www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet introduceert de snelste 100 Gbps+ next generation firewall-appliance binnen de branche

Nieuwe FortiGate 6000F-reeks biedt bedrijven het prestatievermogen en de interfaceopties die nodig zijn voor schaalbare beveiliging aan de netwerkrand

Utrecht, 5 februari 2018 - Fortinet (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cybersecurity, brengt zijn FortiGate 6000F-reeks van next generation firewalls (NGFW’s) op de markt. Het eerste model in deze reeks, de FortiGate 6000F, maakt gebruik van een nieuwe hardware processing architectuur. Dit maakt het mogelijk om het in de praktijk bewezen prestatievermogen van een Fortinet-chassis naar een appliance met een compacte vormfactor te brengen. Organisaties kunnen daarmee profiteren van geavanceerde beveiliging voor hun exponentieel groeiende dataverkeer.
  • De NGFW’s uit de FortiGate 6000F-reeks zijn zeer geschikt om zakelijke edge-netwerken te beschermen tegen cyberbedreigingen en versleuteld dataverkeer te inspecteren. Hun compacte vormfactor draagt bij aan hoge dichtheid, energie-efficiëntie en een eenvoudige implementatie.
  • De FortiGate 6000F maakt gebruik van de geavanceerde hardwarearchitecuur van Fortinet. Deze combineert discrete multi-CPU verwerkingskaarten om prestatievermogen, veerkracht en capaciteit naar deze appliance met een compacte vormfactor te brengen.
  • De FortiGate 6000F komt met ongekende prestatiekracht en snelheid tegemoet aan de behoefte aan beveiliging van het dataverkeer aan de rand van bedrijfsnetwerken. De NFGW biedt bescherming tegen cyberbedreigingen met brancheleidende functionaliteit voor de inspectie van versleuteld dataverkeer een baanbrekende firewallprestaties.

Multi-cloudnetwerken en versleuteld verkeer vragen om snelle en schaalbare beveiliging

Multi-cloudomgevingen en het toenemende aantal mobiele en IoT-apparaten die toegang zoeken tot bedrijfskritische applicaties dragen bij aan een drastische groei van het versleutelde dataverkeer binnen zakelijke edge-netwerken. Het gebruik van deze technologieën gaat gepaard met een behoefte aan meer bandbreedte, hogere doorvoersnelheden en uitgebreide sessiecapaciteit. Dit zet bedrijven ertoe aan om hun edge-netwerken te moderniseren.

Het uitdijende digitale aanvalsoppervlak en complexe bedreigingslandschap zorgen daarnaast voor een prangende behoefte aan geavanceerde en schaalbare beveiligingsmechanismen die snel kunnen worden toegepast op alle verbonden apparaten. Beveiligingsappliances moeten krachtige prestaties bieden om versleuteld verkeer aan de rand van het bedrijfsnetwerk te beschermen. Daarnaast moeten ze een compacte, ruimtebesparende vormfactor combineren met een moderne interface die het mogelijk maakt om de capaciteit naadloos op te schalen.

De nieuwe generatie van FortiGate-firewalls
De nieuwe F-reeks van Fortinet omvat de FortiGate 6300F en FortiGate 6500F. Deze compacte en krachtig presterende NGFW-appliances kenmerken zich door beheereenvoud en zijn geïntegreerd met de Fortinet Security Fabric.

• Geavanceerde beveiligingsmogelijkheden en prestaties: De NGFW-appliances uit de 6000F-reeks zijn de snelste binnen de branche. Ze bieden geavanceerde bescherming tegen cyberbedreigingen en krachtige inspectie van het SSL-verkeer en zijn in staat om enorme hoeveelheden data aan de netwerkrand af te handelen.

• Uiterst snelle en flexibele interfaces: De zSFP+ en QSFP28-interfaces met hoge dichtheid bieden ondersteuning voor 10G, 25G, 40G en 100 Gbps. Daarmee brengen ze snelle connectiviteit en extra flexibiliteit naar bedrijven die overstappen op ontwerpen met een hogere dichtheid.
  • Integratie met de Security Fabric: De NFGW’s van FortiGate dienen als de basis voor de Fortinet Security Fabric. Ze maken gebruik van FortiOS, ‘s werelds meest gebruikte besturingssyteem voor netwerkbeveiliging. De Fortinet Security Fabric biedt de uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde beveiliging die nodig is om bescherming te bieden voor het enorme digitale aanvalsoppervlak dat door digitale transformatie ontstaat.
Een geavanceerde hardwarearchitectuur
Dankzij de geavanceerde hardware-architectuur van Fortinet zijn de nieuwe beveiligingsappliances de eerste binnen de branche die gebruikmaken van compacte interne verwerkingskaarten. Dit zijn miniatuurversies van de blades die normaliter in geavanceerde modulaire beveiligingschassis worden gebruikt. Elke verwerkingskaart combineert verschillende 12-core CPU’s, Security Processing Units (SPU’s), contentprocessors en (CP9) netwerkprocessors (NP6) binnen een discrete unit. De FortiGate 6000F-reeks biedt ruimte voor tien discrete verwerkingskaarten binnen één 3U-appliance.

Dit innovatieve ontwerp combineert de traditionele voordelen van een integrale chassisoplossing, zoals een hoge mate van veerkracht en schaalbare sessies, met de geavanceerde beveiliging en ongekende snelheid van een compacte appliance. De architectuur biedt daarnaast mogelijkheden als hardwarematige load balancing met nieuwe, speciaal ontwikkelde Distribution Processors (DP3) die taken op intelligente wijze toewijzen aan de verschillende discrete verwerkingskaarten.

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 330.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [ niet voor publicatie]
Meer informatie kunt u opvragen bij:

Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Fortinet voegt nieuwe Secure SD-WAN-mogelijkheden toe

Fortinet biedt online cybersecurity-trainingen gratis aan om het tekort aan beveiligingsvaardigheden te dichten

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools
Logo Toshiba