www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 14 dagen geleden)

Previder introduceert Monster VM’s

Nieuwe virtuele serverlijn voor zware, bedrijfskritische toepassingen

Hengelo, 20 februari 2018 – Previder, leverancier van cloud- en managed IT-diensten, introduceert Monster VM’s, een nieuwe categorie virtuele servers, speciaal voor zware, bedrijfskritische databasetoepassingen. De Monster VM’s worden geleverd via het Previder IaaS-platform en zijn specifiek bedoeld voor sectoren die voor hun bedrijfsvoering afhankelijk zijn van zware applicaties, zoals softwarebedrijven, de financiële- en zakelijke dienstverlening en de zorg.

Voor bedrijfskritische applicaties is een hoge uptime en een goede performance zeer belangrijk. Tot voor kort was het voor bedrijven noodzakelijk om daarvoor een servercluster te bouwen op basis van een aantal zware fysieke servers. Previder speelt hier op in met de Monster VM’s, virtuele servers met een zeer ruime hoeveelheid resources, die non-overbooked aan virtuele servers toegewezen kunnen worden. Het topmodel heeft 32 virtuele processors, full ssd-storage en 512 GB RAM. Het Previder IaaS-platform wordt gehost in de eigen Nederlandse datacenters van Previder, dat het afgelopen jaar in omvang verdubbelde.

Zwaar en schaalbaar
De Monster VM’s zijn ontwikkeld als reactie op de vraag van klanten naar virtuele servers met genoeg capaciteit om zware databaseapplicaties te kunnen draaien. Tim Timmerman, directeur van Previder: “Voor bedrijven is het bouwen van een fysiek servercluster ter ondersteuning van zware, bedrijfskritische applicaties een flinke investering. Bovendien is zo’n platform niet goed schaalbaar. Met de Monster VM’s lossen we dit probleem op door deze zware servers op een schaalbare manier via het robuuste Previder IaaS-platform as-a-service aan te bieden.”

Klant
Een van de klanten met een grote behoefte aan zwaar uitgevoerde virtuele servers was Heutink ICT. Previder ontwikkelde de Monster VM’s in nauwe samenwerking met het bedrijf. Heutink ICT gebruikt de Monster VM’s inmiddels voor de hosting van de SaaS-applicatie MOO, een online leeromgeving voor het basisonderwijs. MOO is een complete oplossing om de digitalisering in het onderwijs te organiseren. De applicatie maakt onder andere gebruik van een aantal zware databases, en wordt dagelijks gebruikt door 450.000 leerlingen. “Uptime en performance zijn essentieel voor MOO,” zegt Rogier Borggreve, directeur van Heutink ICT. “Dankzij de Monster VM’s kunnen we dat nu bieden, zonder op de flexibiliteit en schaalbaarheid in te leveren, die nodig zijn voor de sterke groei van MOO.”

Over Previder
Previder levert managed IT diensten en adviseert, bouwt en beheert; van werkplek tot in de cloud. Oplossingen worden op locatie of veilig vanuit de eigen twin-datacenters in Nederland geïmplementeerd. Van daar uit worden technische infrastructuur en cloud-technologie geleverd die nodig zijn voor het betrouwbaar en schaalbaar hosten van bedrijfskritische applicaties. Previder is carrier- én cloudneutraal, waardoor meerdere technologieën direct gekoppeld kunnen worden zoals public clouds als Azure en Amazon. Naast een breed aanbod van producten en diensten staat Previder vooral voor een persoonlijke aanpak, betrokkenheid en directe lijnen. Hierdoor is het bedrijf een sterke samenwerkingspartner voor zorg, overheid, bedrijfsleven en de IT sector. Meer informatie: www.previder.nl.
Laatste van Previder
Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Nederlander scoort magere voldoende bij datalek-check

Previder richt pijlen op de zorg
Verstreken tijd: 3 jaar en 14 dagen
Previder contact

Logo Previder

info@previder.nl
  www.previder.com/nl
Previder sociaal

Previder tweets

Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Thinkwise
Logo Visma | Raet
Logo Descartes