www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

EvoSwitch kondigt forse uitbreiding aan voor datacenter AMS1 Campus in Amsterdam

Amsterdam, 21 februari 2018 – EvoSwitch, een internationaal opererende en cloud-neutrale colocatie provider met grootschalige datacenters in de stadsregio Amsterdam en Washington DC, met een eigen cloud interconnectie platform genaamd EvoSwitch OpenCloud, maakt zijn plannen bekend voor de bouw van een nieuw datacenter in Amsterdam met een zeer energie-efficiënt design. De nieuwe carrier-neutrale faciliteit zal gebouwd worden in de EvoSwitch AMS1 datacenter campus in Amsterdam, naast de bestaande datacenter gebouwen.

De bouw van het nieuwe datacenter betreft de eerste fase binnen een grootschalige expansie van EvoSwitch’s datacenter campus in de regio Amsterdam. De roadmap van EvoSwitch voorziet in een uitbreiding van de capaciteit in de komende jaren naar 30 MVA. Er wordt in totaal 6.000 vierkante meter colocatie oppervlak aan de campus toegevoegd, met een beschikbare capaciteit van 7,5 MW bovenop de huidige 15 MW.

Het in-huis ontwikkelde en modulair uitgevoerde datacenter engineering ontwerp wordt gekenmerkt door 2N elektrische redundantie en ‘Indirect Adiabatic Free Cooling’ met hot/cold aisle containment. De Power Usage Effectiveness (PUE) waarde van 1,2 biedt EvoSwitch klanten een uiterst energie-efficiënte en betrouwbare datacenter omgeving bieden. EvoSwitch verwacht dat het nieuwe datacenter in Amsterdam medio Q1 2019 operationeel zal zijn.

Gepatenteerde, modulaire datacenter technologie

Het nieuwe datacenter wordt volledig gescheiden gebouwd van de huidige datacenters op het EvoSwitch AMS1 campus terrein. Het nieuwe AMS1 datacenter (AMS1 campus hal 7, waarbij hal 8 en 9 gepland staan voor volgende ontwikkelfases) zal met de bestaande datacenters verbonden worden via een corridor. De ontwikkeling van het nieuwe datacenter op het bestaande campusterrein zorgt er volgens EvoSwitch voor dat klanten vanaf dag-1 gebruik kunnen maken van reeds aanwezige ‘enterprise-level’ datacenter infrastructuur en een uitgebreide hoeveelheid netwerkverbindingen.

Het datacenter design van EvoSwitch kent verschillende ‘future-proof’ voorzieningen zoals colocatie racks en private cages met 2N redundantie in de koeling-infrastructuur; directe toegang tot grote Internet Exchanges; een groeiende hoeveelheid managed services waaronder cloud-interconnectiviteit; het gebruik van 100 procent duurzame energie; 24/7 engineering personeel on-site; en 99,999 procent up-time garanties.

De nieuwe investeringen van EvoSwitch in de datacenter campus in Amsterdam, EvoSwitch AMS1, komt op een moment dat de carrier- en cloud-neutrale datacenter provider een groeiende vraag ziet in Europa naar colocatie capaciteit en cloud interconnectie services.

“Ons gepatenteerd, in eigen huis ontwikkeld en zeer modulair uitgevoerd datacenter engineering design, biedt stand-alone units inclusief eigen back-up oplossingen met meerdere UPS-en,” zegt Eric Boonstra, CEO van EvoSwitch. “Deze stand-alone units hebben eigen elektrische verdeelborden, koelunits en brandblussystemen. Dit zorgt ervoor dat de datacenter units gemakkelijk schaalbaar zijn en zeer autonoom ingezet kunnen worden, zelfs als deeloplossing binnen de huidige datacenter uitbreiding. Daarmee komen wij tegemoet aan de wensen van cloud providers en vele andere bedrijven met dynamische en sterk schaalbare behoeften. Onze nieuwe datacenter omgeving in Amsterdam voorziet ook in de wereldwijde behoeften van enterprises en cloud providers als het gaat om onafhankelijk geaccrediteerde security compliance standaarden. Het nieuwe datacenter is vanaf dag-1 gecertificeerd voor: ISO 27001:2013, PCI-DSS, SIOC1 Type II, alsook ISO 14001:2004 en LEED Gold.”

