www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Consument beëindigt relatie met bedrijf bij gebrek aan transparantie

’s-Hertogenbosch, 14 februari 2018 – 81 procent van de Nederlanders doet geen zaken meer met een bedrijf als zij persoonlijke data gebruikt zonder medeweten van de consument. Dit blijkt uit onderzoek van SAP Hybris ‘The dating game’, onder 1.000 Nederlandse consumenten.

Stuklopers
Naast de omgang met persoonlijke data zijn er meer redenen voor een consument om weg te lopen bij bedrijven. Zo geeft 72 procent aan niet meer met een bedrijf in zee te gaan als zij niet reageert op customer service verzoeken. Bedrijven moeten daarentegen ook niet té graag in contact willen komen met de klant. 62 procent stelt dat zij stopt met zakendoen als zij het gevoel heeft gespamt te worden. Twee of meer keer de fout in gaan is voor 63 procent ook een reden om een bedrijf de deur te wijzen.

Klantverwachting persoonlijke data

Om het consumentenvertrouwen hoog te houden moeten bedrijven transparant zijn in hoe zij omgaan met persoonlijke data, stelt de meerderheid van de consumenten (56%). Daarnaast geeft 51 procent aan te verwachten dat ze door het bedrijf in bescherming worden genomen bij omgang met persoonlijke data. Iets minder dan de helft geeft zelfs aan dat bedrijven de privacy van de klant voorop moeten stellen, zelfs als er sprake is van een juridisch onderzoek (47%).

“Voor een optimale klantrelatie is het voor bedrijven zaak om een volledige customer-centric ervaring te bieden”, vertelt Mark de Bruijn, VP & Head of Marketing EMEA & MEE bij SAP Hybris. “Dit betekent dat in het gehele proces de klant voorop moet staan, niet alleen in sales en service. Het implementeren van een end-to-end omnichannel ervaring waarin data organisatiebreed gedeeld wordt, zorgt ervoor dat er altijd met de meest actuele klantinformatie wordt gewerkt. Door een duidelijk klantbeeld te hebben, weet je precies waar je klant (on)gelukkig van wordt en kan je hem of haar een gepersonaliseerde customer journey bieden. Transparantie over omgang met alle data vormt de fundering van een duurzame klantrelatie. ”

---------

Over SAP Hybris
SAP Hybris software biedt omni-channel klantbetrokkenheid- en verkoopoplossingen die organisaties in staat stellen om real-time en getailleerd beeld van de klant te geven, klanten een meer impactvolle en relevante ervaring te leveren en meer producten, diensten en digitale content te verkopen via elk touchpoint, kanaal en apparaat. Met customer data management, context gedreven marketingtools en gebundelde verkoopprocessen, heeft SAP Hybris enkele van ’s werelds grootste organisaties geholpen om een winstgevend klantenbestand te werven, te behouden en uit te breiden. De SAP Hybris software oplossingen voor customer engagement en commerce geven organisaties de grondslag, het kader en de hulpmiddelen om een holistische klantweergave te creëren via verschillende kanalen. Hiermee wordt betrokkenheid van klanten vereenvoudigd en worden complexe bedrijfsproblemen opgelost. Meer informatie is beschikbaar via www.hybris.com.

Marcommit
Sander Kalkman
saphybris@marcommit.nl
Eerder van SAP Hybris
8 mrt 2018 Consument is helemaal klaar met stalkgedrag bedrijven

27 feb 2018 SAP introduceert drie oplossingen ter ondersteuning van GDPR compliancy

14 feb 2018 Consument beëindigt relatie met bedrijf bij gebrek aan transparantie

Logo Marcommit

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureauwww.marcommit.nl