www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 52 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems verbreedt aanbod voor industriële automation ecosysteem met CmStick/BMC

Hengelo, februari 2018 – Wibu-Systems presenteert tijdens Embedded World (27 feb. t/m 1 mrt, stand 360, hal 4 in Neurenberg) CMStick/BMC, het nieuwste lid van de familie van dongels voor het veilig opslaan van cryptografische sleutels en softwarelicenties.

CmStick/BMC is een toonbeeld van innovatie en verkleining van SiP-technologie (System in Package), die binnen de metalen behuizing een connector voor USB 3.1. snelle data overdracht integreert met een SLM97 controller van Infineon voor het beveiligd vastleggen van sleutelinformatie op een smart card chip. Verder biedt de dongle ruimte voor aanvullende software en data via 16GB 2-bit MLC flashgeheugen, inclusief een U9 flashcontroller die het lees/opslagproces aanstuurt vanuit hyMap® firmware van Hyperstone.

Door de compacte en tevens fraai ontworpen behuizing (12,1 mm x 22 mm x 4,5 mm) leent de CmStick/BMC zich goed voor ’branding’ acties door de leveranciers van systemen en apparaten die hun kennis en software beveiligen tegen ongeoorloofd gebruik met  CodeMeter. Dezelfde dongle met geïntegreerde technologie is als CmStick/B ook leverbaar zonder flashgeheugen.

CodeMeter omvat een complete set oplossingen voor licentiebeheer en beveiliging tegen hacken en softwarepiraterij. Deze technologie van Wibu-Systems wordt toegepast door een reeks prominente spelers op het gebied van industriële automatisering.
  • Sedert de eerst implementatie in V3.5 van CODESYS, biedt 3S-Smart Software Solutions een integratie aan met een dongle gebaseerd licensiesysteem voor de plugin faciliteiten van PLC-applicaties, waaronder een API-koppeling en een kopieerbeveiliging van PLC-programmacode.
  • B&R, en ABB gebruiken de dongle niet alleen voor afschermen van hun intellectueel eigendom, maar bieden dezelfde karakteristieken van een beveiligde omgeving (container) ook aan hun klanten met behulp van de multi-vendor optie van CodeMeter.
  • Kontron heeft CodeMeter ingebouwd in zijn APPROTECT technology en levert CodeMeter ASIC (Application Specific Integrated Circuit) op al zijn nieuwe embedded computermodules, waardoor hun afnemers het licentiemodel kunnen kiezen dat past bij hun manier van zakendoen.
  • Bij Phoenix Contact gebruiken ze de software gebaseerde licentiecontainers van CodeMeter voor het beveiligen en licentiëren van hun PC-software tools en de diverse functies van hun PLC-programmabilbliotheken. Inmiddels hebben ze de licentietechnologie ook gekwalificeerd voor hun product PC Worx Engineer, een softwareplatform voor het maken van automatiseringsbesturingen.
  • Rockwell Automation past een combinatie van dongles en beveiligde flasgeheugenkaarten toe voor het afschermen van de broncode van hun ontwikkelomgeving Studio 5000 Logix Designer tegen ongeoorloofd gebruik. Dat geldt ook voor de applicatiecode van de Allen Bradley ControlLogix 5580, CompactLogix 5380, en de CompactLogix 5480 PLC’s, alsmede de online voorzieningen voor het uitgeven van licentierechten en het beheer daarvan.
  • Siemens heeft een API ontwikkeld voor de cloud gebaseerde oplossing van Wibu-Systems, waarmee wachtwoorden zijn aan te maken voor toegang tot hun TIA-portaal (content engineering projecten). Die oplossing is gebaseerd op CodeMeter Password Provider, CodeMeter Password Manager, CodeMeter License Central, WebDepot, and CodeMeter dongles. Met deze oplossing is het proces van wachtwoordtoekenning te stroomlijnen en te beheren zodat belangrijke informatie over engineeringprojecten beschermd blijven.
Oliver Winzenried, CEO en oprichter van WIbu-Systems, legt uit dat het bedrijf zich met de nieuwe dongles vooral richt op original equipment manufacturers (OEM) die streven naar een ander verdienmodel met een verschuiving van hardware naar software. Wij bieden hen een gemakkelijk en kosteneffectief integratietraject met onze technologie voor beveiliging en licentiëring op basis waarvan zij en hun afnemers, zoals machinebouwers, hun intellectuele eigendom kunnen beschermen en te gelde maken. CodeMeter vormt een krachtige schakel in hun business strategie”.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495
Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 3 jaar en 52 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis