www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

OutSystems lanceert nieuw Center of Excellence om Artificial Intelligence en applicatieontwikkeling samen te brengen

Utrecht, 19 februari 2018 OutSystems, innovator in Low-Code applicatieontwikkeling en cloud computing, kondigt vandaag een groot initiatief aan om de kracht van Artificial Intelligence (AI) en Machine Learning (ML) optimaal te benutten bij softwareontwikkeling.

Het initiatief, Project Turing, is vernoemd naar Alan Turing, de grondlegger van theoretische informatica en AI. Het doel is om te onderzoeken hoe AI en ML de wereld van softwareontwikkeling in het volgende decennium kunnen transformeren. Als onderdeel van Project Turing zal OutSystems:
  • Een nieuw AI Center of Excellence opzetten in Lissabon, Portugal;
  • 20 procent van de totale R&D resources besteden aan dit project;
  • Samenwerken met experts uit de industrie, technologie-experts en universiteiten om origineel onderzoek en innovatie op het gebied van AI en ML aan te sturen.
“Onze visie voor Project Turing past perfect bij de belangrijkste ideeën die we hadden toen we 17 jaar geleden met OutSystems begonnen”, zegt Paulo Rosado, CEO bij OutSystems. “Het centrale idee was toen om de complexiteit van het ontwikkelen van bedrijfssoftware te verminderen en veranderen. Met de inzet van AI zien we de mogelijkheid om de volledige levenscyclus van software te transformeren. Hierbij zullen AI-assistenten helpen met alle fases van het modelleren van nieuwe applicaties met de juiste architectuur en gebruikerservaring tot het analyseren van de bedrijfswaarde en impact op de organisatie.”

Forrester: “Artificial Intelligence zal de levenscyclus van softwareontwikkeling verbeteren, versnellen en vernieuwen. Een combinatie van AI-technologieën zoals geavanceerde ML, deep learning en natural language processing en business rules zal impact hebben op alle stappen van de ontwikkelcyclus van software, waardoor ontwikkelaars sneller betere software kunnen bouwen.” Daarnaast meldt Forrester: “AI zal niet alleen apps verbeteren zoals we ze vandaag kennen. Het stelt ontwikkelaars ook in staat om verder te denken dan alleen apps en de software-ervaring van de toekomst te ontwikkelen.” [How AI Will Change Software Development And Applications by Diego Lo Giudice, November 2, 2016, copyright Forrester Research.]

In een recent onderzoeksrapport van Gartner wordt opgemerkt: “ML maakt het mogelijk om modellen te implementeren die onmogelijk gebouwd kunnen worden aan de hand van menselijke analyses vanwege de tijd die nodig is om de analyse uit te voeren. ML helpt organisaties verborgen inzichten te ontdekken die op andere manieren onmogelijk te identificeren zijn.” [AI Will Alter Application Development — Things to Do Now by Van L. Baker, 17 August 2017, copyright Gartner.]

“Als de nummer één leverancier van Low-Code platformen hebben we een van de grootste datasets van productieapplicaties ter wereld”, zegt Nuno Antunes, Vice President of Engineering bij OutSystems. “Net zoals IBM Watson massale hoeveelheden medische gegevens van de Mayo Clinic gebruikt om de gezondheid van de patiënt te verbeteren, bevinden wij ons in een unieke positie om gebruik te maken van AI, ML en big data om best practices te identificeren en experts te creëren die onze klanten aanzienlijk zullen helpen in de toekomst.”

Het nieuwe centrum zal zich in eerste instantie richten op drie grote projecten:

• Het ontwikkelen van nieuwe AI-assistenten om de ontwikkeling van applicaties verder te versnellen. Door best practice-patronen, componenten en widgets te bieden tijdens het ontwerpen van applicaties, zullen ontwikkelaars efficiënter maken en het nieuwe paradigma worden voor pair-programmering.
  • Het ontwerpen van op AI-gebaseerde analyzers die de onderhoudskosten van de toepassing verlagen. De AI-analyzers kunnen de structuur van complexe apps analyseren voordat ze live worden gebracht. Hierdoor worden problemen voorspeld en real-time gebruikspatronen gevolgd om aanbevelingen te doen over het verbeteren en herstructureren van applicaties.
  • De ontwikkeling van op AI gebaseerde systemen die automatisch aanbevelingen voor nieuwe toepassingen genereren op basis van grote gebruikssets, foutmeldingen, feedback van klanten, adoptiecijfers en bedrijfsstatistieken.
Het nieuwe centrum wordt gelanceerd op 19 februari 2018, de verjaardag van het eerste gedetailleerde ontwerp van een door Alan Turing ontwikkeld stored-program computer proposal.

Over OutSystems
Wereldwijd vertrouwen duizenden klanten op OutSystems, hét nummer één Low-Code ontwikkelplatform voor het versnellen van applicatieontwikkeling. Gedreven techneuten hebben ieder aspect van het platform met oog voor detail ontworpen, waardoor bedrijven enterprise-grade apps kunnen bouwen en daarmee hun digitale transformatie kunnen versnellen. OutSystems is de enige oplossing die de kracht van low-code applicatieontwikkeling combineert met geavanceerde mobiele functionaliteiten. Hierdoor kan het volledige applicatielandschap visueel worden gemodelleerd en geïntegreerd met bestaande systemen. Klik hier voor meer informatie, volg ons op Twitter of bezoek ons op LinkedIn.

Meer informatie:

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Valid
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl