security.

Over McAfee
McAfee is het ‘device-to-cloud’ cybersecuritybedrijf. Geïnspireerd door de kracht van samenwerking, creëert McAfee zakelijke en consumentenoplossingen die de wereld veiliger maken. McAfee helpt bedrijven bij het organiseren van holistische cybersecurity omgevingen die slimmer werken. Voor consumenten beveiligt McAfee hun digitale levensstijl, zowel thuis als onderweg. Kijk voor meer informatie op www.mcafee.com.
Contactpersonen voor de pers

MCS PR, McAfee Persdesk, e-mail mcafee@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

McAfee en het McAfee-logo zijn geregistreerde handelsmerken van McAfee LLC in de VS en in andere landen. Alle andere handelsmerken in dit document zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.
Laatste van McAfee
McAfee ontmaskert cybercriminele marktplaatsen

Shoppers slaan online veiligheid tijdens feestdagen in de wind om beste koopjes te scoren

Bedrijven onderschatten blootstelling data in de cloud

Logo Yellow Communications
McAfee contact

Logo McAfee

McAfee sociaal

McAfee tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel