Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 11 dagen geleden)

Veilig migreren naar e-mail in de cloud

Kaspersky Security for Microsoft Office 365 verbetert beveiliging Exchange Online

Utrecht, 15 februari 2018 – Kleine en middelgrote ondernemingen stappen nog steeds op grote schaal over naar de cloud. Volgens de meest recente rapportage van Kaspersky Lab is voor de meerderheid de implementatie van een cloudgebaseerde e-mailomgeving, wereldwijd de meest gebruikte zakelijke cloudapplicatie, de eerste stap. Met een nieuw Security-as-a-Service-aanbod van Kaspersky Lab komen nu next generation detectietechnologieën beschikbaar voor e-mailsystemen in de cloud, mogelijk gemaakt door machine learning en real-time cloudgebaseerde dreigingsinformatie. Dit zorgt voor betere beveiliging van Exchange Online in Microsoft Office 365.

Cybercriminelen hebben e-mail nog altijd in het vizier
Het verzenden en ontvangen van e-mails is een onderdeel van de dagelijkse routine van ieder bedrijf. Geen wonder dus dat cybercriminelen voortdurend nieuwe manieren zoeken om hier voor hun eigen doeleinden misbruik van te maken. Volgens het recente driemaandelijkse spamrapport van Kaspersky Lab is er sprake van een gestage groei van phishing- en spamcampagnes, die bovendien steeds sluwer worden. Met name voor het MKB betekent dit dat IT-beheerders meer tijd moeten steken in het verwijderen van irrelevante e-mails en het herstellen van per ongeluk verwijderde berichten, in plaats van zich te kunnen richten op belangrijkere IT-taken.

Daarbij zijn irrelevante e-mails niet alleen nadelig voor de efficiëntie van IT-middelen en de productiviteit van werknemers. Zodra er via deze mails wordt ‘gephisht’ naar personeelsreferenties of er met bijlagen malware wordt verspreid, gaan ze een serieuze bedreiging vormen voor het bedrijf. Bij 28 procent van de gerichte aanvallen die dit jaar plaatsvonden, speelde het gebruik van phishing of social engineering een belangrijke rol1.

Essentiële e-mailbeveiliging: op locatie en in de cloud
Om deze uitdagingen het hoofd te bieden en kleine en middelgrote bedrijven te helpen hun lokale e-mailsystemen te beschermen, biedt Kaspersky Lab beveiliging voor mailservers en mailgateways. Dit jaar wordt een nieuw product toegevoegd aan het MKB-portfolio – Kaspersky Security for Microsoft Office 365 - om de bescherming uit te breiden naar Exchange Online, de cloudgebaseerde e-mailservice van Microsoft Office 365.

Deze gecombineerde oplossing, die samenwerkt met de geïntegreerde beveiliging van Microsoft, beschermt gebruikers van Microsoft Office 365 beter tegen ransomware, kwaadaardige bijlagen, spam, phishing (inclusief Business E-mail Compromise (BEC)) en onbekende dreigingen. Het bereik van de toegepaste nieuwe generatie beveiligingstechnologieën omvat een anti-phishing-engine op basis van een neuraal netwerk, detectie op grond van machine learning, sandboxing, filteren van bijlagen en het wereldwijde netwerk voor dreigingsintelligentie van Kaspersky Lab. Deze technologieën worden bestuurd door HuMachine© van Kaspersky Lab, dat menselijke expertise combineert met dreigingsinformatie uit big data en machine learning om zo te beschermen tegen alle mogelijke digitale gevaren waarmee een bedrijf geconfronteerd kan worden.

Systeemeigen integratie in de cloud en eenvoudig beheer
Het product van Kaspersky Lab wordt, net als Microsoft Office 365, gehost in de cloud. Dit betekent handig en flexibel cloudgebaseerd e-mail- én beveiligingsbeheer. Kaspersky Security for Microsoft Office 365 biedt kleine en middelgrote bedrijven tal van voordelen, zoals eenvoudige configuratie en systeemeigen integratie met Exchange Online, een dashboard dat in één oogopslag dreigings- en detectiestatistieken inzichtelijk maakt en de mogelijkheid om een back-up van verwijderde e-mails te maken en deze berichten te herstellen.

Het nieuwe product wordt, samen met Kaspersky Endpoint Security Cloud, beheerd met een enkele cloudgebaseerde console. MSP's/MSSP's en externe IT-beheerders hebben baat bij de multi-tenancy, die het beheer van de beveiliging van verschillende organisaties eenvoudig maakt. Er worden ook meerdere accounts van verschillende beheerders ondersteund, voor grotere flexibiliteit en meer gebruiksgemak.

"Tussen de miljoenen e-mails die dagelijks worden verzonden, hoeft er maar één met ransomware of een phishing-link te zitten om het bedrijf schade toe te brengen of zelfs volledig op de knieën te brengen”, zegt Martijn van Lom, General Manager Kaspersky Lab Benelux. “Met de release van dit nieuwe product kunnen we al onze naar Microsoft Exchange migrerende klanten nieuwe generatie beveiligingstechnologieën bieden om hun e-mailcommunicatie te beschermen, op locatie én in de cloud.”

Kaspersky Security for Microsoft Office 365 is vanaf heden wereldwijd verkrijgbaar. Ga naar cloud.kaspersky.com voor meer informatie over het product en een gratis proefversie met volledige functionaliteit voor drie dagen.

[1] Rapport ‘The Human Factor in IT Security: How Employees are Making Businesses Vulnerable from Within’ van Kaspersky Lab en B2B International, Juni 2017, URL: https://www.kaspersky.com/blog/the-human-factor-in-it-security/
Laatste van Kaspersky
Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd

Wintervakantie in coronatijd: Kinderen zochten online vooral naar Minecraft, DIY en Donald Trump

Tablet als zoethoudertje?
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Verstreken tijd: 3 jaar en 11 dagen
Kaspersky contact

Logo Kaspersky

info@kaspersky.nl
  www.kaspersky.nl
Kaspersky sociaal

Kaspersky tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems