www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Bosch kondigt wereldwijde investering aan in Ultimaker 3 Extended 3D-printers

Tech- en serviceleverancier geeft innovatie in drie continenten een boost met inzet van desktop 3D-printers

Amsterdam, 21 februari 2018 - Ultimaker, marktleider in desktop 3D-printing, kondigt aan dat Robert Bosch GmbH, de wereldwijde leverancier van technologie en services uit Duitsland, gaat investeren in Ultimaker 3 Extended 3D-printers. Na het vergelijken van verschillende desktop 3D-printers is de keuze gevallen op Ultimaker als meest betrouwbare, gebruiksvriendelijke en professionele 3D-printer. De 3D-printers worden op verschillende locaties ter wereld gebruikt voor het printen van prototypes, tooling, mallen en klemmen. Met deze investering wil Bosch haar innovatie een boost geven en de productie- en designkosten omlaag brengen.

Bosch, leverancier van auto-onderdelen, belangrijke industriële technologieën, consumentengoederen en energie- en bouwtechnologie, heeft als doel om innovaties te leveren voor een ‘connected world’. Om tijd en kosten te besparen en de time-to-market voor nieuwe producten te versnellen, besloot de organisatie wereldwijd te investeren in 3D-printers. Met de uitrol van de dienstverlening van Ultimaker, kunnen alle Additive Manufacturing afdelingen bij Bosch profiteren van een uniforme 3D-printoplossing, inclusief materiaal, training en wereldwijde support. Deze aanpak verzekert de teams op verschillende locaties van consistente en hoogwaardige 3D-print resultaten.

“We zijn erg blij dat een toonaangevend bedrijf als Bosch, na een intensieve selectieprocedure door haar Additive Manufacturing afdeling, voor onze desktop 3D-printers heeft gekozen”, aldus Jos Burger, CEO van Ultimaker. “Het team van Ultimaker werkt hard om 3D-printen toegankelijk te maken door onze hardware, software, materialen en services voortdurend te verbeteren. Deze wereldwijde investering van Bosch bevestigt dat ons 3D-printecosysteem klaar is om innovatie op globaal niveau te bevorderen. De kwaliteit en snelheid van onze service is in alle landen hetzelfde, wat onze klanten in enkele dagen van idee naar productie-validering helpt, waar ook ter wereld.”

Bosch is een van de vele organisaties die profiteert van 3D-printen. Volgens IDC zullen de wereldwijde uitgaven voor 3D-printtechnologieën naar verwachting in 2018 bijna $12 miljard bedragen.

Over Ultimaker
Ultimaker is opgericht in 2011 en in de loop der jaren uitgegroeid tot marktleider in het creëren van krachtige, professionele en toegankelijke desktop 3D-printers. Met vestigingen in Nederland, New York en Boston en productievestigingen in Europa en de VS streeft Ultimaker er met meer dan 300 medewerkers naar om voortdurend de allerbeste 3D-printers, -software en -materialen op de markt aan te bieden.

Marcommit
Sander Kalkman