www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Lubbers De Jong

Arrow helpt bij digitale transformatie met nieuwe strategische cloudoplossing

Houten, 21 februari 2018 – Arrow Electronics kondigt de beschikbaarheid aan van een cloudgebaseerde netwerk- en visibility-oplossing gebaseerd op de toonaangevende technologieën van Microsoft en Riverbed Technology. De nieuwe oplossing is gericht op het eenvoudig en veilig verbinden van de infrastructuur van een bedrijf en zijn vestigingen met Microsoft Azure. De oplossing is als eerste beschikbaar in Duitsland, Frankrijk, Nederland, Scandinavië en het Verenigd Koninkrijk.

Met de nieuwste cloud-innovatie van Arrow kunnen value-added resellers en cloud solution providers eindklanten een eenvoudig te beheren en geoptimaliseerde verbinding bieden met het Microsoft Azure cloudplatform. Daarbij wordt gebruik gemaakt van Riverbed SteelConnect, een software-defined wide area networking (SD-WAN) oplossing, Riverbed SteelHead voor hybride WAN-optimalisatie en Riverbed SteelCentral Aternity voor het monitoren van eindgebruikerservaringen.

Clouddiensten worden steeds populairder voor het ontwikkelen en implementeren van nieuwe applicaties en voor het hosten van gemigreerde applicaties. In dat licht biedt Arrow het IT-kanaal deze krachtige hybride cloudarchitectuur voor modulaire, gedistribueerde applicaties vanuit een enkele bron.

Microsoft Azure is een van de meest gebruikte wereldwijde cloud computing-platforms voor applicatiehosting. De cloudnetwerkoplossingen van Riverbed zijn bedoeld voor het optimaliseren van de prestaties van applicaties in wide area network (WAN) en cloud-omgevingen, en bieden de flexibiliteit die nodig is bij een moderne bedrijfsvoering. De slimme combinatie van oplossingen van beide leveranciers biedt een nieuw niveau van zichtbaarheid, netwerkcontrole en geoptimaliseerde prestaties voor gehoste applicaties. Eindklanten profiteren van eenvoudige toegang via een automatische vpn-verbinding, een snelle en veilige applicatie-implementatie, lagere bandbreedtekosten, eenvoudige configuratie en volledige zichtbaarheid van netwerkactiviteiten.

Riverbed SteelConnect is in april 2016 gelanceerd, en is de eerste en enige SD-WAN-oplossing op de markt die de implementatie en beheer van hybride WAN’s, netwerken van externe vestigingen en cloudomgevingen verenigt, inclusief met één muisklik verbinden met Microsoft Azure. SteelConnect maakt ook zero-touch provisioning mogelijk, waardoor een onderneming binnen enkele minuten een wereldwijd netwerk op kan zetten en verbinding met de cloud kan maken. SteelConnect biedt daarnaast eenvoudig netwerkbeheer met de mogelijkheid om met een paar muisklikken wijzigingen aan te brengen in netwerk- of bedrijfs/applicatiebeleid.

Riverbed SteelCentral stelt bedrijven in staat om prestatieniveaus te begrijpen, prestatieproblemen op te lossen en de serviceniveaus te verbeteren. Het is de enige end-to-end-oplossing die ervaringen van eindgebruikers samenvoegt met infrastructuur-, applicatie- en netwerkmonitoring om bedrijven een holistisch beeld te geven van de digitale ervaring van hun gebruikers.

“De toekomst van de cloud is hybride en wordt gedomineerd door software-as-a-service,” zegt Bart van Rheenen, managing director Arrow ECS Benelux. “Door ons gebundelde aanbod wordt aan een groot aantal randvoorwaarden van cloud computing voldaan, zoals connectiviteit, prestatieoptimalisatie en visibility. Beter gebruik van netwerkbronnen en een volledig inzicht in applicatieprestaties leidt tot hogere efficiëntie en productiviteit. Bovendien profiteren onze partners van een veilig fundament waarop zij andere oplossingen en diensten kunnen verkopen.”

“Een veilige en geoptimaliseerde cloudmigratie is tegenwoordig zonder twijfel de belangrijkste uitdaging voor de meeste CTO’s, CIO’s en CDO’s,” zegt Giovanni Di Filippo, vice president channel sales EMEA bij Riverbed Technology. “Als leidende wereldwijde provider van value-added services en solutions biedt Arrow het IT-kanaal de mogelijkheid om de infrastructuur van eindklanten te transformeren. Dit doet de organisatie door een geavanceerde geïntegreerde oplossing aan te bieden die volledig gebruik maakt van de beloften van hybride cloud-omgevingen.”

+++

Over Arrow
Arrow Electronics is een wereldwijde leverancier van producten, diensten en oplossingen aan industriële en commerciële gebruikers van elektronische componenten en bedrijfscomputingoplossingen. Arrow fungeert als een supply channel partner voor meer dan 150.000 fabrikanten van apparatuur, value-added resellers, contractfabrikanten en commerciële klanten via een wereldwijd netwerk. Het bedrijf heeft meer dan 300 verkoopfaciliteiten en 45 distributiecentra en centra met toegevoegde waarde, die meer dan 80 landen bedienen.

Over Riverbed
Riverbed stelt organisaties in staat hun netwerken en applicaties te moderniseren met toonaangevende oplossingen voor SD-WAN, applicatie-acceleratie en prestatiebeheer. Het platform van Riverbed stelt ondernemingen in staat applicatie- en cloudprestaties te transformeren tot een concurrentievoordeel door de productiviteit van medewerkers te maximaliseren en IT in te zetten om nieuwe vormen van operationele flexibiliteit te creëren. Met meer dan $1 miljard aan jaarlijkse inkomsten omvatten de 28.000 klanten van Riverbed 97% van de Fortune 100 en 98% van de Forbes Global 100. Meer informatie op www.riverbed.com.

Volg Riverbed op
Laatste van Arrow Electronics
Qumulo en Arrow Electronics sluiten EMEA-overeenkomst

Arrow Electronics introduceert nieuwe versie van zijn multi-tier cloudplatform ArrowSphere

Arrow Electronics sluit EMEA-distributieovereenkomst met Alibaba Cloud
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Lubbers De Jong
Arrow Electron.. contact

Logo Arrow Electronics

+31 (0)88 - 0242 900
  sales.ecs.nl@arrow.com
  www.arrow.com/ecs/nl
Arrow Electron.. sociaal

Arrow Electron.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage