www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (4 jaar en 108 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

Technologie verandert denkwijze Generatie Alpha

Hoofddorp, 7 februari 2018 – Yellow Communications, partner van Hotwire, lanceert vandaag het rapport ‘Inzicht in Generatie Alpha’, dat Hotwire en Wired Consulting samen hebben opgesteld. Het rapport geeft een beeld van de invloed van technologie op toekomstige generaties en welke verwachtingen Generatie Alpha op hun beurt weer heeft van deze technologie.

De volgende consumentengeneratie staat voor we het doorhebben op de stoep en is bekend als Generatie Alpha. Wetenschapper Mark McCrindle introduceerde de term om mensen die vanaf 2010 geboren te zijn te omschrijven. Voor deze generatie is technologie zo verweven met ieder onderdeel van het leven, dat ze op een fundamenteel andere manier nadenken, leven en spelen dan iedere generatie voor hen.

Hotwire en Wired Consulting hebben de handen ineengeslagen om in ieder opzicht inzicht te geven in de wensen, verlangens en behoeften van Generatie Alpha: van hun dagelijkse gedachten tot de manier waarop ze contact hebben met apparaten om hen heen. Uit het onderzoek blijkt dat hun generatie makkelijker met technologie omgaat dan iedere andere generatie, maar dat deze omgang met technologie mogelijk grote gevolgen heeft voor de manier waarop hun hersens werken en hoe ze de wereld beleven.

Uit het rapport komen diverse belangrijke punten naar voren:
  • Het belang van spraakbesturing: voor Generatie Alpha is spraakgestuurde bediening van een apparaat even natuurlijk als via een touchscreen. Ze verwachten dan ook dat apparaten reageren op spraakcommando’s.
  • Het debat over ‘schermtijd’ wordt alleen maar heviger: voor een generatie die zo vervlochten is met technologie, lijkt te veel schermtijd niet te bestaan. Experts worden het nog niet eens over de invloed die dit heeft op de mentale gezondheid en het welzijn van Generatie Alpha. Wel geven ze aan dat het debat niet over de technologie zelf gaat, maar over de manier waarop deze wordt toegepast.
  • Het Internet of Toys komt eraan: connected speelgoed wordt de standaard. Dat betekent dat kinderen niet alleen verwachten dat hun speelgoed op hun spraakcommando’s reageert, maar er ook van uitgaan dat speelgoed een eigen emotionele intelligentie laat zien.
Volgens Tom Upchurch, directeur bij Wired Consulting, komt dit rapport precies op het juiste moment: “We naderen een tijdperk waarin het verschil tussen oudere en jongere generaties op het gebied van hun ervaring met technologie steeds zichtbaarder wordt. Technologie beïnvloedt onze gewoontes, onze houding en zelfs fundamentele cognitieve vaardigheden. Deze nieuwe digitale omgeving moet ontworpen worden door ouders, opleidingsinstituten, digital designers en de jongste leden van onze samenleving. Zo zorgen we ervoor dat de digitale toekomst hen verrijkt in plaats van verarmt.”

Om in te kunnen spelen op deze nieuwe consumentengeneratie, moeten merken voorzichtiger zijn met de wijze waarop ze Generatie Alpha benaderen. Bedrijven moeten met Generatie Alpha communiceren op de manier waarop Generatie Alpha dat wil en zich daarbij vooral richten op wat ze nodig hebben, door bijvoorbeeld een probleem voor ze op te lossen. Dit is geen publiek dat kijkt naar een advertentie of review en het product dan later aanschaft: Generatie Alpha oriënteert zich pas wanneer dat nodig is. Zo worden merken gedwongen te kiezen voor reactieve aanpak, in plaats van proactief te adverteren.

Majoy Koetsier-Juriaans, verantwoordelijk voor consumer PR bij Yellow Communications, ziet waar bedrijven het verschil kunnen maken: “Merken moeten zich richten op een emotionele band met de consument. Als je voor Generatie Alpha geen betekenis hebt, is het afgelopen. Proactieve communicatie moet gedenkwaardig zijn: iets om anderen over te vertellen. We moeten daar zijn waar Generatie Alpha is, en altijd beschikbaar zijn om hun vragen te beantwoorden en problemen op te lossen. Met dit rapport willen we bedrijven helpen bij hun voorbereiding op de toekomst. Zo kunnen ze hun communicatiestrategie tijdig opstellen en zijn ze goed voorbereid op de komst van de nieuwe generatie consumenten.”

Het volledige Nederlandstalige rapport is hier te downloaden: www.yellow-communications.com/generatie-alpha.

Over Yellow Communications
Yellow Communicationsis het PR- en communicatiebureau dat staat voor verbinding. Vanuit oprechte interesse gaan wij samen met onze klanten op zoek naar verhalen die mensen raken en activeren. Ons team helpt hen die verhalen te vertellen, aan de juiste mensen, met de juiste middelen, via de juiste kanalen, op het juiste moment. Zo kunnen organisaties zich onderscheiden en bouwen ze samen aan een actieve relatie met hun doelgroep. Yellow verenigt alle communicatiedisciplines onder één dak verenigt en acteert graag als communicatieregisseur. We houden het totaaloverzicht, geven advies en ontwikkelen concepten maar zitten ook bovenop de uitvoering van het communicatieplan.

Yellow is de exclusieve partner in Nederland en België van het internationale communicatienetwerk Hotwire. Kijk op www.yellow-communications.com of volg Yellow via Twitter, Instagram, LinkedIn of Facebook.

Voor meer informatie:
Yellow Communications
Majoy Koetsier-Juriaans
+31 (0) 23 555 3424 / +31 (0) 6 27070006
majoy@yellow-communications.com
www.yellow-communications.com
Laatste van Clarity Benelux
Waarom vlot het niet met diversiteit op de werkvloer?

Hoe maken we van hybride werken een succes?

Clarity neemt digital marketingbureau 3WhiteHats over
Nederlands onbenut arbeidspersoneel zou best in de zorg- en onderwijssector willen werken

Klanten en analisten erkennen OutSystems als leider in het Gartner® Magic Quadrant voor Enterprise Low-Code Application Platforms

everis gaat verder onder de naam NTT DATA

Bijna kwart van werkend Nederland na corona weer aan de studie

Datagedreven werken must voor de toekomst, niet alleen voor grote bedrijven

Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups

Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in derde kwartaal flink stijgen

Samsung Electronics behoudt vijfde plaats in de lijst ‘Best Global Brands 2021’ van Interbrand
INTERCONNECT OPENT HAAR DEUREN TIJDENS NATIONALE DATACENTER DAG 2021

Sam Media lanceert XR Academy, een pakkend e-learning product in extended reality

NetApp vereenvoudigt en versnelt digitale transformatie voor klanten via partnerships met gerenommeerde public cloud-aanbieders

NetApp breidt hybrid cloudportfolio verder uit; organisaties halen meer rendement uit de cloud

Jamf biedt nieuwe oplossingen voor een veilige en gebruiksvriendelijke Apple-ervaring op het werk

Eaton lanceert de volgende generatie UPS met de 5PX Gen2

VSL rondt kalibratieproef met waterstof verrijkt aardgas succesvol af

TA505 keert terug met nieuwe FlawedGrace-variant

Aruba introduceert de volgende generatie switching-architectuur

Oostenrijkse ruimtevaartorganisatie simuleert Marsmissie met netwerktechnologie van LANCOM

GeONE voor tweede keer op rij Global M-Files Partner of the Year

Ruimtevaartorganisatie CNES kiest Orange Business Services om zijn data-centrische strategie te transformeren met Cloud-based data lake
Verstreken tijd: 4 jaar en 108 dagen

Logo Clarity Benelux
Clarity Benelu.. contact

Logo Clarity Benelux

Clarity Benelu.. sociaal

Clarity Benelu.. tweets

Logo Sam Media
Logo NewChannel
Logo ValidSign
Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo True (Broad Horizon)
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo Trueson
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo OutSystems
Logo NTT DATA
Logo NCOI Opleidingen
Logo Cloud Technology Solutions (cts)
Logo NetApp
Logo Jamf
Logo Eaton
Logo VSL
Logo Ctac N.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Unit4
Logo Workday