www.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl

XS4ALL blijft meest aanbevolen alles-in-1 aanbieder, Kliksafe nieuwe nummer twee

Houten, The Netherlands, 07 February 2018 - XS4ALL werd in de tweede helft van 2017 voor de vierde maal op rij het meest aanbevolen door zijn triple-play klanten. Dat blijkt uit de nieuwste 'Word of Mouth score' (WoM-score) van Telecompaper over de markt voor triple-play aanbieders. Nieuw is Kliksafe op de tweede plaats, terwijl Delta en KPN naar elkaar toe schuiven op plek drie en vier.

Elk half jaar publiceert Telecompaper een ranking van de mate waarin alles-in-één aanbieders van vaste diensten het afgelopen half jaar zijn aanbevolen door hun klanten. XS4ALL komt uit de ranglijst van het marktonderzoeksbureau opnieuw naar voren als de meest aanbevolen triple-play provider in het afgelopen half jaar (juli t/m december 2017). Ruim 4.200 Nederlanders met een triple-play abonnement op vaste diensten (televisie, internet en vaste telefonie) deelden hun mening over de provider waar zij klant zijn. Tien triple-play providers zijn in het WoM-onderzoek meegenomen.

Ruim driekwart van de triple-play klanten van XS4ALL beveelt deze aanbieder aan bij onder meer familie, vrienden en/of collega's. Reden zijn de betrouwbaarheid en de kwaliteit van de verbinding en het bereik. Bij moederbedrijf KPN worden dezelfde punten geroemd door de klanten, zij het in iets mindere mate.

Kliksafe op tweede plaats
Kliksafe is nieuw in de lijst en scoort direct een tweede plek. Hoewel deze speler niet behoort tot de grootste tien triple play spelers, wordt hij wel meegenomen in het onderzoek. 72 procent van de klanten raadt Kliksafe aan. Dit doen zij vooral vanwege de betrouwbaarheid, houding van medewerkers en de klantenservice in het bijzonder.

Delta op drie, op de voet gevolgd door KPN
De derde positie wordt ingenomen door de Zeeuwse aanbieder Delta, die zijn WoM-score in vergelijking met de eerste jaarhelft wel met vijf procentpunten zag dalen naar 66. De WoM-score van KPN steeg juist met vier procentpunten naar 65, waardoor beide partijen nu dicht bij elkaar staan. KPN-klanten zijn het minst tevreden over de prijs.

Telfort completeert de top vijf met een score van 55, drie procentpunten lager dan bij de vorige meting. Telfort zou zijn WoM-score kunnen verbeteren door de prijs, kwaliteit van verbinding en bereik te verbeteren, alsmede het reactievermogen bij storingen.

Caiway laat grote stijging zien
Caiway blijft op de op één na laatste plek staan, maar zag zijn score wel met acht procentpunten stijgen naar 48. Daarmee staat de ISP nu net achter T-Mobile Thuis (WoM: 49).

Online.nl ziet zijn score onderuitgaan naar 31, waar dit bij de vorige meting nog 40 was. Dit betekent dat minder dan een derde van alle klanten van Online.nl dermate positief is dat zij hun provider aan zouden bevelen aan anderen. Klanten van Online.nl zijn vooral ontevreden over de betrouwbaarheid en kwaliteit van verbinding en bereik.

Voor de redactie
Aanbevelingen spelen steeds vaker een belangrijke rol in de keuze voor een bepaalde mobiele aanbieder. Om bedrijven en consumenten beter te informeren welke producten en diensten worden aanbevolen, heeft Telecompaper de WoM-score geïntroduceerd. Telecompaper publiceert halfjaarlijks deze score voor voor triple-play providers, voor mobiele aanbieders en voor smartphones.

De WoM-score geeft aan welk deel van de klanten of gebruikers zijn aanbieder of smartphone zal aanbevelen aan anderen en geeft dus een goede indicatie hoe tevreden men is. Het is te vergelijken met user-reviews maar dan samengevat in een getal tussen 0 en 100 procent. Daar waar we zien dat user-reviews niet altijd objectief of verouderd zijn, is de WOM-score een betrouwbare indicatie.

De WoM-scores worden samengesteld aan de hand van alle scores die in de voorgaande zes maanden zijn gegeven door het Telecompaper Consumer Insights-panel. Hierbij tellen alle scores even zwaar mee. De scores worden gewogen naar geslacht, leeftijd en opleiding (volgens CBS-cijfers). Doordat alleen de scores van de afgelopen zes maanden mee tellen, zullen verbeteringen aan bijvoorbeeld het netwerk effect hebben op de WoM-score. Verder wordt een representatieve steekproef ondervraagd. Hiermee wordt voorkomen dat alleen zeer positieve of negatieve scores meegenomen worden.
Laatste van Telecompaper
De FTTH-markt groeide in 2019 met 10%, in 2020 wordt een record aantal woningen aangesloten

Nederlandse tv-video-markt groeit naar EUR 2,2 miljard, Covid-19 kan groei verder stuwen

Triple play klanten van Delta, KPN en Ziggo het meest honkvast
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Telecompaper contact

Logo Telecompaper

Alejandra van de Roer
  alejandra@telecompaper.com
  www.telecompaper.com
Telecompaper sociaal

Telecompaper tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel