Red Hat Decision Manager 7 helpt organisaties met het automatiseren van zakelijke beslissingen

Amsterdam, 21 februari 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE:RHT), leverancier van opensourceoplossingen, introduceert Red Hat Decision Manager 7, een decision management platform dat de ontwikkeling en het gebruik van op regels gebaseerde applicaties en diensten vereenvoudigt. Het platform helpt organisaties om snel applicaties te bouwen voor het automatiseren van zakelijke beslissingen. Dit is onderdeel van de nieuwste generatie van het business rules management-product, Red Hat JBoss BRMS.

Bedrijfsprocessen spelen een belangrijke rol bij het verbeteren van de efficiëntie van organisaties en het verminderen van de werklast. De kern van elk bedrijfsproces bestaat uit business rules. Het automatiseren van processen kan leiden tot efficiëntere bedrijfsvoering en meer accurate resultaten, met name voor complexe of repetitieve taken. Organisaties kunnen hierdoor beter inspelen op veranderende marktomstandigheden en bedrijfsbehoeften.

Dankzij low-code ontwikkeltools als Red Hat Decision Manager kunnen zakelijke gebruikers een actievere rol spelen bij applicatieontwikkeling. Daarnaast bevordert het de samenwerking tussen business en IT, wat het ontwikkelproces kan versnellen. Volgens analistenbureau IDC zullen niet-traditionele ontwikkelaars in 2021 twintig procent van de bedrijfsapplicaties bouwen en dertig procent van de nieuwe applicaties.1

Red Hat Decision Manager 7 biedt een verbeterde gebruikerservaring en een robuustere set hulpprogramma's die speciaal is ontworpen om zakelijke gebruikers en ‘citizen developers’ in staat te stellen bedrijfslogica rechtstreeks aan te passen. Dit kan helpen bij het opnieuw prioriteren van resources om andere taken te ondersteunen. Belangrijke nieuwe functies zijn onder meer de ondersteuning voor de directe uitvoering van modellen die worden uitgedrukt in Decision Model and Notation (DMN); opnieuw ontworpen decision tables en een nieuwe editor voor een table editor; en een verbeterde data modeller.

De oplossing is geschikt voor zowel traditionele als cloud-native applicaties en kan gebruikt worden om op regels gebaseerde microservices voor besluitvorming en planning te creëren die zowel on-premise als in het datacenter van een klant geïmplementeerd kunnen worden of als containerdiensten op Red Hat OpenShift Container Platform kunnen draaien. Met Red Hat OpenShift kunnen klanten hun digitale innovatie versnellen voor procesgestuurde toepassingen met behulp van DevOps-mogelijkheden, zoals het geautomatiseerd testen en de continue integratie en levering (CI / CD). Die applicaties kunnen ze vervolgens beheren met behulp van werkwijzen die zijn ontworpen om de beveiliging, schaalbaarheid en interoperabiliteit te vergroten.

Beschikbaarheid
Red Hat Decision Manager kan door leden van de Red Hat Developers-community gedownload worden. Klanten kunnen de meeste recente updates vinden op de Red Hat Customer Portal.

Quotes

Mike Piech, vice president and general manager, Middleware, Red Hat
“Het idee van low-code ontwikkelen gaat minder om het elimineren van code of het schrappen van traditionele programmeurs uit het ontwikkelproces van een applicatie, en meer over het helpen van business- en IT-gebruikers om datgene wat ze moeten doen snel en efficiënt uit te voeren. Wat low-code tools zouden moeten bieden – en wat we gebouwd hebben met Red Hat Decision Manager – is geen platform dat op het een of ander is gericht, maar eerder een rijke en geïntegreerde feature set die ontworpen is om een betere gebruikerservaring te bieden ongeacht of u een bedrijfsanalist of hard-core ontwikkelaar bent.”

Vipul Kashyap, director, Clinical Information Systems and Enterprise Information Architect, Northwell Health
“Red Hat Decision Manager speelt een belangrijke rol in de digitale bedrijfsstrategie van Northwell. Het platform heeft ons in staat gesteld om de ontwikkeling van belangrijke gezondheidszorgapplicaties te versnellen, inclusief de snelle ontwikkeling van configureerbare, herbruikbare functionaliteit voor het identificeren van patiënten bij het inschrijven voor zorgprogramma's. Ook heeft het geholpen bij de ontwikkeling van de Clinical Decision Support-functionaliteit die helpt onze patiënten te stratificeren voor klinische risico's en het identificeren van optimale behandelingsopties. Verder worden recente ontwikkelingen als Decision Management Notation ondersteund, wat  klinische informatici en bedrijfsanalisten in staat

stelt om complexe beslissingsondersteunende regels en modellen te beheren en bij te werken zonder tussenkomst van IT. Dit heeft de nauwkeurigheid van de resultaten en de wendbaarheid van de creatie en verandering van beslissingsondersteuning binnen onze klinische informatiesystemen verbeterd.”

Maureen Fleming, program vice president, Integration and Process Automation, IDC
“Beslissingen spelen een belangrijke rol in modern ontwikkelen, vooral in combinatie met machine learning en ingebouwd in processen die ontworpen worden om zowel eenvoudiger als dynamischer te worden. Op dit niveau is beslissingslogica vaak het domein van onderwerpdeskundigen. Hoge productiviteitsontwikkeling gebaseerd op low-code biedt een mechanisme voor samenwerking tussen de business en ontwikkelaars. Dit leidt sneller tot waarde en de snelheid van verandering kan worden verbeterd. Het feit dat beslissings-runtimes in een container ingebed kunnen worden en in meerdere clouds en randlocaties flexibel ingezet kunnen worden, is ook belangrijk en onderscheidend.”

Extra informatie
Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; fluctuations in exchange rates; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to defects in our offerings and third-party hardware upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; changes in and a dependence on key personnel; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Shadowman logo, JBoss, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.

1Source: IDC FutureScape: Worldwide IT Industry 2018 Predictions