www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

InterSystems IRIS Data Platform™ nu beschikbaar

Nieuw gemeenschappelijk data platform voor bouw van schaalbare transactionele en analytische aplicaties

Utrecht, februari 2018 – InterSystems, wereldwijd toonaangevend in informatie technologie platformen voor de zorg, alsmede bedrijfs- en overheidsapplicaties, maakt bekend dat het eind vorig jaar aangekondigde IRIS ™ data platform nu leverbaar is. Het database- en ontwikkelsysteem omvat functies voor het afhandelen van meervoudige werkbelasting en het beheren van meervoudige datamodellen. Daarnaast voorziet het platform standaard in interoperabiliteit en analytische functionaliteit.

InterSystems IRIS is een compleet dataplatform, geschikt voor elk type data, waarmee sneller en gemakkelijker real-time applicaties met intensief dataverkeer zijn te ontwikkelen. Daarmee zijn organisaties in staat om zowel transactionele, historische als analytische data te combineren. De verbanden tussen deze gebundelde gegevens maakt het mogelijk nieuwe business te genereren en gelijktijdig de operationele effectiviteit te vergroten. IRIS versnelt de transformatie naar een slimmer en meer flexibel gebruik van digitale bronnen.

InterSystems IRIS Data Platform:
  • Ondersteunt gelijktijdig transactionele en analytische verwerkingsprocessen met meervoudige datavormen, waaronder relationele als niet-relationele modellen,die worden gesynchroniseerd naar een enkelvoudige dataverzameling;
  • Voorziet in een complete set van interoperabiliteit functies, waarmee verspreide databronnen en applicaties zich naadloos laten verbinden tot één real-time uitvoerbaar bedrijfsproces;
  • Omvat verwerkingscapaciteit voor zowel gestructureerde business intelligence (BI) data als voor ongestructureerde tekstuele data op een open analytisch platform waarin ook analytische oplossingen van andere leveranciers zijn op te nemen via specifieke connectoren of via de gangbare industrie-standaarden;
  • Ondersteunt flexible scenario’s voor het uitrollen van applicaties via een publieke of private cloud, on premises of hybride omgevingen.
IRIS herbergt tevens unieke functies voor het efficiënt opschalen van applicaties zowel horizontaal als verticaal.  Hiermee garandeert InterSystems de hoge prestaties die nodig zijn voor het efficiënt en betrouwbaar verwerken van omvangrijke datavolumes met simultaan uitgevoerde processen voor zowel transactieverwerking als het opvragen van data voor BI-doeleinden.

Gelijktijdig met het algemeen beschikbaar maken van IRIS, introduceert InterSystems een nieuwe voorziening, aangeduid als  InterSystems IRIS Experience . Het betreft een informatiesysteem met richtlijnen, sjablonen, complete data sets en instructies. Deze instrumenten staan de gebruikers ter beschikking bij het benutten van de rijke functionaliteit van het IRIS platform. Zo kunnen zij bijvoorbeeld oplossingen  ontwikkelen voor complexe vraagstukken op het gebied van financiële fraude detectie en preventie door middel van big data analyse en patroonherkenning.

“InterSystems deelt zijn verbondenheid met innovatie met gebruikers en partners. Het IRIS Data Platform versnelt de ontwikkeling van nieuwe, robuuste en veel data omvattende applicaties,” zegt Paul Grabscheid, InterSystems vice president of Strategy. “Daarmee stellen we organisaties die zich door vernieuwing verder willen ontwikkelen in staat hun bedrijfsprocessen volledig data gedreven te maken. Data komt daarmee los uit de afdeling gerichte silo’s en levert inzicht op basis waarvan direct actiegerichte besluiten zijn te nemen en de klanttevredenheid gaat toenemen.”

“InterSystems IRIS is ontworpen voor het optimaal afhandelen van gevarieerde werkbelasting met data intensieve applicaties in de cloud, on-premise en in hybride omgevingen, terwijl de uiteenlopende applicaties gemeenschappelijke eigenschappen delen als beveiliging, betrouwbaarheid en technische ondersteuning”, aldus Mike Leone, senior analist bij Enterprise Strategy Group (ESG), een instelling voor onderzoek, strategie advisering en systeemvalidatie. “IRIS breekt met de traditionele, silo georiënteerde organisatie van data binnen een  onderneming. De technologie biedt een enkelvoudig platform met een onderliggende  structuur die het mogelijk maakt uiteenlopende projecties op dezelfde soort data los te laten waardoor bedrijfsprocessen zich op een moderne wijze laten inrichten.”

Als nieuwste lid van de data platform productreeks van Intersystems, voegt IRIS zich bij Caché , een database met hoge prestaties voor meervoudige datamodellen en bij Ensemble, een applicatie integratiesysteem en service bus voor het aansturen en bewaken van vitale datastromen binnen een organisatie. Verder levert InterSystems oplossingen voor de zorg, waaronder HealthShare, een platform voor interoperabiliteit van systemen van samenwerkende zorginstellingen en TrakCare, een standaard oplossing voor elektronische patiënten dossiers (niet beschikbaar in de Benelux).

InterSystems is mede organisator van een webinar op 14 februari, waarin de ESG analisten Mike Leone en Steve Duplessie uitleggen op welke wijze een bedrijf slimmer, sneller en beter schaalbare data rijke applicaties kan bouwen voor real-time business processen. Meer informatie over deze webinar is te vinden onder registration page.  Het begeleidende ESG-rapport is te downloaden van InterSystems website.

Over Intersystems
InterSystems is de drijvende kracht achter wat belangrijk is: de machine achter relevante applicaties in de medische sector, de financiële wereld, de overheid en bij andere organisaties waar de zorg voor menselijk leven en levensonderhoud een rol speelt. InterSystems is een leverancier van strategische technologie sedert 1978. Het bedrijf is in privé handen. Het hoofdkantoor staat in Cambridge Massachusetts, terwijl er wereldwijd diverse bijkantoren zijn voor verkoop en technische ondersteuning. De softwareproducten worden dagelijks gebruikt door miljoenen mensen in meer dan 80 landen.

Meer informatie is te vinden op www.intersystemsbenelux.com of te verkrijgen bij:

David Majster
Marketing Manager Benelux en Frankrijk
Tel: +32 (0) 2 464 97 28/ Mobiel: +32 (0) 475 27 28 38

Tags bij dit bericht
Eerder van InterSystems Nederland
22 aug 2019 InterSystems API Manager bewaakt API-verkeer tussen gedistribueerde softwareomgevingen

26 feb 2019 BLIJF BINNEN EN BUITEN BAAS OVER VEILIGE ZORGDATA

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl