Datum: (106 dagen oud)
PR: The Communication Force

Toshiba geeft wintertips voor laptopbescherming tegen extreme kou

Breda, 8 februari 2018 – Toshiba geeft mobiele professionals die altijd en overal ter wereld werken tips ter bescherming van notebooks bij sterke temperatuurschommelingen. Om te voorkomen dat zowel gegevens als apparatuur beschadigd worden van de route van het warme kantoor naar een extreem koude buitenlucht en andersom, adviseert Toshiba hoe de laptop winterproof wordt. Bescherming van de voeding, harde schijf en een beschermhoes voor het apparaat zijn de belangrijkste maatregelen in een grenzeloze samenleving waarin mobiel werken de standaard is.

De accu beschermen tegen de kou
Extreme kou heeft negatieve invloed op de accu van de notebook. Zo kan de accu volledig leegraken als de laptop een paar uur in een extreem koude omgeving staat. Als het apparaat in slaapstand staat, is er risico op dataverlies. In deze toestand worden gegevens namelijk tijdelijk in het werkgeheugen opgeslagen en kunnen ze verloren gaan indien ze niet zijn opgeslagen. Daarom adviseert Toshiba de notebook altijd uit te schakelen voordat de gebruiker de deur uitgaat. Bovendien kan de kou een negatief effect hebben op de levensduur van de accu. Zo adviseert Toshiba verder de mobiele computer in winterkou alleen in de auto te staan laten als dat echt strikt noodzakelijk is.

De harde schijf houdt ook niet van kou
De harde schijf is erg gevoelig en mag ook niet worden blootgesteld aan langdurige vrieskou. Haalt de gebruiker bijvoorbeeld na een zakendiner zijn of haar laptop uit de koude auto, om hem vervolgens mee te nemen naar de verwarmde hotelkamer, dan kan dit niet alleen de accu maar ook de harde schijf beschadigen. De warme, vochtige kamerlucht condenseert op het koele oppervlak van het apparaat. In het ergste geval kan dit de harde schijf en dus de opgeslagen data ernstig beschadigen. Daarom moet de gebruiker de notebook niet lang achter elkaar aan lage temperaturen blootstellen en zoveel mogelijk temperatuurschommelingen vermijden. Toshiba adviseert het apparaat eerst te laten acclimatiseren vooraf aan het opstarten als de laptop van een extreem koude omgeving een warm kantoor ingaat.

Beschermhoezen houden de notebook warm
In principe is het vermijden van grote temperatuurschommelingen het beste. Een koudebestendige beschermhoes helpt uiteraard ook. Toshiba heeft hiervoor een reeks zeer bruikbare sleeves en tassen.

Bescherming tegen dataverlies met de Toshiba Mobile Zero Client (TMZC)
Een goed alternatief voor de traditionele laptop is de Toshiba Mobile Zero Client (TMZC). Deze innovatieve oplossing voor virtuele desktops beschikt niet over lokale opslag van data en systemen. Dus of het nu warm of koud is, consequent gebruik van een virtuele desktop beschermt gebruikers tegen verlies van lokale data met de inzet van de Toshiba Mobiele Zero Client.

Toshiba Portégé X- en Tecra X-modellen: kwaliteit loont
Toshiba richt zich bij de ontwikkeling van notebooks altijd op het belang van hoge kwaliteit, stabiliteit en duurzaamheid. Daarmee is de apparatuur bestand tegen alle zware weers- en/of bedrijfsomstandigheden. Zo zijn de Toshiba Portégé X- en Tecra X-serie de eerste notebooks op de markt die voldoen aan de strenge MIL-STD-810G-testrichtlijnen. De testprocedure bestaat uit tien tests, van crashtests tot stofproeven en koudetests. In het laatste geval wordt het gedrag van de notebook in kaart gebracht bij zeer hoge (30 tot 60° C) tot zeer lage temperaturen (-20 ° C). Op die manier creëert Toshiba de ideale omstandigheden voor de zakelijke laptopgebruiker om de winter waar ook ter wereld ongeschonden door te komen.

Over Toshiba
Toshiba Corporation draagt al meer dan 140 jaar bij aan onze duurzame toekomst dankzij de ontwikkeling en inzet van innovatieve technologie. Onze zakelijke activiteiten zijn gericht op de vitale infrastructuur van onze moderne samenleving. Gebaseerd op de normen en waarden van de Toshiba Group; ‘Committed to People, Committed to the Future’. Toshiba zet zich wereldwijd in voor een beter leven voor nieuwe generaties. Meer informatie over Toshiba is beschikbaar op www.toshiba.nl.

Het laatste nieuws, persberichten, beeldmateriaal en mediacontacten is beschikbaar op http://www.toshiba.nl/press/.

Connect online
Ga naar www.toshiba.nl voor de meest recente productinformatie en lees onze blogs voor aanvullende informatie op Toshibytes. Of via sociale media op LinkedIn en Twitter.

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen:

Toshiba Information Systems Benelux
Simon Bontje
Tel. +31 (0)76 - 5438712
simon.bontje@toshiba.nl

The Communication Force
Jolanda Peek
Tel. +31 (0)23 56 56 852
jolanda@communicationforce.com

Alle in dit persbericht vermelde handelsnamen zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaar. De informatie in dit persbericht is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Toshiba Information Systems Benelux kan er echter niet voor instaan dat deze informatie juist en/of volledig is. Aan de inhoud van het persbericht kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.