www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 73 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Technologie verandert denkwijze Generatie Alpha

Hoofddorp, 7 februari 2018 – Yellow Communications, partner van Hotwire, lanceert vandaag het rapport ‘Inzicht in Generatie Alpha’, dat Hotwire en Wired Consulting samen hebben opgesteld. Het rapport geeft een beeld van de invloed van technologie op toekomstige generaties en welke verwachtingen Generatie Alpha op hun beurt weer heeft van deze technologie.

De volgende consumentengeneratie staat voor we het doorhebben op de stoep en is bekend als Generatie Alpha. Wetenschapper Mark McCrindle introduceerde de term om mensen die vanaf 2010 geboren te zijn te omschrijven. Voor deze generatie is technologie zo verweven met ieder onderdeel van het leven, dat ze op een fundamenteel andere manier nadenken, leven en spelen dan iedere generatie voor hen.

Hotwire en Wired Consulting hebben de handen ineengeslagen om in ieder opzicht inzicht te geven in de wensen, verlangens en behoeften van Generatie Alpha: van hun dagelijkse gedachten tot de manier waarop ze contact hebben met apparaten om hen heen. Uit het onderzoek blijkt dat hun generatie makkelijker met technologie omgaat dan iedere andere generatie, maar dat deze omgang met technologie mogelijk grote gevolgen heeft voor de manier waarop hun hersens werken en hoe ze de wereld beleven.

Uit het rapport komen diverse belangrijke punten naar voren:
  • Het belang van spraakbesturing: voor Generatie Alpha is spraakgestuurde bediening van een apparaat even natuurlijk als via een touchscreen. Ze verwachten dan ook dat apparaten reageren op spraakcommando’s.
  • Het debat over ‘schermtijd’ wordt alleen maar heviger: voor een generatie die zo vervlochten is met technologie, lijkt te veel schermtijd niet te bestaan. Experts worden het nog niet eens over de invloed die dit heeft op de mentale gezondheid en het welzijn van Generatie Alpha. Wel geven ze aan dat het debat niet over de technologie zelf gaat, maar over de manier waarop deze wordt toegepast.
  • Het Internet of Toys komt eraan: connected speelgoed wordt de standaard. Dat betekent dat kinderen niet alleen verwachten dat hun speelgoed op hun spraakcommando’s reageert, maar er ook van uitgaan dat speelgoed een eigen emotionele intelligentie laat zien.
Volgens Tom Upchurch, directeur bij Wired Consulting, komt dit rapport precies op het juiste moment: “We naderen een tijdperk waarin het verschil tussen oudere en jongere generaties op het gebied van hun ervaring met technologie steeds zichtbaarder wordt. Technologie beïnvloedt onze gewoontes, onze houding en zelfs fundamentele cognitieve vaardigheden. Deze nieuwe digitale omgeving moet ontworpen worden door ouders, opleidingsinstituten, digital designers en de jongste leden van onze samenleving. Zo zorgen we ervoor dat de digitale toekomst hen verrijkt in plaats van verarmt.”

Om in te kunnen spelen op deze nieuwe consumentengeneratie, moeten merken voorzichtiger zijn met de wijze waarop ze Generatie Alpha benaderen. Bedrijven moeten met Generatie Alpha communiceren op de manier waarop Generatie Alpha dat wil en zich daarbij vooral richten op wat ze nodig hebben, door bijvoorbeeld een probleem voor ze op te lossen. Dit is geen publiek dat kijkt naar een advertentie of review en het product dan later aanschaft: Generatie Alpha oriënteert zich pas wanneer dat nodig is. Zo worden merken gedwongen te kiezen voor reactieve aanpak, in plaats van proactief te adverteren.

Majoy Koetsier-Juriaans, verantwoordelijk voor consumer PR bij Yellow Communications, ziet waar bedrijven het verschil kunnen maken: “Merken moeten zich richten op een emotionele band met de consument. Als je voor Generatie Alpha geen betekenis hebt, is het afgelopen. Proactieve communicatie moet gedenkwaardig zijn: iets om anderen over te vertellen. We moeten daar zijn waar Generatie Alpha is, en altijd beschikbaar zijn om hun vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Met dit rapport willen we bedrijven helpen bij hun voorbereiding op de toekomst. Zo kunnen ze hun communicatiestrategie tijdig opstellen en zijn ze goed voorbereid op de komst van de nieuwe generatie consumenten.”

Het volledige Nederlandstalige rapport is hier te downloaden: www.yellow-communications.com/generatie-alpha.

Over Yellow Communications
Yellow Communicationsis het PR- en communicatiebureau dat staat voor verbinding. Vanuit oprechte interesse gaan wij samen met onze klanten op zoek naar verhalen die mensen raken en activeren. Ons team helpt hen die verhalen te vertellen, aan de juiste mensen, met de juiste middelen, via de juiste kanalen, op het juiste moment. Zo kunnen organisaties zich onderscheiden en bouwen ze samen aan een actieve relatie met hun doelgroep. Yellow verenigt alle communicatiedisciplines onder één dak verenigt en acteert graag als communicatieregisseur. We houden het totaaloverzicht, geven advies en ontwikkelen concepten maar zitten ook bovenop de uitvoering van het communicatieplan.

Yellow is de exclusieve partner in Nederland en België van het internationale communicatienetwerk Hotwire. Kijk op www.yellow-communications.com of volg Yellow via Twitter, Instagram, LinkedIn of Facebook.

Voor meer informatie:
Yellow Communications
Majoy Koetsier-Juriaans
+31 (0) 23 555 3424 / +31 (0) 6 27070006
majoy@yellow-communications.com
www.yellow-communications.com
Laatste van Clarity Benelux
Clarity lanceert wereldwijd partnernetwerk Clarity Connections

Clarity Benelux breidt team uit met twee nieuwe talenten

Femke Halsema supporter van live online kerstconcert Trijntje Oosterhuis
Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)

Resultaten Unit4 Q1 opgestuwd na groei-investering door TA Associates van meer dan 2 miljard dollar

Vattenfall Foundation start kennisgedreven vrijwilligerswerk door samenwerking met Impact Matters

Nieuw onderzoek biedt inzicht in belangrijkste oorzaken burn-outs onder zorgpersoneel

Werkomgeving, bedrijfscultuur en persoonlijke ontwikkeling belangrijker voor softwareontwikkelaars dan salaris

Pega Process AI biedt zelfoptimaliserende procesautomatisering

Arrow Electronics breidt ArrowSphere uit met Bitdefender MSP-portfolio voor cyberbeveiliging

VMware ondersteunt de huidige Anywhere Workforce met nieuwe propositie

Zscaler verbetert Zero Trust-security voor de digitale organisatie en ontwricht daarmee decennia aan verouderde IT-security- en netwerkmodellen

Dell Technologies: Betere prestaties en meer automatisering voor Dell EMC PowerStore-gamma

Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Maandalert Woningmarkt | april 2021, Blijvende prijsstijgingen op de woningmarkt

TIE Kinetix helpt Nederlands Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de volgende stap te maken met e-procurement
BIM4Production wil de bouwsector blijvend veranderen, project bij Spaansen is antwoord op de vraag: ‘hoe dan?’

Ivanti introduceert Neurons voor ITSM en ITAM om Everywhere Workplace mogelijk te maken

Zoom stelt $100 miljoen beschikbaar voor ontwikkelaars Zoom Apps

Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Rick Schouten wordt Head of Finance BPSOLUTIONS

PayIBAN innoveert met aanbieden van iDEAL en Incassomachtigen zonder transactiekosten

Startupbootcamp Lanceert Digitale Accelerator Voor One Single Hub

Earth Day: duurzaamheid begint bij de fabrikant volgens Lexmark

KnowBe4-rapport laat zien dat we slimmer worden in het herkennen van corona-gerelateerde phishing-mails

JOGO haalt €2 miljoen op voor innovatief ontwikkelingsplatform voor voetbaltalent
Verstreken tijd: 3 jaar en 73 dagen

Logo Clarity Benelux
Clarity Benelu.. contact

Logo Clarity Benelux

Clarity Benelu.. sociaal

Clarity Benelu.. tweets

Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis