Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 146 dagen geleden)
PR: LVTPR

Plantronics introduceert zijn eerste bluetooth-headset met oordopjes, nekband en noise-cancelling: de Voyager 6200 UC

Hoofddorp, 15 februari 2018 – Plantronics (NYSE: PLT), een leverancier van audio- en communicatietechnologie, heeft een nieuwe zakelijke headset toegevoegd aan zijn Voyager-reeks, de Voyager 6200 UC. De headset heeft een nekband, draadloze bluetooth-connectiviteit, ingebouwde microfoons, comfortabel zittende oordopjes, actieve ruisonderdrukking (ANC) en kan geïntegreerd worden met Unified Communications-applicaties (UC). Door de Voyager 6200 UC aan het portfolio toe te voegen, biedt Plantronics nu het meest uitgebreide assortiment van met ANC uitgeruste stereo bluetooth-apparaten.

“Inspelen op de individuele werkstijlen van werknemers wordt steeds belangrijker, vooral als je millennials wilt behouden,” aldus Alaa Saayed, ICT Principal Analyst bij Frost & Sullivan. “Gebruikers kunnen nu hun voorkeursproduct kiezen uit een ruime selectie aan headsets, waardoor IT- en line-of-businessmanagers een solide win-winsituatie kunnen creëren; zowel de Unified Communications, de algemene samenwerking in het bedrijf als de goodwill optimaliseren.”

“We horen keer op keer dat geluid en afleiding de belangrijkste pijnpunten zijn voor kantoorprofessionals,” zegt Gavin Sear, Global Product Marketing bij Plantronics. “De beste manier om mensen technologie te laten gebruiken die ze kan helpen beter te communiceren en samen te werken, is door ze keuzes te bieden die aansluiten bij zowel hun individuele werkstijl als hun levensstijl, ongeacht of ze binnen of buiten het kantoor zijn. De Voyager 6200 UC biedt deze veelzijdigheid voor een nieuwe groep gebruikers die het bestaande aanbod van headsets te beperkt vindt.”

De Voyager 6200 UC biedt in vergelijking met andere nekband-headsets met oordopjes een unieke combinatie van functies en voordelen, waaronder:
  • Vier omnidirectionele microfoons registreren geluid uit alle richtingen en de ‘clear talk-technologie’ van Plantronics zorgt voor een professionele audiobeleving aan beide zijden van de lijn.
  • Actieve en passieve ruisonderdrukking zorgen voor focus in omgevingen met veel lawaai en afleiding.
  • Breedband audio zorgt voor heldere gesprekken en hifi-stereo van hoge kwaliteit, wat met name belangrijk is bij het luisteren naar muziek.
  • Gebruikers kunnen in stereo naar gesprekken of media luisteren en simpelweg een oordopje uit doen, zodat ze zich meer bewust zijn van hun omgeving. Bij een inkomend gesprek en bij een waarschuwing vibreert de nekband.
  • Certificering voor Microsoft Skype for Business en compatibiliteit met Cisco Jabber, Microsoft Teams en talloze andere softwareapplicaties.
  • De mogelijkheid om tot acht apparaten te koppelen en twee apparaten tegelijkertijd te verbinden.
  • Klasse 1 bluetooth biedt een draadloos bereik tot 30 meter.
  • Dynamische mute-waarschuwing zorgt voor optimale productiviteit doordat gebruikers gewaarschuwd worden via een gefluisterd bericht in het oor als ze praten terwijl de mute-functie is ingeschakeld.
  • Een gesprekstijd van maximaal 9 uur en een luistertijd tot 16 uur om de gehele dag te kunnen communiceren en samenwerken.
  • Compatibiliteit met de Plantronics Manager Pro, een afzonderlijk verkrijgbare dienst waarmee IT-teams inzicht krijgen in elke compatibele Plantronics-headset die in het bedrijf wordt gebruikt.
Voyager 6200 UC en Plantronics Manager Pro
De Voyager 6200 UC wordt volledig ondersteund door Plantronics Manager Pro. IT-managers kunnen hierdoor apparaten in het gehele bedrijf beheren en onderhouden, inclusief gebruiks- en akoestische analyse. Daarnaast is het mogelijk om de gebruikerservaring te configureren, firmware te beheren en voorspellende analyses te doen, bijvoorbeeld om compatibiliteitsproblemen te detecteren voordat ze een probleem worden. Plantronics Manager Pro is beschikbaar in abonnementsvorm en wordt afzonderlijk verkocht. Meer informatie over de kenmerken van de Voyager 6200 UC, de Voyager-familie en Plantronics Manager Pro zijn beschikbaar via: www.plantronics.com.

Prijs en beschikbaarheid
De Voyager 6200 UC is beschikbaar in het zwart en zandkleur via geautoriseerde Plantronics-partners en heeft een adviesprijs van 279,95 euro.

Over Plantronics
Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice, data-analyse en bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.

De Bluetooth-merknaam is eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

Laatste van Poly
Poly: flexibel werken noodzakelijk voor nieuwe manier van samenwerken

Poly koploper in de branche met breedste selectie voor Microsoft Teams gecertificeerde headsets

Poly benoemt Sofocles Socratous tot vicepresident Sales voor Noord-Europa voor versnelling regionale groei
Extreme voegt vijf applicaties toe aan ExtremeCloud IQ Pilot-abonnement zonder extra kosten

Extreme Networking biedt als eerste universele platforms voor hoogwaardige switching en draadloze infrastructuur

Secureworks erkend als Leader door IDC MarketScape

Pre-orders Xbox Series X en Series S vanaf dinsdag 22 september

SHIFT Invest haalt 70 miljoen euro op voor het grootste Nederlandse impact VC fonds
Van Gelder wint Shopping Award in de categorie B2B

IaaS provider Worldstream investeert meer dan 500.000 euro in nieuwe webshop

NetApp Cloud Volumes Service nu beschikbaar in Google Cloud-regio Nederland

Roche Diabetes Care benoemt nieuwe General Manager, Head of Marketing en Head of Sales voor Nederland en België

Meepraten over de toekomst? Doe mee aan ‘AnyLinQ Draait Door’ op 1 oktober!

De slimme oplossing tegen zwakke WiFi: devolo WiFi Repeater+ ac

Criteo benoemt Tijmen Willems tot Country Manager Benelux

Workday biedt werkgevers middelen voor een gelijkwaardigere en inclusievere werkvloer met nieuwe VIBETMoplossingen

Conscia neemt cloud dienstverlener Damecon over

Nieuwe Razer Quartz- en Mercury-producten combineren prestaties met stijl

Zscaler vindt spyware in TikTok Pro-app

Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging in 2020 bijna verdubbeld

CSR Advies: Aanscherping en uitbreiding van maatregelen noodzakelijk voor een cyberweerbare samenleving

Arnhems IT-bedrijf viert 20-jarig jubileum corona-proof

Menselijke augmentatie toegejuicht, maar angst voor ‘body hacking’ is groot

Scholen in Ede stappen over op perfecte internetring van dark fiber

Unicorn ThoughtSpot brengt search- en AI-gedreven analytics naar Nederland

Logo devolo
Logo Criteo
Logo Workday
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Pure Storage
Logo Avit Group