Marktanalist Ovum erkent groei thin client computing voor veilige werkomgeving

Waardering voor softwaregebaseerde aanpak van IGEL in virtuele en cloudwerkplekomgeving

Breukelen, 26 februari 2018IGEL Technology, wereldwijd toonaangevend leverancier van endpoint managementsoftware, meldt dat Ovum in haar nieuwste analistenrapport IGEL erkent als innovatieve leverancier van thin client beveiliging in een werkplekomgeving. De marktanalist spreekt over een toenemende acceptatie van thin clients op basis van software. Naar verwachting van Ovum zal de markt van thin client oplossingen verder groeien naarmate beveiliging beter wordt en nieuwe diensten als Desktop-as-a-Service (DaaS) gemeengoed worden.

"De toekomst van thin clients ziet er rooskleurig uit. Niet zozeer de hardware maar de softwareoplossingen gaan het verschil maken in de markt van werkplekdienstverlening. Daar is ook de aanpak van IGEL op gebaseerd”, zegt Rik Turner, principal analyst bij Ovum, in het rapport. "De Virtual Desktop Infrastructure (VDI) technologie is een stimulans geweest voor deze groei. De grootste belofte ligt inmiddels in de DaaS-markt. Op basis van deze dienstverlening beschikken gebruikers van werkplekapparatuur over standaard images die beheerd worden door serviceproviders. De organisatie die DaaS inzet, betaalt naar gebruik van hoeveelheid werkplekdiensten.”

"Uiteraard zijn wij zeer vereerd met de erkenning van Ovum als innovatieve leverancier van thin client softwareoplossingen. De steeds hogere beveiligingseisen, druk om kosten voor werkplekbeheer te verlagen en de noodzaak om het beheer te vereenvoudigen waar diversiteit aan apparatuur alleen maar groter wordt, zijn belangrijke factoren voor onze focus op software. Met onze gratis Univeral Management Suite (UMS) kunnen IT-beheerders volledig gecentraliseerd hun werkplekapparatuur beheren ongeacht type device of merk”, vertelt Hans Vogel, IGEL Country Manager in Nederland. “Ovum constateert dat IGEL een strategische positie bekleedt om gebruikers overal en altijd op elk type apparaat veilige toegang te bieden tot hun desktopomgeving.”

Het Ovum-rapport met de titel ‘IGEL’s Security Enhancements for thin clients’ geeft aanbevelingen voor het moderniseren van de werkplekomgeving. Het document bevat een overzicht van de belangrijkste nieuwe beveiligingsfuncties die IGEL biedt. Verder schetst het analistenrapport in welke opzichten beveiliging een cruciaal onderdeel is van de DaaS-evolutie.

Een voorbeeld van deze ontwikkeling is het technologiepartnership dat IGEL is overeengekomen met deviceTRUST. Deze oplossing zorgt ervoor, dat de technologie herkent in welke omgeving de gebruiker zich bevindt. Op basis daarvan treden automatisch de benodigde beveiligingsmaatregelen in werking. Acties die voldoen aan bijvoorbeeld de wet- en regelgeving die op dat moment of op die locatie van toepassing is.

Het volledige Ovum-rapport is hier beschikbaar.

IGEL UMS kan gratis gedownload worden op http://www.myigel.com.