www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 62 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Molecaten vakantieparken bouwt aan compleet nieuwe mobiele ervaring voor gasten

Amstelveen, 8 februari 2018 Molecaten, campings en vakantieparken, heeft een veilig en stabiel outdoor WiFi netwerk geïnstalleerd op 16 parken in Nederland en Hongarije. Met dit nieuwe netwerk profiteren medewerkers en gasten overal in de parken van optimale mobiele technologie.

Met meer dan 900 draadloze Aruba access points verandert de online ervaring bij Molecaten aanzienlijk. Dat is gerealiseerd door:
  • Betere outdoor connectiviteit: Met een combinatie van High Density indoor en outdoor access points en Mobility Clusters van Aruba zijn de kracht en betrouwbaarheid van de WiFi verbindingen binnen en buiten sterk verbeterd. Op die manier kunnen gasten eenvoudig het hele park ontdekken zonder connectiviteit te verliezen. Bovendien beheert het IT-team van Molecaten alle access points via een centraal beheerplatform, Aruba AirWave. Met dit platform is het veel eenvoudiger om de verbindingen te monitoren, updates te doen, data te analyseren en eventuele problemen op te lossen.
  • Online betalingen en planning: Door betere betrouwbaarheid en beveiliging kan Molecaten eenvoudig nieuwe diensten integreren om de gebruikerservaring verder te vereenvoudigen en te verbeteren. Zo beschikken gasten altijd over een real-time overzicht van alle activiteiten, kunnen ze direct betalingen doen of zich aanmelden voor meldingen over geplande activiteiten. Via hun telefoon kunnen gasten hun verblijf bij Molecaten veel effectiever plannen.
  • Locatie gebaseerde diensten: Met het nieuwe netwerk kunnen medewerkers eenvoudig regelen dat gasten precies weten waar ze in het park zijn en ze op basis van hun locatie persoonlijke aanbiedingen doen. Verder hebben medewerkers toegang tot data over de meest populaire aanbiedingen ontvangen en kunnen deze analyseren. Dit geeft een goed beeld van de meest bezochte locaties. Met behulp van deze data kan het IT-team de indeling van locaties of openingstijden van winkels aanpassen.
Gastenapp en IoT-innovatie
In de loop van 2018 gaat Molecaten het platform ook inzetten voor de ontwikkeling van een nieuwe app voor gasten. Als gasten deze app downloaden, is het mogelijk om er eten mee te bestellen op hun locatie, de beschikbaarheid van restaurants of andere faciliteiten te controleren, attracties in de buurt te zoeken, openingstijden checken of boekingen te doen.

Het nieuwe netwerk biedt medewerkers ook mogelijkheden om het facility management te verbeteren met behulp van IoT. Verlichting, verwarming, schoonmaakteams, points of sale-schermen, digitale bewegwijzering en CCTV worden allemaal aan het netwerk gekoppeld. Hierdoor krijgt het team toegang tot een nieuwe wereld van innovatie. Het parkbeheer kan bijvoorbeeld de verwarming of het licht in lege bungalows op afstand uitdoen of een bungalow alvast verwarmen voordat de gasten arriveren. In combinatie met andere geavanceerde ontwikkelingen kan Molecaten nu de efficiency een impuls geven, kosten verlagen en een betere klantbeleving bieden.

“Met Aruba hebben we eindelijk een stabiel netwerk dat we bovendien goed kunnen managen”, zegt Tim Slager, CEO van Molecaten vakantieparken.

“In Nederland zijn vakantie-ervaringen ontzettend belangrijk, maar ook als we vrij zijn, willen we connected en goed geïnformeerd blijven. We zijn trots dat Aruba Molecaten kan helpen om de meerwaarde voor klanten, met meetbare resultaten, te vergroten”, zegt Bert Leegwater, Country Sales Manager bij Aruba Nederland.

Molecaten exploiteert campings in Nederland en Hongarije en heeft momenteel diverse nieuwe initiatieven in de pijplijn, waaronder een nieuw park dat in 2018 open gaat.
Laatste van Aruba Nederland
Aruba versnelt digitale transformatie van Edge-to-Cloud op Microsoft Azure

HPE voltooit overname SD-WAN-leider Silver Peak

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties