Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet introduceert de snelste 100 Gbps+ next generation firewall-appliance binnen de branche

Nieuwe FortiGate 6000F-reeks biedt bedrijven het prestatievermogen en de interfaceopties die nodig zijn voor schaalbare beveiliging aan de netwerkrand

Utrecht, 5 februari 2018 - Fortinet (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cybersecurity, brengt zijn FortiGate 6000F-reeks van next generation firewalls (NGFW’s) op de markt. Het eerste model in deze reeks, de FortiGate 6000F, maakt gebruik van een nieuwe hardware processing architectuur. Dit maakt het mogelijk om het in de praktijk bewezen prestatievermogen van een Fortinet-chassis naar een appliance met een compacte vormfactor te brengen. Organisaties kunnen daarmee profiteren van geavanceerde beveiliging voor hun exponentieel groeiende dataverkeer.
  • De NGFW’s uit de FortiGate 6000F-reeks zijn zeer geschikt om zakelijke edge-netwerken te beschermen tegen cyberbedreigingen en versleuteld dataverkeer te inspecteren. Hun compacte vormfactor draagt bij aan hoge dichtheid, energie-efficiëntie en een eenvoudige implementatie.
  • De FortiGate 6000F maakt gebruik van de geavanceerde hardwarearchitecuur van Fortinet. Deze combineert discrete multi-CPU verwerkingskaarten om prestatievermogen, veerkracht en capaciteit naar deze appliance met een compacte vormfactor te brengen.
  • De FortiGate 6000F komt met ongekende prestatiekracht en snelheid tegemoet aan de behoefte aan beveiliging van het dataverkeer aan de rand van bedrijfsnetwerken. De NFGW biedt bescherming tegen cyberbedreigingen met brancheleidende functionaliteit voor de inspectie van versleuteld dataverkeer een baanbrekende firewallprestaties.

Multi-cloudnetwerken en versleuteld verkeer vragen om snelle en schaalbare beveiliging

Multi-cloudomgevingen en het toenemende aantal mobiele en IoT-apparaten die toegang zoeken tot bedrijfskritische applicaties dragen bij aan een drastische groei van het versleutelde dataverkeer binnen zakelijke edge-netwerken. Het gebruik van deze technologieën gaat gepaard met een behoefte aan meer bandbreedte, hogere doorvoersnelheden en uitgebreide sessiecapaciteit. Dit zet bedrijven ertoe aan om hun edge-netwerken te moderniseren.

Het uitdijende digitale aanvalsoppervlak en complexe bedreigingslandschap zorgen daarnaast voor een prangende behoefte aan geavanceerde en schaalbare beveiligingsmechanismen die snel kunnen worden toegepast op alle verbonden apparaten. Beveiligingsappliances moeten krachtige prestaties bieden om versleuteld verkeer aan de rand van het bedrijfsnetwerk te beschermen. Daarnaast moeten ze een compacte, ruimtebesparende vormfactor combineren met een moderne interface die het mogelijk maakt om de capaciteit naadloos op te schalen.

De nieuwe generatie van FortiGate-firewalls
De nieuwe F-reeks van Fortinet omvat de FortiGate 6300F en FortiGate 6500F. Deze compacte en krachtig presterende NGFW-appliances kenmerken zich door beheereenvoud en zijn geïntegreerd met de Fortinet Security Fabric.

• Geavanceerde beveiligingsmogelijkheden en prestaties: De NGFW-appliances uit de 6000F-reeks zijn de snelste binnen de branche. Ze bieden geavanceerde bescherming tegen cyberbedreigingen en krachtige inspectie van het SSL-verkeer en zijn in staat om enorme hoeveelheden data aan de netwerkrand af te handelen.

• Uiterst snelle en flexibele interfaces: De zSFP+ en QSFP28-interfaces met hoge dichtheid bieden ondersteuning voor 10G, 25G, 40G en 100 Gbps. Daarmee brengen ze snelle connectiviteit en extra flexibiliteit naar bedrijven die overstappen op ontwerpen met een hogere dichtheid.
  • Integratie met de Security Fabric: De NFGW’s van FortiGate dienen als de basis voor de Fortinet Security Fabric. Ze maken gebruik van FortiOS, ‘s werelds meest gebruikte besturingssyteem voor netwerkbeveiliging. De Fortinet Security Fabric biedt de uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde beveiliging die nodig is om bescherming te bieden voor het enorme digitale aanvalsoppervlak dat door digitale transformatie ontstaat.
Een geavanceerde hardwarearchitectuur
Dankzij de geavanceerde hardware-architectuur van Fortinet zijn de nieuwe beveiligingsappliances de eerste binnen de branche die gebruikmaken van compacte interne verwerkingskaarten. Dit zijn miniatuurversies van de blades die normaliter in geavanceerde modulaire beveiligingschassis worden gebruikt. Elke verwerkingskaart combineert verschillende 12-core CPU’s, Security Processing Units (SPU’s), contentprocessors en (CP9) netwerkprocessors (NP6) binnen een discrete unit. De FortiGate 6000F-reeks biedt ruimte voor tien discrete verwerkingskaarten binnen één 3U-appliance.

Dit innovatieve ontwerp combineert de traditionele voordelen van een integrale chassisoplossing, zoals een hoge mate van veerkracht en schaalbare sessies, met de geavanceerde beveiliging en ongekende snelheid van een compacte appliance. De architectuur biedt daarnaast mogelijkheden als hardwarematige load balancing met nieuwe, speciaal ontwikkelde Distribution Processors (DP3) die taken op intelligente wijze toewijzen aan de verschillende discrete verwerkingskaarten.

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 330.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [ niet voor publicatie]
Meer informatie kunt u opvragen bij:

Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Senzer kiest voor Fortinet beveiligingsoplossingen en bespaart tot 70% op netwerkbeheertijd

Fortinets onderzoek operationele technologie: helft organisaties is slecht voorbereid op cyberaanvallen

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Fullstaq eerste gecertificeerde Kubernetes adviesbureau in Nederland

Oasen en Schneider Electric bundelen krachten voor betaalbaar duurzaam drinkwater

Forrester studie: 66 procent van de ondernemingen verhoogt het komende jaar zijn uitgaven aan RPA-robotsoftware

Björn Nievergeld door Conclusion Zuyd aangesteld als Manager Implementatie, Transitie en Roadmap

Insider threats kosten organisaties jaarlijks ruim 10 miljoen euro, oplossen duurt gemiddeld 77 dagen

nCipher introduceert cloud-first-architectuur voor beveiliging en controle van public en private clouds

Trivento stelt nieuwe commercieel directeur aan

SentinelOne benoemt Daniel Kollberg als Vice President voor EMEA

Adrian McDonald gepromoveerd tot President EMEA van Dell Technologies

Rabo Corporate Investments stapt in e-scooter deelsysteem GO Sharing

De AVG is een succes! Maar, medewerkers vertrouwen hun eigen organisatie niet

Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven
IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

De juiste mobiele computerapparatuur verbetert productiviteit en efficiëntie van werknemers

IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

Fabrikanten investeren fors in Customer Experience

iSHARE adapter in SAP App Store

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo UiPath
Logo Conclusion Zuyd
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl