www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 144 dagen geleden)

Rheinmetall kiest voor Simac

Rheinmetall investeert in hoogwaardige en betrouwbare oplossing

Rheinmetall kiest voor de ervaring en expertise van Simac Electronics
Rheinmetall MAN military vehicles heeft een contract gesloten met Simac Electronics. Simac Electronics levert producten, expertise en diensten aan het, van origine, Duitse bedrijf. Rheinmetall heeft bewust gekozen voor Simac Electronics vanwege de zeer specifiek aanwezige technische kennis en ervaring op het gebied van verbindingen in defensievoertuigen. De materialen gaan gebruikt worden in hun Boxer-pantserwielvoertuigen. Deze worden onder andere in Ede geproduceerd.

Rheinmetall kiest voor Simac

Quote vanuit Rheinmetall: “Juiste combinatie van kennis en gedrevenheid.”

Jeroen Peters, program manager Boxer bij Rheinmetall MAN military vehicles, is blij dat de keuze is gevallen op Simac Electronics. Jeroen geeft aan: “Vanaf het eerste moment merkten wij al een bepaalde synergie tussen de bedrijven. De vragen en behoeftes die wij vanuit Rheinmetall hadden in dit specifieke project konden door Simac worden vertaald naar een hoogwaardige en betrouwbare oplossing. Ook zagen wij al vanaf het begin dat de medewerkers van Simac zich betrokken en verantwoordelijk voelden om dit project van design tot levering succesvol te laten verlopen. In het voortraject zijn er verschillende stadia grondig doorlopen. Hierbij werden de technische plannen tot in detail uitgewerkt. Het resultaat mag er zijn; een geweldig product dat een duidelijk voorbeeld is van een goede samenwerking tussen de engineers van Rheinmetall en Simac. Nadat een werkend prototype inclusief testrapporten was opgeleverd konden wij overgaan naar de contractfase. Het contract is inmiddels gesloten en wij gaan spoedig van start met de serieproductie.”

Quote vanuit Simac Electronics
Léon-Marc Roefs, account manager Defensie & Veiligheid bij Simac Electronics, is tevreden over de intensivering van de samenwerking. “Rheinmetall is een van de grootste producenten van defensiematerieel wereldwijd. Daarbij wordt alles gemaakt volgens de hoogste standaard en strengste kwaliteitseisen. We kennen de belangen en de omgevingsfactoren; hier houden wij rekening mee! We weten dat de oplossingen functiebehoudend moeten zijn onder de meest extreme omstandigheden. Wij hopen dat het project een mooie start is van een langdurige samenwerking tussen Rheinmetall en Simac”.

Over Rheinmetall
Rheinmetall AG is een beursgenoteerde onderneming, gevestigd in Düsseldorf (Duitsland). Het is een grote, internationale onderneming. Rheinmetall is hierbij de marktleider op het gebied van milieuvriendelijke mobiliteit en levert beveiligingstechnologie tegen elke bedreiging.

De defensiesector van de groep is Europa's belangrijkste leverancier van legertechnologie en daarbij al een lang bestaande partner van de strijdkrachten. Rheinmetall Defence-producten zijn wereldwijd een standaard. Van voertuig tot compleet wapensystemen en van infanterie-uitrusting tot elektronische oorlogsvoering, Ook in de automotive sector staat Rheinmetall wereldwijd hoog aangeschreven. Zo levert Rheinmetall modules en systemen voor de auto industrie. Meer informatie over Rheinmetall vindt u op www.rheinmetall-defence.com

Over Simac Electronics
Simac Electronics BV, gevestigd te Drunen, is een technische handelsonderneming, kenniscentrum en ingenieursbureau. Zij leveren hun klanten hoogwaardige meet- en verbindingsoplossingen, met focus op telecom-/defensienetwerken en de technologieën glasvezel, coax en draad & kabel. Hun portfolio bestaat uit passieve en actieve verbindingscomponenten, installatie- & meetapparatuur, projectondersteuning en onderhoud van apparatuur. Hun klanten bevinden zich in de Benelux; hoofdzakelijk in de telecombranche, maar ook binnen defensie, datacenters, utiliteitsbouw, industrie en in de energie- & inframarkt. Meer informatie over Simac Electronics vindt u op www.simacelectronics.nl

Wenst u meer informatie? Neem dan contact op met mevrouw I. (Iris) Reulen (communicatie), e-mail: irisr@simacelectronics.nl of via telefoonnummer 0416–387700.
Laatste van Simac Electronics
Samenwerking Speer IT en Simac Electronics

Simac neemt handelsactiviteiten Asterion Electronics over

CONNECT-IT 2018 illustreert rijke werkveld Simac Electronics
Verstreken tijd: 2 jaar en 144 dagen
Simac Electron.. contact

Logo Simac Electronics

Simac Electron.. sociaal

Simac Electron.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4