Ivanti en CrowdStrike gaan samenwerken voor geavanceerde endpoint security

Samenwerking zorgt voor geïntegreerde bescherming tegen dreigingen, zodat security en IT-teams snel kunnen reageren op de belangrijkste meldingen

‘s-Hertogenbosch, 15 februari, 2018Ivanti, het bedrijf dat IT samenbrengt voor een beter beheer en een betere beveiliging van de digitale werkplek, en CrowdStrike, marktleider in cloud-gebaseerde endpoint security, kondigen een strategische samenwerking aan om next-generation antivirus en endpoint-detection en respons (EDR) te integreren met Ivanti’s gelaagde endpoint security oplossingen. Zo willen ze endpoint beheer en endpoint security verenigen om bedrijven met beperkte middelen te helpen bij het efficiënt en in real-time bestrijden van cyberdreigingen.

Het CrowdStrike Falcon® platform is een lichtgewicht cloud-oplossing die next-generation antivirus (NGAV), EDR, IT-hygiëne en intelligentie en detectie van potentiële dreigingen, integreert. Met deze unieke benadering kunnen klanten nieuwe dreigingen detecteren en voorkomen en de beveiligingsreacties aanpassen aan de ernst van het verdachte gedrag. CrowdStrikes next-generation antivirus-module,Falcon Prevent,voorkomt zowel malware als malware-vrije inbraken, waarmee de kloof wordt overbrugd die wordt achtergelaten door traditionele antivirusoplossingen, die zich primair op malware richten.

Het samenbrengen van het next-gen Falcon-platform van CrowdStrike met de beveiligingsoplossingen van Ivanti, is een adequaat antwoord op de hedendaagse trends in cyberaanvallen. Ivanti levert toonaangevende oplossingen die standaard uitgerust zijn met endpoint security, dat volgens internationale experts de hoogste bescherming tegen real-world aanvallen biedt (discovery, patch- en privilege management, whitelisting en secure configuration). Omdat IT-teams te veel tijd besteden aan het beheersen van de wildgroei van beveiligingsmaatregelen en beveiligingsteams gebukt gaan onder een tekort aan arbeidskrachten, vereenvoudigt Ivanti de beveiliging met tools die zich richten op de belangrijkste aanvalskoersen met alom geprezen preventie-, detectie- en reactietechnieken.

"Met een groter werkterrein, meer bedrijfskritieke activa om te beschermen en geavanceerdere bedreigingen om zich tegen te verdedigen, moeten IT-afdelingen en beveiligingsteams een manier vinden om beter samen te werken om kwetsbare IT-systemen te identificeren en te beschermen," zegt Duane Newman, VP Product Management en Marketing bij Ivanti. "Samen met CrowdStrike helpen we onze gezamenlijke klanten om het aanvalsgebied te verkleinen en sneller te reageren als er een dreiging doorheen komt."

De technologische samenwerking tussen Ivanti en CrowdStrike biedt de volgende voordelen aan gezamenlijke klanten:
  • Snellere oplossing van de meest ernstige dreigingen, om zo de endpoint gegevens te beschermen
  • Geavanceerde bescherming en beheer van de apparaten van werknemers
  • Beter inzicht in en zichtbaarheid van beveiligingsincidenten, met een snellere oplossingstijd
“Het is essentieel dat we gebruikmaken van geavanceerde technologieën om bedreigingen te voorkomen en te detecteren en real-time inzicht, beheer en zichtbaarheid te geven aan endpoints," stelt Matthew Polly, vicepresident Worldwide Business Development en Channels bij CrowdStrike. "De samenwerking tussen CrowdStrike en Ivanti zal onze klanten helpen bij het opsporen en oplossen van bedreigingen en tegelijkertijd zowel het beheer als de automatisering verbeteren, zodat beveiligingsteams efficiënter en effectiever kunnen werken."

Over Ivanti
Ivanti brengt IT en Security samen, voor het beter beheren en beveiligen van de digitale werkplek. Van pc’s tot mobiele apparatuur, virtuele machines en datacentra, Ivanti inventariseert IT-assets on-premises en in de cloud, verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te automatiseren. Het uitgebreide portfolio van Ivanti omvat oplossingen voor IT Security, IT Service Management (ITSM), IT Asset Management (ITAM), Unified Endpoint Management (UEM) en Data & Analytics. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.com en volg ons op @IvantiBenelux.

Over CrowdStrike
CrowdStrike is marktleider op het gebied van cloudgebaseerde endpoint-beveiliging. Dankzij het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) biedt het CrowdStrike Falcon®-platform onmiddellijke zichtbaarheid en bescherming van de hele organisatie en worden aanvallen op endpoints binnen of buiten het netwerk voorkomen. CrowdStrike Falcon wordt binnen een paar minuten geïmplementeerd en biedt vanaf dag één bruikbare informatie en real-time beveiliging. Next-gen AV wordt naadloos geïntegreerd met de beste endpoint-detectie en -respons, ondersteund door 24/7 managed hunting. De cloud-infrastructuur en single-agent-architectuur nemen de complexiteit weg en voegen schaalbaarheid, beheerbaarheid en snelheid toe.

CrowdStrike Falcon beschermt klanten tegen alle soorten cyberaanvallen, met behulp van geavanceerde AI en Indicator-of-Attack (IOA) gebaseerde bedreigingspreventie om bekende en onbekende bedreigingen in real-time te stoppen. Dankzij de CrowdStrike Threat Graph ™, correleert Falcon meer dan 78 miljard beveiligingsgebeurtenissen per dag van over de hele wereld, om bedreigingen onmiddellijk te voorkomen en te detecteren. Kijk voor meer informatie op https://www.crowdstrike.com/ en volg ons: Blog | Twitter.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Simone Pouw & Ivette van der Elst