Colocatie vraag Europa

De nieuwe investeringen van EvoSwitch in de datacenter campus in Amsterdam, EvoSwitch AMS1, komt op een moment dat de carrier-neutrale datacenter provider een groeiende vraag ziet in Europa naar colocatie capaciteit en cloud interconnectie services.

“De groei in de Europese datacenter sector in 2017 viel hoger uit dan ooit tevoren, met name in Amsterdam en Londen, zo blijkt uit recente rapporten van CBRE en JLL,” zegt Boonstra. “De bevindingen in de CBRE en JLL rapporten zijn in lijn met onze eigen ervaringen en omzetresultaten in 2017. Een rapport van ‘Digital Gateway to Europe’ laat zien wat de belangrijkste drivers zijn voor het feit dat Nederland in de top-10 van datacenter hubs in de wereld staat. De brede beschikbaarheid van hoge kwaliteit en lage latency connectiviteit opties, alsmede de stabiliteit van het energienet zijn daar debet aan. Daarnaast is er in Nederland sprake van een snelle uitbreiding van ecosystemen via netwerken, en via cloud en hosting providers.”

“Deze marktonderzoeksrapporten bevestigen dat we op de juiste weg zijn met EvoSwitch als het gaat om het colocatie en cloud-interconnectiviteit aanbod en onze uitbreidingsplannen binnen de datacenter campus in Amsterdam,” zegt Boonstra. “De snelle groei van cloud ecosystemen in Nederland in het bijzonder draagt eraan bij dat ons klantenbestand snel groeit. De EvoSwitch OpenCloud cloud-interconnectiviteit marktplaats, opgericht in 2015, zorgt er voor dat ecosystemen van cloud, hosting en netwerk providers, maar ook enterprises en start-ups, directe verbindingen kunnen leggen tussen netwerken in onze datacenters in Europa en de Verenigde Staten. De OpenCloud marktplaats biedt bovendien beveiligde toegang - met minimale latency – tot publieke cloud omgevingen zoals AWS, Azure of Google Cloud Platform. Het nieuwe datacenter zal de netwerk efficiency van ecosysteem members ten goede komen en voor nog meer efficiency zorgen binnen de betreffende cloud omgevingen.”

Over EvoSwitch

EvoSwitch levert veilige en duurzame datacenter services middels cloud- en carrier-neutrale datacenters in Europa en de Verenigde Staten. EvoSwitch biedt huisvesting aan een groeiend ecosysteem van klanten en uitgebreide opties voor interconnectie en hybride cloud. Ook biedt het bedrijf toegang tot publieke cloud omgevingen en mogelijkheden om op ’the edge’ van het internet te opereren. EvoSwitch faciliteert globaal en lokaal opererende klanten om hun IT infrastructuren in te richten voor groei. In totaal is 14.000 m2 datacenter vloeroppervlakte beschikbaar voor het creëren van waarde voor klanten en partners, waarbij volop ruimte is om verder te groeien - aan beide zijden van de Atlantische Oceaan.

In reactie op klantvragen en ontwikkelingen in de markt, heeft EvoSwitch een uitgebreid portfolio aan managed services opgebouwd, waaronder EvoSwitch OpenCloud. Dit is een cloud-neutrale marktplaats voor low-latency interconnectie binnen hybride cloud omgevingen waar onderhand veel partners bij zijn aangesloten. Als een van de eerste colocatie datacenters in Europa die ultra-lage PUE-waarden realiseerde en 100% duurzame energie gebruikte, biedt EvoSwitch engineering ondersteuning op het gebied van  duurzame datacenter inrichting. De engineering teams van EvoSwitch ondersteunen klanten onder andere bij het optimaliseren van hardware configuraties, het monitoren van omgevingscondities, en het reduceren van energieverbruik.

De datacenters van EvoSwitch in zowel Europa als de Verenigde Staten bieden enterprise security niveaus, terwijl de onafhankelijk geaccrediteerde faciliteiten aan strikte compliance eisen en internationale standaarden voldoen, waaronder ISO 27001:2013, ISO 14001:2004, PCI-DSS, SIOC1 Type II, en LEED Gold.

Voor meer informatie over EvoSwitch, ga naar: https://evoswitch.com.

Media contact

EvoSwitch