www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau
2498 volgers blijven op de hoogte!

Veilig migreren naar e-mail in de cloud

Kaspersky Security for Microsoft Office 365 verbetert beveiliging Exchange Online

Utrecht, 15 februari 2018 – Kleine en middelgrote ondernemingen stappen nog steeds op grote schaal over naar de cloud. Volgens de meest recente rapportage van Kaspersky Lab is voor de meerderheid de implementatie van een cloudgebaseerde e-mailomgeving, wereldwijd de meest gebruikte zakelijke cloudapplicatie, de eerste stap. Met een nieuw Security-as-a-Service-aanbod van Kaspersky Lab komen nu next generation detectietechnologieën beschikbaar voor e-mailsystemen in de cloud, mogelijk gemaakt door machine learning en real-time cloudgebaseerde dreigingsinformatie. Dit zorgt voor betere beveiliging van Exchange Online in Microsoft Office 365.

Cybercriminelen hebben e-mail nog altijd in het vizier
Het verzenden en ontvangen van e-mails is een onderdeel van de dagelijkse routine van ieder bedrijf. Geen wonder dus dat cybercriminelen voortdurend nieuwe manieren zoeken om hier voor hun eigen doeleinden misbruik van te maken. Volgens het recente driemaandelijkse spamrapport van Kaspersky Lab is er sprake van een gestage groei van phishing- en spamcampagnes, die bovendien steeds sluwer worden. Met name voor het MKB betekent dit dat IT-beheerders meer tijd moeten steken in het verwijderen van irrelevante e-mails en het herstellen van per ongeluk verwijderde berichten, in plaats van zich te kunnen richten op belangrijkere IT-taken.

Daarbij zijn irrelevante e-mails niet alleen nadelig voor de efficiëntie van IT-middelen en de productiviteit van werknemers. Zodra er via deze mails wordt ‘gephisht’ naar personeelsreferenties of er met bijlagen malware wordt verspreid, gaan ze een serieuze bedreiging vormen voor het bedrijf. Bij 28 procent van de gerichte aanvallen die dit jaar plaatsvonden, speelde het gebruik van phishing of social engineering een belangrijke rol1.

Essentiële e-mailbeveiliging: op locatie en in de cloud
Om deze uitdagingen het hoofd te bieden en kleine en middelgrote bedrijven te helpen hun lokale e-mailsystemen te beschermen, biedt Kaspersky Lab beveiliging voor mailservers en mailgateways. Dit jaar wordt een nieuw product toegevoegd aan het MKB-portfolio – Kaspersky Security for Microsoft Office 365 - om de bescherming uit te breiden naar Exchange Online, de cloudgebaseerde e-mailservice van Microsoft Office 365.

Deze gecombineerde oplossing, die samenwerkt met de geïntegreerde beveiliging van Microsoft, beschermt gebruikers van Microsoft Office 365 beter tegen ransomware, kwaadaardige bijlagen, spam, phishing (inclusief Business E-mail Compromise (BEC)) en onbekende dreigingen. Het bereik van de toegepaste nieuwe generatie beveiligingstechnologieën omvat een anti-phishing-engine op basis van een neuraal netwerk, detectie op grond van machine learning, sandboxing, filteren van bijlagen en het wereldwijde netwerk voor dreigingsintelligentie van Kaspersky Lab. Deze technologieën worden bestuurd door HuMachine© van Kaspersky Lab, dat menselijke expertise combineert met dreigingsinformatie uit big data en machine learning om zo te beschermen tegen alle mogelijke digitale gevaren waarmee een bedrijf geconfronteerd kan worden.

Systeemeigen integratie in de cloud en eenvoudig beheer
Het product van Kaspersky Lab wordt, net als Microsoft Office 365, gehost in de cloud. Dit betekent handig en flexibel cloudgebaseerd e-mail- én beveiligingsbeheer. Kaspersky Security for Microsoft Office 365 biedt kleine en middelgrote bedrijven tal van voordelen, zoals eenvoudige configuratie en systeemeigen integratie met Exchange Online, een dashboard dat in één oogopslag dreigings- en detectiestatistieken inzichtelijk maakt en de mogelijkheid om een back-up van verwijderde e-mails te maken en deze berichten te herstellen.

Het nieuwe product wordt, samen met Kaspersky Endpoint Security Cloud, beheerd met een enkele cloudgebaseerde console. MSP's/MSSP's en externe IT-beheerders hebben baat bij de multi-tenancy, die het beheer van de beveiliging van verschillende organisaties eenvoudig maakt. Er worden ook meerdere accounts van verschillende beheerders ondersteund, voor grotere flexibiliteit en meer gebruiksgemak.

"Tussen de miljoenen e-mails die dagelijks worden verzonden, hoeft er maar één met ransomware of een phishing-link te zitten om het bedrijf schade toe te brengen of zelfs volledig op de knieën te brengen”, zegt Martijn van Lom, General Manager Kaspersky Lab Benelux. “Met de release van dit nieuwe product kunnen we al onze naar Microsoft Exchange migrerende klanten nieuwe generatie beveiligingstechnologieën bieden om hun e-mailcommunicatie te beschermen, op locatie én in de cloud.”

Kaspersky Security for Microsoft Office 365 is vanaf heden wereldwijd verkrijgbaar. Ga naar cloud.kaspersky.com voor meer informatie over het product en een gratis proefversie met volledige functionaliteit voor drie dagen.

[1] Rapport ‘The Human Factor in IT Security: How Employees are Making Businesses Vulnerable from Within’ van Kaspersky Lab en B2B International, Juni 2017, URL: https://www.kaspersky.com/blog/the-human-factor-in-it-security/
Laatste van Kaspersky
Kaspersky steunt zorginstellingen tijdens COVID-19 pandemie met gratis productlicenties

Coronavirus verandert het spel voor thuiswerken

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl